![]() |
Streven naar originaliteit
Is dat niet het grote streven van dit moment? Iedereen wil het zijn maar niemand is het. We zijn met zoveel mensen, dat alles al is gezegd, gedaan, gemaakt.
Maar dan, er komt een persoon die zegt een idee te hebben. Hij zegt het hard en iedereen hoort het. Hij palmt de mensen in en de mensen denken waarachtig een nieuw idee te horen. Maar nee ook deze persoon is niet origineel. Gewoon ouwe ideeën in een oud jasje met een mooi lint eromheen. Is er nog weleens iemand origineel? Ik weet iig dat ik het niet ben maar wanhopig probeer te zijn |
Ik zit op een kunst school en daar moet je origineel en creatief zijn, anders geraak je niet ver, als je het echt wilt lukt het, ookal is het niet makkelijk, gewoon ideeen zoeken die anderen niet zouden verzinnen, verder denken dan het ordinaire. De ene is er beter voor aangelegd dan de andere.
Voor een verjaardag bijvoorbeeld zou ik nooit een kaartje kopen maar zelf iets maken. Voor Valentijn zou ik nooit een prul kopen maar iets maken die van mezelf is, enz... |
zolang jezelf geen beeld hebt van dat het al bestaat blijft er genoeg orginaliteit
|
Ik streef niet naar originaliteit. Als ik iets doe/draag/whatever dat toevallig iets aparts is, fijn, maar als er 5 anderen hetzelfde doen/dragen, ook best. :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |