![]() |
Stelling,geluk kan je afdwingen ,of niet ? ?
Okee interressant ,ook omdat ik deze vraag al een heb voorgeschoteld aan een miljonair,een arme zwerver ( vanavond nog ) en uiteraard zei de rijke meneer dat het wel af te dwingen valt omdat hij op z'n negentiende z'n eigen bedrijf al had ,en altijd hard gewerkt had,
daarnaast zei de zwerver uiteraard dat het niet af te dwingen valt omdat hij bv al meer dan dertig keer ergens had gesolliciteerd enzo,en omdat hij blijkbaar toch geboren was voor ongeluk.. Nu de stelling aan jou : Kan je geluk afdwingen ? ? :o Ik denk trouwens wel ;) maar ben eerst eens benieuwd om jullie argumenten te lezen voor dat ik de mijne geef :o |
MOet je je ook gaan bezighouden met wat geluk voor jou betekent... Geluk : sociale zekerheid?Geld?Famile en genegenheid?
Sommige dingen kunnen dan afgedwongen worden , andere weer niet... Dus ik weet niet of k het eens ben... Misschien een beetje :p |
Ik denk dat je succes wel kan afdwingen, geluk niet..
waarbij 'afdwingen' nogal sterk uitgedrukt is, je verhoogd hooguit je kansen. |
Ja, ik denk van wel.
Eerst zal ik de argumenten van de miljonair en de zwerver weerleggen. Afdwingen is niet hard werken. Afdwingen betekent iets anders. Het heeft met energie te maken en niet met hard werken en veel geld verdienen. Bovendien, staat miljonair zijn voor gelukkig zijn? De zwerver zegt dat hij voor ongeluk geboren is, maar stoot daarmee juist het geluk af. Afdwingen berust op een ander principe. Ja, je kunt het afdwingen, door middel van verstand, energie, en geestelijke macht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |