Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Arrogant. of toch niet??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=427832)

linkingirl 21-04-2002 18:46

Arrogant. of toch niet???

Vinden jullie het nou arrogant als iemand over zichzelf zegt datie grappig is ofzo?????
ik zeg dat soms wel eens (humortest wees wat anders uit, maar die klopte dan ook niet) en dat is toch eigenlijk helemaal niet erg, is eigenlijk juist goed!!!
Of niet..................

PV 21-04-2002 18:53

:confused:

het kan arrogant overkomen, maar dat ligt er helemaal aan hoe iemand het zegt. Echt gemeend/serieus of een beetje als grapje.

kaleidoscope 21-04-2002 19:00

Het is nooit goed...
Als mensen van zichzelf zeggen dat ze zichzelf stom vinden,dan hebben ze een minderwaarigheidscomplex en bladiebla
Maar als mensen zeggen dat ze zichzelf een best wel koel persoon vinden..dan heb je gelijk kapsones en eigendunk.
Ik vind het goed van mensen als ze zeker van zichzelf zijn en positief over zichzelf denken,ik denk dan ook dat er niks mis mee is als jij jezelf grappig vind.
Als iemand je om een beschrijving van jezelf vraagt en je hebt gelijk kapsones als je zegt dat je humoristisch bent aangelegd...wat kan je dan nog wel zeggen?

Ik vind het pas kapsones worden als je in alles wat je zegt of doet moet duidelijk maken dat jij geweldig bent en boven alles en iedereen staat.
Een beetje zelfkennis en vertrouwen in jezelf is niet verkeerd.

Dark Angel 21-04-2002 19:06

Ik heb soms een 'ik weet wat ik doe' uitstraling die sommigen als arrogant opvatten.

Maar wat is er mis met zelfbewust zijn? Vooral de mannen die zeggen dat ik arrogant ben verdenk ik nog wel eens van een minderwaardigheidscomplex. Hebben misschien liever een bang klein vogeltje als vriendin?

Li 21-04-2002 19:10

soms bestempelen mensen me arrogant als ik zeg: Ik kan dit en dat goed...
Als je ergens goed in bent ben je toch niet gelijk arrogant:confused:
Pas als je jezelf echt geweldig vind in alles en op mensen neerkijkt kun je spreken van arrogantie denk ik...

S 21-04-2002 19:34

Pff.. Soms doe ik zelfs extra mijn best om arrogant over te komen. Voor de lol :).

Wim Wok 21-04-2002 19:53

ik vind t vrij arrogant om dat te zeggen, zou et nooit over mezelf zeggen iig, is toch aan anderen om dat te zeggen, niet aan mij...

Paulaah 21-04-2002 19:59

ik haaaaaat het als mensen zeggen: ja ik weet het, ik ben vaag..
Of dat soort dingen.. ik kan daar echtniet tegen..

Mij noemen ze ook wel eens raar of vreemd.. maar mij zul je nooit horen zeggen: ja ik ben raar.. ik vin dat stom

Li 21-04-2002 20:05

Citaat:

Paulaah schreef:

Mij noemen ze ook wel eens raar of vreemd.. maar mij zul je nooit horen zeggen: ja ik ben raar.. ik vin dat stom

is dat een vorm van arrogantie dan:confused:

MORTICIA 21-04-2002 20:10

Ja nou iedereen verstaat iets anders onder arrogantie .. arrogant zijn ..
Voor mij is iemand arrogant als ze werkelijk zichzelf geweldig vinden en op andere neerkijken en geen aandacht besteden aan andere mensen ...
Als je vind dat ie ergens goed in bent is dat voor mij geen reden om te zeggen .. ohh die is arrogant ..

RuffThugg 21-04-2002 20:37

Laatst zei iemand wat en toen was mijn reactie: "Ja ik ben gewoon goed!"

Iedereen van: "Ow arrogant etc. etc."

Mijn standpunt was "Je kraakt iemand af, door te zeggen dat hij arrogant is etc. etc., uit eigen onzekerheid over jezelf(minderwaardigheidscomplex)"

Niemand ermee eens, maar niemand heeft goede argumenten kunnen geven.

(vind mijn nieuwe klasgenoten wel grappig, trappen nog overal in als ik iets provocerends zeg)

punkyfish 21-04-2002 21:32

*is het volledig met Maartje eens*

nare man 21-04-2002 21:51

Ik zeg dat nooit van mezelf, maar ik wéét dat ik ongelooflijk grappig ben.

AtHell 21-04-2002 21:58

Citaat:

Paulaah schreef:

blaat dr zit volgens mij weinig zinnigs in jou reply alleen een vage vraag naar een persoon die jou even raar of vreemd noemt om jou zo een rare voldoening te geven ofzo..

dus laat ik eens aardig zijn ;) (want dat ben ik soms lekker wel :P, ow wat dom van mij kijk mij eens super arogant zijn :rolleyes: )

Jij bent echt RaaR

(aardig van mij he ??)

kaleidoscope 21-04-2002 22:00

Citaat:

nare man schreef:
Ik zeg dat nooit van mezelf, maar ik wéét dat ik ongelooflijk grappig ben.
:D

Roxy 21-04-2002 22:02

Je mag best positieve dingen over jezelf zeggen dat vind ik juist heel goed, liever dan zow iemand die helemaaaal niks positiefs aan zichzelf kan vinden...

Zolang je je maar niet beter voelt dan andere mensen en daar worden best vergissingen in gemaakt want soms zegt iemand het op een bepaalde manier, in een bepaalde situatie, of met een bepaalde manier van kijken en dan kan het heel arrogant overkomen terwijl dat misschien niet de bedoeling was... of andersom..

bubbeltjes 22-04-2002 07:05

Ik vind het soms ook vervelend dat zelfverzekerd vaak wordt gezien als arrogant. Maar goed, dat gebeurt dan ook door mensen die zelf een minderwaardigheidscomplex hebben en met jaloerse frustraties zitten.
Anyway, dit heeft niet echt geweldig veel met Lifestyle te maken dus hij gaat naar De Kantine :)

Onlyme 22-04-2002 09:38

heet dat niet kapsones?

Paulaah 22-04-2002 09:41

Citaat:

AtHell schreef:

blaat dr zit volgens mij weinig zinnigs in jou reply alleen een vage vraag naar een persoon die jou even raar of vreemd noemt om jou zo een rare voldoening te geven ofzo..

dus laat ik eens aardig zijn ;) (want dat ben ik soms lekker wel :P, ow wat dom van mij kijk mij eens super arogant zijn :rolleyes: )

Jij bent echt RaaR

(aardig van mij he ??)

Nou tws geen vraag oor.. maar toch bedsankt?:rolleyes:

Avelon 22-04-2002 12:08

hmz ik zeg voor de lol wel eens "ik ben goed"
mensen snappen dan niet dat je t niet meent
en je mag van mij best dingen zeggen over jezelf die positief zijn..maar niet te vaak en te hard :)

Sjied No Clue 22-04-2002 14:14

Ik heb een hekel aan valse bescheidenheid.

Did I Do That? 22-04-2002 14:18

Ligt eraan op wat voor manier 't gezegd wordt... Als je jezelf grappig vindt, mag je dat best wel zeggen vind ik, maar zeg 't niet elke keer weer...

Krugdinho 22-04-2002 15:19

nee niet echt arrogant

Lethalis 22-04-2002 15:20

Citaat:

linkingirl schreef:
Vinden jullie het nou arrogant als iemand over zichzelf zegt datie grappig is ofzo?????
Dan moet je hem uitlachen :)

Monica 22-04-2002 15:24

Als iemand zegt dat diegene zichzelf grappig vindt noem ik dat geen arrogantie, maar een goede eigendunk. Aan de persoon ligt het of dat bij diegene staat of niet..

He ja lekker vaag weer.

Rollo Tomasi 22-04-2002 20:37

Ik wordt niet gehinderd door enige vorm van valse bescheidenheid. :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.