![]() |
lukt het jou nog om op een kaartje of in een brief geen smileys te gebruiken?
ik betrapte me erop, dat als ik een kaartje schrijf of een briefje tik, ik het moeilijk vind geen smileys te gebruiken:o.
ik ben er zo aan gewend en vind dat het mijn boodschap soms zoveel duidelijker maakt. als iets sarcastisch is bedoeld komt dat soms enkel door woorden niet over. of als iets bijvoorbeeld als grapje is bedoeld.:) hebben jullie hier ook last van en zien jullie dit als iets negatiefs?:confused: |
nee ik heb dat ook wel eens, bijvoorbeeld als ik een mail naar m'n zus wil sturen, die gebruikt geen smilies, dan weet ik nooit hoe ik een grapje ofzo moet aanduiden (normaal zou ik dan met :p doen ofzo) :p
|
Ja, ik merk het bij mezelf ook steeds vaker, ook als ik aan iemand schrijf :o
Negatief niet, maar soms moet ik even omschakelen en mezelf beloven het dan niet te doen.. |
in 'n mail of brief zet ik ze vaak ook wel hoor, tis alleen een beetje moeilijker, op pc verschijnen ze vanzelf, en op brief/kaartje moet 'k ze zelf vlug tekenen :)
|
jep ik ook
ook op kattebelletjes enzo, dan schrijft mijn moder der altijd iets bij van:"let op je punctuatie, jongedame" :rolleyes: |
Citaat:
|
Punctuatie? WTF is dat? Je zult interpunctie bedoelen, of is punctuatie soms Belgisch? :D
|
zélf geen last van
|
Neej ik kan het niet meer zonder!! Gaat gewoon automatisch, even een :) of ;) ergens achter zetten..echt stom, maar anders komt het niet goed over vinnik..
|
Als ik er aan denk...
|
Heb er ook af en toe wel last van ja :o
|
Whaha ja daar kwam ik laatst achter, dat ik dat heel erg heb! Ach ja, op een briefkaart is het niet zo'n ramp. Als ik het tijdens m'n eindexamen NL maar achterwege laat :D
|
ja, ik heb tegenwoordig heel vaak de neiging om er smilies bij te zetten..
|
Heb er soms wel last van, eerlijk gezegd...
Zelfde als bubs: als ik 't bij m'n examen maar laat... :o |
ik vind het niet echt een probleem hoor :p:o:D
|
:o
|
tijdens msn gesprekken heb ik soms wel eens als ik terug kijk zovan :eek: , echt na elke regel wel een :), of een :D of een ;) echt te erg voor woorden :)
|
ik teken overal smilie hoofdjes bij, vet irri :mad:
|
=) met gewoon schrijven valt het mee :) ALhoewel ik dan wel veel woorden afkort :S IS op zich wel handig bij aantekeningen maken tijdens colleges trouwens :)
verslagen typen op de computer is een ramp :S:S:S:S:S:S:S |
ik doe het steeds meer in SMS'jes :D :o
|
Citaat:
|
Smiley's in handgeschreven brieven of op kaarten zijn stom...
|
ja .. ik doe het nou ook alitjd en een paar jaar geleden wist ik nog nie eens wat ut wass.
|
Ja.. maar ik deed het al voordat ik i-net gebruikte hoor.. Alleen toen stonden me smileys nog omhoog en niet plat :(
|
Citaat:
|
Ik gebruik nu ook altijd smileys, maar ik probeer ze na te tekenen en dat lukt dus niet... :D Maar sinds ik hier op het forum kom, kan ik niet meer zonder smileys. *vindt dat die leuke huilsmiley van msn ook moet*
|
Citaat:
|
Citaat:
maarem, ik heb er soms wel last van dat ik een ;) wil neerzetten te verduidelijking. maar ik doe het niet. ik hou me in. |
Citaat:
|
Ja, dat lukt me, maar als ik gewwon iets lolligs schrijf in een agenda, dan gebruik ik wel wat codes voor smileyz. :)
|
Ik kan niet zonder :)
|
ik kan ook niet meer zonder:o
|
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
keep on smiling |
ik betrap me erop dat ik echt in bijna elke zin zo een ding gebruik :) En het lukt me niet meer om iets naar iemand te schrijven zonder een smile te typen..
|
ahum :o in elke brief ofzo schrijf ik wel smilies.. ook in mn dagboek trouwens.. echt heel erg. en maar beweren dat ik niet veel op het forum zit.
|
het is inderdaad heel erg moeilijk om het te laten, want dingen worden vaak zoveel duidelijker met een gezichtje erachter...
|
zo heel af en toe, maar t valt allemaal nog wel mee geloof ik.
|
Ik gebruik altijd de 'MSN-smileys' in brieven. Gaat gewoon automatisch
|
Ik heb dat ook!! En ik gebruik keiveel smileyz, duz daz kei irritant. Ik heb dah, net als internationalist en froukje, ook in spreektaal :o Ik heb een vriendin van me, die hier niet op het forum post, zelfs mee aangestoken :o
Vooral de dubbele punt rolleyes dubbele punt is erg :o:p |
hmmm moeilijk
ik schrijf of tiep heel vaak smilies en ik vind het gewoon handig hoor, ik zie het neit als negatief :) |
Heb ik erg veel moeite mee :)
Meestal schrijf ik toch wel tekens hoor,of ik doe dingen als *smile* *snik* etc,erg dom eigenlijk :o |
Citaat:
|
jazeker het lukt me nog :D :p
Maar als ik naar mensen zou schrijven van het forum, dan is er een goede kans dat er een smile in de tekst staat. |
Nee, het is al helemaal ingeburgerd bij mij. erg he;) -x-
|
Citaat:
|
héhé ik hem just hetzelfde voor zenne :) op nen brief ofzo da'k overtlaats schreef dee ik ook onbewust van die smileykes :)
|
Citaat:
|
:o
|
Ik betrap mezelf er ook welleens op! Op school gebruiken we ze ook vet vaak want de leraren snap er geen fuck van :D:D:D
|
Citaat:
Nare man: punctuatie is een gewoon Nederlands woord. Zie: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |