![]() |
Wanneer beschouw jij een jaar als voorbij?
- Als je jarig bent geweest
- Jaarwisseling - Als het schooljaar voorbij is Ik denk toch wanneer het schooljaar voorbij is. Je gaat dan naar een nieuwe klas en daardoor voel je je een stukkie ouder en gaat weer allemaal nieuwe dingen tegenkomen. |
als de zomervakantie voorbij is
|
Jaarwisseling...
|
31 december om 00.00 uur :)
maar t schooljaar is voorbij als de vakantie begint :rolleyes: |
als de lente begint?
naja, ik heb evrschillende jaren in mijn hoofd, ouder worden gaat geleidelijk. een jaar is een deel van het leven. |
Citaat:
|
Jaarwisseling
|
2 januari, als ik wakker word
|
als
het schooljaar voorbij is dus als de zomervakantie begint want dan begin je daarna met iets nieuws... en tja nieuwjaar is gezelligheid alleen nix bijzonders verder dat eigelijk ook niet |
Schooljaar, zomervakantie toch wel voor ut gevoel
Oud en nieuw meer symbolisch Verjaardag niet echt |
als ik me geschoren hebt dat duurd echt 3 maanden ofzo ?:D
|
jaarwisseling
|
Met de jaarwisseling. Me verjaardag boeit me persoonlijk niet dus dat valt zowieso al af. Schooljaar voorbij merk ik ook niet veel van tvolgende is toch weer hetzelfde alleen wat andere stof
|
Laatste dag van het jaar is denk ik voor mij .. de laatste dag dat ik op school ben, en het jaar begint weer als het nieuwe schooljaar ook weer begint .. vakantie .. dat hoort er niet echt bij, misschien weer een jaar apart? :confused:
:D |
een Jaar > jaar wisseling
Schooljaar > grote vakantie |
Citaat:
|
Citaat:
januari 00.00 uur |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik dit topic weer zie :p
|
Mja, ik heb het nu wel eens over 'volgend jaar' en dan bedoel ik eigenlijk volgend schooljaar mee... Maar m'n jaar is om op 31 december om 0.00 uur... Dat andere moet ik gewoon 'schooljaar' gaan noemen.
|
Citaat:
|
Uppert.. Foei. :o
|
Citaat:
|
als school weer begint
|
uhm.. als er een nieuw schooljaar begint
|
29 juli. Op mijn verjaardag dus.
|
einde schooljaar
|
Als het schooljaar voorbij is, want dan wordt alles meestal anders. De klas, leraren, vakken of school. Je kunt opnieuw beginnen en je voelt je alweer wat ouder. Bij de jaarwisseling verandert er eigenlijk vrij weinig. En hetzelfde geldt voor mijn verjaardag.
|
nooit, volgens mij :confused: :o
|
Ehm. Nooit.
|
Als ik geen zin heb dat jaar nog iets zinnigs te doen.
|
ergens in juli
|
als het nieuwe schooljaar begint...
|
Als de zomervakantie voorbij is ja, en je weer naar school moet en helemaal opnieuw in het ritme moet komen (erg moeilijk voor mij).
|
Op 31 december :confused:
|
Als de scholen weer beginnen. Omdat je dan weer 'n schooljaar verder gaat, alles begint weer opnieuw.
|
Een "gewoon" jaar bij de jaarwisseling.
Een schooljaar bij het einde van het schooljaar. En wat is bevrijdener? Juist ja, het einde van het schooljaar! We motten wel zo nodig met zijn allen en met een hele hoop tam-tam een nieuw jaar bij de jaarwisseling vieren, terwijl iedereen zich veel lekkerder voelt als de zomervakantie begint. :rolleyes: |
Bij het vuurwerk :)
|
Citaat:
Is het makkelijkste om te onhouden ook ;) |
bij sommige dingen na het schooljaar, bij andere dingen na oudjaar
|
Duh, dat hangt natuurlijk van het 'soort jaar' af. Een kalenderjaar is afgelopen op 31 december. Een boekjaar is afgelopen wanneer de jaarrekening is goedgekeurd. Een levensjaar is afgelopen op de dag van je verjaardag. Etcetera.
|
Citaat:
Ik weet het niet hoor, ik denk bij nieuwjaar nooit 'hè, lekker opnieuw beginnen', wat ik wel heb bij een nieuw schooljaar. En als we in de zomervakantie ook nog eens op vakantie gaan is dat voor mijn gevoel een hele duidelijke jaargrens. Ik ga dus voor de zomervakantie als jaarwisseling. |
Ik reken vaak niet in jaren. Ik zie het meer als een coninue doorgang van tijd.. ;)
|
Ik denk in kalenderjaren, op 31 dec dus
|
1 januari is voor mij het nieuwe jaar begonnen. Dan sta ik altijd even stil bij dat wat ik het komende jaar wil gaan doen, meemaken e.d
Een nieuwe start op school (goede voornemens) is er bij mij na de zomervakantie. |
Wanneer mijn leven weer eens word omgegooid
|
Als mn school is afgelopen is mijn schooljaar voorbij
Als ik jarig ben is mijn levensjaar voorbij als het nieuwjaar is is het kalenderjaar voorbij |
als het schooljaar om is!
|
:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30. |