![]() |
kippenvel bij muziek of films
Hebben jullie dat wel eens, dat je opeens overweldigd wordt door de muziek, of door de beelden? Wauw!
|
Ja, bij het nummer 'In held Twas In I' van Procol Harum
[edit] heb net tyhe green mile gekeken, kreeg ik ook kippevel van... [/edit] |
jah hebbik heel vaak bij muziek:D
|
muziek: apocaliptica en elk goed live-optreden, dat hoort zo
film: natural born killers op groot scherm, Das Experiment, se7en, |
wellus gehad bij en zieluge film of liedje... bij 'let me live' van queen bijvoorbeeld. :D
|
bij Anouk - Sacrifice wel een beetje...
|
heb ik onwijs vaak, met alle cd's die ik heb. Ik vind muziek zonder 'rillingen' krijgen geen mooie muziek, hoe raar dat ook klinkt. Krijg ook vaak rillingen van rock en metal, om hoe knap het in elkaar zit!!
Met films heb ik het ook vaak. Bevoorbeeld met 'the usual suspects', 'schinlers list', en 'seven', en helemaal met 'star wars', alle episodes (me=fan!). Nog veel meer trouwens. Horror films ook:D |
Ja, heel veel muziek..
|
heb k heel vaak, bij mooie muziek.. k zit zelf in n orkest, en daar spelen we een stuk over lord of the rings, en dr is een deeld at shadowfax heet, en daar spelen heel veel klarinetten een heel mooi, donker melodietje.. daar krijg k wel ff kippenvel ja :) of bij t laatste stukje van het nummer blue van cowboy bebop 'I'm ascending' .. en natuurlijk ook heel vaak als k trigun kijk^_^
|
ja dat heb ik wel eens bij muziek, bij films zelden.
|
Citaat:
|
nee niet dat ik weet (y)
|
bij veel muziek wel ja.
|
Vaak door muziek...!!Het hoeft maar een simpel nummertje te zijn en ik ben zo weer vrolijk. Het is ook gewoon vaak lekker om muziek te luisteren dat je een bepaald gevoel geeft.
|
Bij veel muziek van Tool.
Bij Good Will Hunting en bij What's Eating Gilbert Grape? |
Bij liedjes wel jah. Vooral als ik me kut voel, dan lijkt het alsof alle liedjes (teksten) op mij slaan
|
Heb ik heel vaak bij muziek, als de tekst of de gitaarlijnen heel erg goed zijn. Films kijk ik niet zoveel
|
Ik moet vaak ff slikken bij de liedjes Unbreak My Heart - Toni Braxton en Waarom nou jij - Marco Borsato! En soms bij Eternity - Robbie Williams.
En bij de films La Vita è Bella, The Green Mile, Romeo & Juliëtte, Moulin Rouge! |
bij muziek zo ongeveer dagelijks.
|
vooral bij iron maiden :)
|
metallica - the unforgiven 2
film - heb ik het niet :cool: |
Blink 182 - Adam's Song
Op zich niet helemaal mijn muziek, maar dat nummer geeft me kippenvel.. ik vind dat echt een heel goed nummer. |
Het einde van 12 Monkeys.
|
muziek muziek muziek & muziekvideo's
toen ik voor 't eerst de cd "for those about to rock(we salute you)" in m'n discman had kreeg ik kippenvel bij de kannonen op het einde van de titelsong :) nou nog elke keer trouwens. maar ook bij veel andere muziek |
jup. vaak.
|
Bij dans :cool: en idd ook heeeeel vaak bij muziek/films/dans
maar dan moet ik me wel echt helemaal 'in the .....' voelen, anders niet. |
Ik heb het heel erg zowel bij films als bij muziek
|
Ja,
vooral bij de 5de symphonie van Beethoven |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij muziekjes wel.. als er super mooi wordt gezongen.. bij films heb ik et eigenlijk nooit!
XxX |
jewel... laatst nog met pinkpop faitless op tv.. Ik von t zo geweldig.. die sfeer.. iedereen die helemaal uit hun dak ging.. whaaaahh..
|
jaaa :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vaak, vraag me niet alles op te sommen
|
Citaat:
|
zo had ik het bij een clipje over een turnster die muziek en de tekst paste zo goed bij elkaar dat ik er echt kippenvel van kreeg ik vind dat best wel leuk
|
Ja... heb ik elke dag wel! Het liedje dat me de laatste paar maanden toch wel kippenvel heeft bezorgd is Adios Nonino (die tango van het huwelijk van Max/Lex)
Weet niet waarom maar is gewoon zoooooo mooi!-x- |
Ikke heb dat bij Shakira - Underneath your clothes...
Gewoon omdat mijn zusje tijdens dat nummer is geboren en het mooi klinkt. Hypocriet of niet!! |
Voetbalwedstrijden, Als heel het publiek compleet wous word. Mooi is dat, om te horen en om te zien
|
Citaat:
Heb ik ook pas gezien. Was een poos geleden dat een film zo hard aankwam. Ook kippenvel: Kaïro (Pulse), Japanse horror, tijdens het IFFR gezien. Brrrrrrrrr.... :o Moet Ringu nog zien.... |
Ik krijg rillingen over m'n hele lichaam wanneer ik liedjes hoor waar ik een bijzondere herinnering aan heb.. Sommige van die herinneringen zijn té mooi, en dan luister ik liever even wat anders. Maar soms is het ook fijn om muziek te luisteren om een bepaalde herinnering bij je op te roepen..als je het aan kan. Of juist om er in te verdwalen..
|
Rillingen bij muziek echt ontzettend vaak!!! Muziek = het allermooist
en soms bij een film bv La Vita é Bella |
ja bij zielige films of hele mooie liedjes....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |