![]() |
Het Marokkaans gedicht, vergeet hem zeker niet te lezen!
Salaam suleika, lieve vrouw
ikke niet meer werk in bouw veel mensen hier zak gekregen geld is op voor bouw van wegen jij niet denken och wat erg, tegenopzien als een berg geluk mij niet verlaten; jou ali met gak gaan praten zij zeggen ikke rustig houwen centen krijgen zonder bouwen hier zijn echt luilekkerland ik krijg geld, niks aan de hand hier zijn werkelijk niks loos alleen 700.000 werkeloos ik kijken altijd beetje stug zeggen ikke pijn in rug nu brengt hollandse ptt elke week veel centjes mee geld niet minderen je krijgt ook veel geld voor kinderen zijn er kinderen bijgekomen? niet erg, suleika zijn al tien zij geloven hier zonder zien suleika, jij niet geloven kinderbijslag vliegt naar boven dan gaat ook nog door den haag de belasting erg omlaag ikke nu weten waar geld hier zit vragen gauw om nieuw gebit en ook nog als ik wil ikke krijgen nieuwe bril breng ÉÉn extra voor jouw mee; wordt toch betaald door ww oma ook kom naar nederlanden krijgen vast ook nieuwe tanden zij brengen veel oudjes mee krijgen hier allemaal aow hierin holland jij staan paf: krijgen geld van wieg tot graf ikke mooi huis, ben tevree, met gas, licht en doortrekplee koste ons maar een paar knaken, rest betaalde sociale zaken hou eenzaamheid nog effe uit, kom naar huis met rijke buit ikke dan weer bij jouw thuis bouwen groot huis wij samen met buren huis aan hollandse toeristen verhuren regering blijft hier voor ons knokken buitenlanders worden voorgetrokken ikke nog een jaar hier pot veteren dan allemaal hier krijg kolere jij groeten aan familie geven en zeggen ali geschreven uit holland, mooiste land der welt waar met niks doen, ik krijg veel geld holland haast failliet, maar voor ali geeft dat niet. hollanders betalen meest; als ikke thuiskom geven groot feest de groeten van ali :D :D ;) |
Dit gedicht veronderstelt:
*gebrekkig nederlands onder allochtonen *geen zin om te werken '''''''''''''''''''''''''''''''' *leugenachtigheid ''''''''''''''''''''''''''''''''''' *onbegrensde kinderwens '''''''''''''''''''''''''''''' *onnodige positieve discriminatie van de regering *harde werklust onder "echte nederlanders" Kortom, het is racistisch en dient daarom van dit forum verwijderd te worden. |
Citaat:
Vat het nou niet te serieus op. |
Citaat:
|
Gedichten horen hier niet. En dit soort beledigende zooi hou je maar voor je.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |