![]() |
waar dacht jij aan tijdens die twee minuten stilte?
lmd
|
ik probeer altijd een beetje te herdenken. alleen je gedachten dwalen altijd af. vooral als het er voor bedoelt is.
|
Kheb beetje problemen op dit moment.. Me boosheid kon ik niet echt wegdrukken..
|
ik zat te kijken naar alles op het beeld van Nederland 1
|
Ik dacht aan m'n overleden beste vriend, en een andere jongen die ik kende, en ik probeer er ook altijd wel iets van herdenken iets te leggen.. Maar ik herdenk liever mensen die ik gekend heb, dan onbekende oorlogslachtoffers.. Hmja, maar halverwege begon m'n hond te blaffen en belde m'n beste vriend want 'die was het een heel klein beetje vergeten'. :)
|
ik dacht aan het rode stoplicht waarop ik wachte :mad:
en toen flitste gisteren door mijn hoofd, toen ik door rood reed en gefiltst werd zie ander topic voor nadere details |
"hmmm, yammiej, cola!!"
|
eerst had ik niet in de gaten dat de twee minuten al begonnen waren, maar daarna dacht ik een beetje aan de oorlog en keek ik ff tv op ned. 2
en ik dacht hoe zoveel mensen bij elkaar zo stil konden zijn |
Aan de dingen die ik gelezen en foto's die ik gezien had voor een werkstuk over de WOII die ik voor Gs gemaakt heb..
En Mariella de Geus, die nog niet eens zo heel lang geleden hier in Gouda is verkracht en vermoord, de stille tocht waar zoveel mensen aan deelnamen (ik ook).. Ja, ik stond bij alles toch wel een beetje stil.. Al kan ik niet weten hoe de oorlog was, een beetje respect tonen is het minste wat ik kan doen. |
ja veel mensen:)
ja ik dacht aan even aan de 2e wereld oorlog en verder zag ik dat buiten de lantaarnpalen even aan waren en nu zijn ze weer uit. |
Ik was aan het denken wat ik moest antwoorden op de vragen die ik kreeg...
|
eehm tsja.. om heel eerlijk te zijn dacht ik "damn ik MOET echt 230 euro bi elkaar zien te krijgen om de replica van Frodo's zwaard te kopen"
beetje.. eehm niet toepasselijk *schaam* |
Ik dacht 'hoe laat is het inmiddels?!' (--> klok loopt zwaar voor)
Ik kan niet aan oorlogsslachtoffers denken van 57 jaar geleden. |
ik was aan het telefoneren:o Het was zo gezellie dat ik helemaal niet door had dat het 8 uur was...
|
aan m'n kat... :o (hij heeft kanker, en zal niet lang meer leven, maar toch... :o )
|
Ik dacht aan de overleden kindjes van mn moeder :( en keek naar mn vriend :)
|
Ik was verdiept in de krant.
|
ik hou gewoon mn mond en irriteer me aan onze eigen klok, en die klokken daaro ..
echt 'herdenken' doe ik in mn eigen tijd .. |
ik zat op m'n fiets ik wist niet hoelaat maar toen ik de klok hoorde was ik wel stil
|
Ik ergerde me dood aan me moeder die er demonstratief een praatje doorheen maakte. En ondertussen probeerde ik te bedenken hoe het zou zijn om in een oorlog te zitten.
Ik herrinner me hier nog ene HADES, die (in een ver verleden) graag in een oorlog wilde zitten. Moet zeggen dat ik daar toch mijn twijfels over heb. |
uhm. toen had ik lol :)
|
ik dacht fuckkkkkk dat in 2 min niet werken de afwas meteeeeen zoveel kon worden. ze deden niet aan stilte omdat het restaurant vol zat met duitsersss:eek: Maar ik ben wel stil geweest hoorrr.
|
ik zat in een cafeetje met vriend :o en dus was ik echt niej zow bij ;)
muziek was wel uit, en de trams stonden stil. |
Citaat:
|
dat de jeugd van tegenwoordig normen en waarden uit het oog verliest en dat het verschrikkelijk geweest moet zijn om onderdrukt te zijn in alle vormen en maten
|
Ik zou het niet weten .. maar waarschijnlijk was het zoiets als "damn, deze schroef gaat zwaar" .. *was opbergrek aan het samenbouwen* :o
Maar ff serieus, ik ga niet 2 minuten stilte houden. Als anderen dat doen, moeten ze zelf weten. Ik hou de gedachte aan vroeger voor wat ze is, dingen gebeuren en wij kunnen er geen ruk meer aan doen. Het enigste waarvoor wij zorgdragen kunnen, is dat het niet nog een keer gebeurt.. |
*shame* M'n pa en ik waren het een soort van een beetje vergeten en hadden net gegeten en zaten nog een beetje te discussiëren aan tafel toen m'n pa over mijn schouder heen zag dat er opeens mensen op tv zo'n krans aan het leggen waren.*shame*
Maar toen moest ik even aan m'n opa en oma denken (die overigens nog wel leven. Verder heb ik niet veel met 4 mei omdat mijn opa en oma het eigenlijk vrij goed hadden in de oorlog. |
Citaat:
|
"Tis maar goed dat we geen duits hoeven te praten,want daar haalde ik vorig jaar maar net een 6 voor"
:rolleyes: |
Om eerlijk te zijn was ik het glad vergeten, ik was om 20:00 net bezig m'n netwerk te fiksen en lulde er dus gewoon doorheen met m'n broertje.
|
zat nix te cdenkien :o
|
omg, dat was vandaag :eek: ikkuh vandaag rond die tijd boos en keihard muziek gedraaid *schaam* *schaam*
|
'zou tafel 5 fooi geven?'
:/ |
Tijdens de 2 minuten stilte dacht ik niet echt aan oorlog en verdrukking. Ik heb gisteravond Schindler's List gekeken (Is een heel belangrijke film! :p). En heb er toen dus 3 uur bij stilgestaan hoe erg het is om gevangen en verdrukt te zijn.
|
Ik lag te ijlen want ik had koorts ;)
|
ik moest trompetteren bij dodenherdenking, en k zat vooral te denken hoe koud het was, maar ook aan die kinderen die bloemen neerlegden.. ze zaten duidelijk helemaal niet aan doden te denken, ze dachten of hun haar wel goed zat,of ze mooi op de foto voor de krant kwamen enzo.. en k d8 aan die oude mannen die er in legerkleren stonden, met veel medailles.. hoe het kwam dat zij nog leefden en de normale soldaat niet. wie zegt dat ze zelf niet het bevel hadden gegeven wat leidde tot de doden die wij nu herdenken? en aan het wilhelmus.. aan dat nationalistische gevoel wat oorlog vaak veroorzaakt. en dat ik t wilhelmus eigenlijk maar lelijk vond. en dat mn trompet hartstikke koud was en dat dat niet erg lekker speelde.. en dat het nooit helemaal stil is. mensen zijn stil, maar de natuur gaat toch door? je hoort de bladeren nog ritselen, eendjes kwaken.. de natuur herdenkt doden niet. en het is toch nooit helemaal stil, je hoort hier en daar nog een kuchje, het ademen van de mensen om je heen.. die 2 minuten stilte zijn slechts symbolisch. en daarna gaat iedereen gewoon weer verder. ze lopen naar binnen,nemen koffie, praten over van alles en nog wat, de kerkdienst of dat ze nu kopspijkers missen.. 5 minuten later denkt niemand meer aan de doden. eigenlijk zouden mensen stil moeten zijn als ze er ook echt aan denken, op een moment dat ze zelf beslissen... want ik betwijfel dat ook maar iemand echt aand e doden gedacht heeft(en dan nog: kende je hen? iedereen gaat er vanuit dat het aardige mensen waren geweest, helden die voor onze vrijheid vochten! maar misschien waren ze wel corrupt, gemeen, verraders, moordenaars,verkrachters en weet ik veel wat.. maakt je dood die dingen meteen goed?)
waar een mens al niet aan denkt tijdens 2 minuten stilte:) |
*Damn, ik ben blut en wil die nieuwe van Nargaroth hebben,
%$#@@$$ :mad: * :D |
hmzz....ik stond onder de douche rond diej tijd en mijn "betrokken" broertje wees me er even op dat ik op moest houden met zingen en stil moest zijn, of dat met diej 2 min. stilte te maken had weet k niej..
Maar ik vind het herdenken een beetje achterhaalt, tuurlijk kan je er nog wel bij stil staan , maar je moet het verleden ook een keer laten rusten, vind ik. |
'Welke moraalridder heeft het forum uitgezet?' :confused:
|
toen zat ik bij me vriendje op de velo onderweg naar vrienden om nadien na de fuif te gaan ik wisset niet eens en dacht dus aan nix?
|
Ik dacht aan de oorlogen in het Midden-Oosten.
|
Ik was aan het bellen :o
Tsjah ach, het is wel een mooi moment om aan de oorlogen-van-nu, de armoede en de slechte levensomstandigheden van miljoenen mensen te denken (en je dan vooral te realiseren hoe goed je het hebt hier in nederland/belgie), maar aan de tweede wereldoorlog denken doe ik niet echt.. alleen soms als ik een oorlogsfilm/documentaire heb gezien... En ik vind eigenlijk dat ik elke dag ofzo wel even stil kan staan bij hoe goed ik het heb, en bij de vele oorlogsslachtoffers over de hele wereld, van nu en van het verleden. Daarvoor hoeft het voor mij geen 4 mei, 20.00u te zijn. |
ik zat bij een feest. En daar was het super druk. Maar de muziek werd stop gezet en iedereen moest gaan staan en toen hielden we 2 minuten stilte.
Ik weet eigenlijk niet waar ik aan d8:) |
Ik heb gisteravond Schindler's List gekeken (Is een heel belangrijke film! ). En heb er toen dus 3 uur bij stilgestaan hoe erg het is om gevangen en verdrukt te zijn.
ja ik ook en met die 2 minuten stilte heb ik zitten denken waarom de duitsers zo tegen joden waren |
uh beetje aan nix
beetje naar het beeld gekeken wel schindlers list proberen te kijken 's avonds, maar ja waren met 8 vreindinnen ofzo en dan wordt er nog weleeens doorheen gepraat |
ik dacht ook neit echt aan iets.. was bezig met het kijken naar m'n oppaskindjes.. En ze waren heel goed stil echt koel
en ik keek naar de tv.. ned 2 ofzo. |
Toen stond ik in de voetbalkantine te feesten.. Niemand heeft erbij stil gestaan! :o
|
ik dacht nergens aan
|
aan mijn neef die we gisteren hebben moeten laten cremeren na een dodelijk auto ongeluk :(
|
aan het parkietje dat mijn broertje ooit eens heeft laten wegvliegen toen hij hem buiten ging zitten aaien :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |