Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   teruggeven of niet ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428541)

*Miss-Teeq 21-05-2002 14:28

teruggeven of niet ?

stel je hebt wat gekocht en je betaald netjes je product en je krijgt nog wisselgeld, maar de cassiére geeft je teveel wisselgeld terug.
zou je er wat van zeggen of zou je gewoon doorlopen en het geld in je zak houden??

Griller 21-05-2002 14:29

uhm als ik heel eerlijk ben........ nee ik zou het alleen maar leuk vinden :D

Gonzo 21-05-2002 14:30

Hm. Ik denk niet dat ik dat beetje terug ga geven, aangezien de "kassamensjes" ook vaak genoeg foutjes maken ten nadele van de klant.

Tom 21-05-2002 14:32

ik ben altijd heel makkelijk op te lichten :D let er nooit op hoeveel ze teruggeven namelijk.. douw t gelijk in m'n zak/portemonnee.

Scarlett 21-05-2002 14:33

Ik zou het niet eens doorhebben, ook niet als ik te weinig terugkrijg, eigenlijk. :|

*Miss-Teeq 21-05-2002 14:35

want ik had net wat gekocht en toen zag ik al dat ze me teveel zou teruggeven maar ik had er niets van gezegd toen ik buiten zei ik tegen mijn broertje dat ze me teveel had teruggeven en hij vond dat ik terug moets gaan en het teveel wisselgeld eerlijk aan de cassiere moest geven

well I don't think so ik heb het lekker gehouden

Gothic 21-05-2002 14:38

vaak is het te zien aan m'n gezicht denk ik, maar nee, moeten ze zelf maar opletten, ik ga het niet teruggeven... ik reageer meestal al zowiezo van huh het klopt niet :S

C5C5C 21-05-2002 14:41

Ik denk dat ik het zou houden tenzij ze het zelf al snel doorhebben

de communiceerbeer 21-05-2002 14:42

ik tel het nooit na eigenlijk..

Boogie 21-05-2002 14:43

dat is me 2x overkomen en ik heb het 2x teruggegeven gek genoeg :confused::o

Gonzo 21-05-2002 14:44

Citaat:

Boogie schreef:
dat is me 2x overkomen en ik heb het 2x teruggegeven gek genoeg :confused::o
Leuk om te horen dat er ook nog eerlijke mensen bestaan :D.

Paige 21-05-2002 14:49

Ik geef het ook altijd terug..Gaat gewoon automatisch..Was wel zuur eerst..Had ik de kassa-vrouw 20 gulden gegeven, geeft ze me 50 gulden terug..Ik natuurlijk gelijk zeggen dat ze teveel terug had gegeven..Toen ik buiten stond kon ik mezelf wel voor de kop slaan..:/

The point is dat ik het gewoon automatisch zeg als ze teveel teruggeven (ook als ze te weinig teruggeven hoor ;) ), maar dat ik daar later spijt van krijg..

Slaughterer 21-05-2002 15:25

Ik kijk altijd of het ongeveer klopt wat ik terugkrijg. Ik ga het niet op de cent na controleren. Maar het hangt er denk ik ook vanaf waar ik iets afreken. Hier in het dorp zal ik het sneller zeggen, dat in de stad.
Zelf zit ik ook weleens achter de kassa en heb het ook weleens meegemaakt dat ik teveel gaf. Maarja, gelukkig overkomt me zoiets zelden.

MissKiss1985 21-05-2002 15:37

Ik hou het stel zij kopen wat bij jou en je geeft teveel terug houden zij het ook dus.
Een mens is niet gek.

Luca 21-05-2002 15:39

Ik zou het houden. Zelf zit ik regelmatig achter de kassa en maakt ik dit of andersom wel mee bij mijzelf of collega's.

Snees 21-05-2002 15:43

gewoon houden
van die 2 eurocent gaat de dekamarkt heus niet failliet :D

boardbabe 21-05-2002 15:46

ach, ik ga eerst vanzelf raar kijken, kan ik het moeilijk daarna nog snel in mn porto gaan stoppen :D

Dark Angel 21-05-2002 15:49

Als ik het bij de kassa al merk zeg ik het. Als ik er later achterkom ligt het aan het bedrag - voor 2 euro ga ik niet terug, voor een groter bedrag wel. Ik zou er toch geen plezier van hebben als ik me schuldig zou voelen over dat geld.
Bovendien heb ik zelf geld, het is niet alsof ik door het te houden opeens iets kan doen dat ik anders niet kon.

WolterB 21-05-2002 15:58

ik geef t terug als het om een bedrag boven de €5,- gaat, ligt er ook aan bij wat voor soort winkel, bij onze schoolkantine zou ik gewoon doorlopen (moeten ze daar maar eerst goed leren rekenen)

girlmetwijdebroeken 21-05-2002 16:00

Citaat:

Tom' schreef:
ik ben altijd heel makkelijk op te lichten :D let er nooit op hoeveel ze teruggeven namelijk.. douw t gelijk in m'n zak/portemonnee.

perseus 21-05-2002 16:05

Ligt eraan bij wat voor winkel eigenlijk. Als het bij een grote supermarkt is ofzo, dan zou ik het niet teruggeven. Want die lui die bovenaan dat bedrijf staan zijn toch rijk genoeg, en het personeel lijdt er niet onder als ik het geld houd (:D). Maar als het bij een klein winkeltje zou zijn waar ik wel vaker kom, dan zou ik het wel teruggeven denk ik. Afhankelijk van het bedrag natuurlijk.

Amidala 21-05-2002 16:08

Nee. Zij maken zelf die fout, moeten ze maar beter opletten.
In een supermarkt wordt er heel erg gelet op kasverschillen. Als de kassiere dan eens goed op de kop krijgt van de bedrijfsleider omdat de la niet klopt, zal ze de volgende keer wel 3x nadenken voor ze zo'n fout maak.
Ik help dus eigenlijk gewoon de zielige kassieres :D

Piccola 21-05-2002 16:22

Tsss, geef dan helemaal nix terug! Moet ze maar opletten! :rolleyes: :p
Ik kreeg laatst in Duitsland 10 Euro teveel terug! :eek: :D

Monica 21-05-2002 16:26

Citaat:

Piccola schreef:
Tsss, geef dan helemaal nix terug! Moet ze maar opletten! :rolleyes: :p
Ik kreeg laatst in Duitsland 10 Euro teveel terug! :eek: :D

10 euro? Die lette dan ècht niet op, die moet half geslapen hebben :D

Ik hou het, meestal verdwijnt het toch meteen in mn portemonnee.

Slaughterer 21-05-2002 18:34

Citaat:

Monica schreef:

Ik hou het, meestal verdwijnt het toch meteen in mn portemonnee.

Jah. jij hebt het geld wel nodig, als je geen baantje hebt :rolleyes:

Somebody Special 21-05-2002 18:36

Ik geef het absoluut niet terug, had ze (of hij) maar beter moeten opletten!!

martijn1985 21-05-2002 18:40

Citaat:

Amidala schreef:
Nee. Zij maken zelf die fout, moeten ze maar beter opletten.
In een supermarkt wordt er heel erg gelet op kasverschillen. Als de kassiere dan eens goed op de kop krijgt van de bedrijfsleider omdat de la niet klopt, zal ze de volgende keer wel 3x nadenken voor ze zo'n fout maak.
Ik help dus eigenlijk gewoon de zielige kassieres :D

Ik heb anders nooit iets gehoord over kasverschillen.

Ik heb ook niet zo vaak klanten die terug komen dat ze teveel geld gekregen hebben....

Piccola 21-05-2002 19:04

Citaat:

Monica schreef:

Ja, was ook echt heel dom!! Je kon wel aan haar zien dat ze zat te twijfelen, maar uiteindelijk 'besloot' ze dat ze het toch goed had gedaan. Niet dus! :D

punkyfish 21-05-2002 19:08

ik tel dat nooit na. maar ik heb nooit genoeg geld, dusseeeee :p

wat ben ik toch heerlijk materialistisch.

Amidala 21-05-2002 19:13

Citaat:

martijn1985 schreef:

Ik heb anders nooit iets gehoord over kasverschillen.

jij werkt ook niet in een supermarkt lieve schat *zucht*

italianboy 21-05-2002 19:20

meeste gevallen wel, als ik weer een van mn slechte buien-dagen heb dan niet

Optima 21-05-2002 19:23

ligt eraan bij welke winkel...
bij zo'n multi-multi-national ( als ik me ooit daar op betrap) niet.... vuile uitbuiters daar zijn meestal de prijzen toch belachelijk hoog, en wat heb IK met cassieres te maken? ben geen liefdadigheidsinstelling...:rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.