![]() |
Zoon naar Pim Fortuyn noemen.
Mijn oudere zus is zwanger en zal over 2 maanden bevallen. Zij en haar man hebben tot gisteren nog steeds geen naam kunnen bedenken voor als 't een jongen is (of ze waren het oneens over de naam). Maar sinds vandaag hebben ze een naam: Pim. Naar Pim Fortuyn.
Wat vinden jullie daarvan? En denken jullie dat er nu ook veel meer babies met de naam Pim geboren zullen worden? Murray |
oh god please nee sorry die naam doet niet
and by the way pim was niet z'n voornaam but anyway als er kinderen naar pim worden vernoemd dan kan ik alleen maar zeggen tegen die kinderen: ik heb meelij met je |
ik zou er zo een kind voor nemen, om hem alleen maar naar pim te kunnen noemen :D (y)
|
Citaat:
(Je vroeg wat ik ervan vond) Ik vind het belachelijk dat je die kerel verheerlijkt alsof het een volksheld is. De vent heeft helemaal niks gepresteerd, hij heeft nog niet één van z'n beloften waargemaakt. Hij was pas slechts enkele maanden op het politieke toneel, en nu al wordt hij vergeleken met Kennedy. Belachelijk! De vent was niks, niet eens kamerlid. Kijk, Pim is een leuke jongensnaam, maar je zoon náár hem noemen vind ik pretty pathetic. Just my 2 cents ofcourse. |
nee dat denk ik helemaal nie!!
|
Het is wel een mooie gedachte van je zus en haar man, om hun zoon naar Pim Fortuyn te noemen, ter nagedachtenis aan hem. Maar dan blijft die kleine knul je wel altijd herinneren aan het gruwelijke dat er met Pim Fortuyn is gebeurd: er kleven nare dingen aan. Dat is dus ook wel weer minder.
Maar ik weet het niet, het zou best wel eens kunnen dat er nu een golf van kleine Pimmetjes door het hele land gaat.... Ripper |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat vind ik heel erg, slaat toch nergens op. tis nog raarder dan een buurmeisje van mij dat Linda heet, omdat haar vader de blonde haren van Linda de Mol zo mooi vindt :rolleyes:
*verder helemaal eens met nare man* |
Citaat:
|
Als hun dat leuk vinden...
daarnaast heeft Pim Fortuyn nu wel een betekenis in de nederlandse geschiedenis... maar lijkt me nou niet een reden om je zoon erna te vernoemen... |
Er is maar 1 Pim, en die heet Unexplained :o
|
Citaat:
|
Als ik m'n zoon naar een acteur zou moeten vernoemen zou ik de naam van een iets sympathiekere acteur nemen...
|
Mijn optiek: Eugh!
Dat is veel en veel teveel eer voor een man die nog niet eens niks gepresteerd heeft, maar nog niet eens onder woorden kon brengen HOE hij het ging presteren. Bovendien was hij een lul. Hij was naar tegen andere politici en begon zonder reden en met flauwe argumenten journalisten af te kraken. |
totaal verkeerd, eigenlijk zelfs zielig, net als die supporter van chelsea die z'n dochter chelsea noemt (oké, eigenlijk is dat nog een mooie naam voor een meisje in Engeland, maar toch, je kind noemen naar een homo die bekend was om z'n straffe uitspraken ivm allochtonen, dat vind ik toch wel wat ver gaan, sorry)
|
Om je kind te vernoemen naar Pim Fortuyn vind ik echt stom. Zoiets doe je kind niet aan. Vooral niet als het kind later als hij volwassen is tegen de standpunten van Pim Fortuyn zal zijn. Je bent je hele leven "gebrandmerkt". En het kind zal niet door iedereen serieus genomen worden. Dat lijkt me echt rot. Het is misschien niet de juiste vergelijking, Pim Fortuyn was geen racist. Maar denk maar niet dat mensen met de naam adolf het zo makkelijk hadden na 1945.
|
Ik zou het zeker niet doen. Ik vind Pim geen mooie naam en ik zal ook nooit mijn zoon naar hem vernoemen. Mensen lijken nu te vergeten wat de man allemaal in de Nederlandse politiek te weeg heeft gebracht. Hij was een gehate man. Nu word hij afgeschilderd als een Nederlandse Held.
|
Het gaat hier wel alleen om een voornaam.
|
Hmz.. Ik zou het nooit doen..
Maar jah, als zij het een leuke naam vinden.. Dat dat kind dr schade aan zal hebben denk ik niet, ik bedoel.. die heet dan toch gwoon Pim, zoals zovelen waarbij het nix met Pim Fortuyn te maken heeft.. voor het kind zelf zal het denk ik weinig betekenen, hij heeft die hele man dan owk niet gekend.. Maar als ze em echt naar Pim Fortuyn willen noemen moet ut Wilhelmus worden :D Dat was zn echte eerste voornaam |
Ik vind 'Pim' best een leuke jongensnaam. Er is dan ook niets mis mee om je zoon zo te noemen. Maar de gedachte dat hij naar Fortuyn genoemd zou zijn, bevalt me niet. Ik zou het iig niet zo doen.
Het is belachelijk en zielig voor Fortuyn dat hij vermoord is. Maar ik vind niet dat hij het waard is, om je kind naar hem te vernoemen. |
Inderdaad, zoals mensen hier boven al hebben opgemerkt, zo'n volksheld was hij niet. Je weet niet hoe goed hij het zou doen in de politiek en ik vind het zielig voor die jongen. Maar gelukkig kleeft er geen negatief label aan vast, zoals dat het geval was bij de kinderen die Adolf werden genoemd.
Maar wat ik ook wil zeggen, is dat wij geen reet te maken hebben met hoe je zus het kind noemt. |
Ze moeten het natuurlijk zelf weten, ik sta achter Pim , zijjn denkbeelden en alles, vind het een geweldige man die weer wat leven in onze politiek kon brengen maa om mijn kind naar hem te vernoemen gaat wat teve, wat nou als dat kind totaal andere denkwijzen heeft, dta is toch lullig. Gewoon Pim is een leuke naam maar Pim naar Fortuyn zou ik niet snel doen
|
Ik vind dat niet eens een slecht idee.
Pim heeft een heel andere betekenis gekregen na de gebeurtenissen van gisteren... |
Agree met Wouter :)
|
Citaat:
Ripper |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind Pim op zich een best leuke jongensnaam maar om hem nu naar Pim F. te noemen, nee, dat gaat me iets te ver..
|
Ik weet nog steeds niet waarom ik een pseudo-intellectueel ben
|
Citaat:
dan gaan we ons kind wel pim noemen okay?:rolleyes::p:D |
Citaat:
wanneer maken we um? :D |
Dat moet ieder voor zich zelf weten. Sommige mensen zagen Pim nou eenmaal als held. En ze willen misschien via deze weg iets duiderlijk maken.
Ik zou mijn kind (ik denk nu wel heel erg vooruit:D) niet naar Pim Fortuyn vernoemen. |
Citaat:
Ik kan niet zeggen dat hij niks was.Hij is opgestaan en heeft duiderlijk zijn mening laten weten. Wanneer is dat ooit gebeurd in NL?Mensen gingen nadenken. Mensen kregen door hem veel meer intresse in politiek. Het was weer juist spannend. Ik denk dat hij heel veel mensen op een bepaald manier heeft weten te raken. Je zal nooit weten of hij er iets van gemaakt had kunnen hebben. Hij heeft nooit tot dat punt mogen komen. Hij is vermoord. Hij is wel ver gekomen. Anders zouden er nu niet zoveel mensen voor hem opstaan. Hij heeft niet veel gedaan. Door hem zijn wel heel veel mensen een ander perspectief aan gaan nemen. Daar zien mensen waarscheinelijk een held in. |
Citaat:
|
Citaat:
burp. |
Citaat:
|
flink zielig voor dat kind. Tjezus die vent had zulke foute ideeen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik Ken niemand die JEZUS CHRISTUS heet,
schaamte loos eigenlijk :p |
Citaat:
|
Pim, zo heet m'n ex :o :D
kvind het wat ziekelijk om je kind naar zo iemand te gaan vernoemen... stel dat je kind later Pim Fortuin totaal nix vind... nou lekker dan! |
Citaat:
Koel! Nog iets om nare man mee af te kraken ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat moet iedereen voor zich weten
|
eh..een beetje overdreven ja...kan me wel in nare man's mening vinden...
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast had Fortuyn gevoel en begrip voor andere mensen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |