Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Erger je je aan domme mensen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428634)

Slither 27-05-2002 15:43

Erger je je aan domme mensen?

...en met domme mensen bedoel ik niet zozeer mensen met een lage opleiding, maar mensen die denken de wereld te snappen en met de meest vréémde discussies en argumenten komen...

Spui je gal, en maak niet de voorspelbare opmerking 'ja, zoals jij!'...

Shock 27-05-2002 15:45

Mensen die misschien best bijdehand zijn maar per se dom willen zijn vind ik nog het irritantst, de figuren die niks serieus nemen en overal kinderachtige reacties op geven

martijn1985 27-05-2002 15:47

mja...

Ik heb een collega en die kletst je de oren van het hoofd. En het gaat totaal nergens over. Ze denkt dat ze iedereen doorheeft en begrijpt, maar ze doet zulke domme uitspraken! En ze maakt zich druk om niets. Ze is ook zwaar gestresst, heel irritant. dan staan dr 2 mensen in de rijd loopt zij te gillen dat "hartstikke druk is"
beetje onzin...

gentleman 27-05-2002 15:48

Ik vind mensen niet echt gauw dom, iedereen heeft wel enige expertise op een bepaald gebied, zij het niet het mijne...

Dat neemt niet weg dat ik sommige reply's hier letterlijk een aanfluiting vind.

de abt van sion 27-05-2002 15:55

Citaat:

Slither schreef:
...en met domme mensen bedoel ik niet zozeer mensen met een lage opleiding, maar mensen die denken de wereld te snappen en met de meest vréémde discussies en argumenten komen...

Je definitie van het woord "dom" is op zijn minst eigenaardig (ik zou jou op grond ervan dom kunnen noemen), maar je stelling is origineel genoeg voor een reactie (waaruit ik opmaak dat je niet dom bent). De conclusie moet zijn dat jij (in potentie) wèl slim bent, maar (nog) niet bereid om de platgetreden paden te verlaten, omdat je je daardoor in de ogen van minder slimme mensen impopulair zou maken.

Mijn antwoord luidt: "Nee." Als die mensen voldoen aan de domheid zoals jij die definieert, zou ik willen dat er hier nog veel meer "domme" mensen kwamen. Er worden hier namelijk al meer dan genoeg open deuren ingetrapt.

Slither 27-05-2002 16:08

Citaat:

de abt van sion schreef:

Je definitie van het woord "dom" is op zijn minst eigenaardig (ik zou jou op grond ervan dom kunnen noemen), maar je stelling is origineel genoeg voor een reactie (waaruit ik opmaak dat je niet dom bent). De conclusie moet zijn dat jij (in potentie) wèl slim bent, maar (nog) niet bereid om de platgetreden paden te verlaten, omdat je je daardoor in de ogen van minder slimme mensen impopulair zou maken.

Mijn antwoord luidt: "Nee." Als die mensen voldoen aan de domheid zoals jij die definieert, zou ik willen dat er hier nog veel meer "domme" mensen kwamen. Er worden hier namelijk al meer dan genoeg open deuren ingetrapt.

Citaat:

ik schreef:
maar mensen die denken de wereld te snappen en met de meest vréémde discussies en argumenten komen...
'k Doelde meer dáárop, op mensen die zich niet in een bepaald onderwerp verdiept hebben, maar wél klakkeloos van alles naroepen en denken dat ze goed doorhebben waar ze 't overhebben... De kwestie Fortuyn, om een dwarsstraat te noemen, is er bést een goed voorbeeld van :)

Citaat:

omdat je je daardoor in de ogen van minder slimme mensen impopulair zou maken.
Dat is eigenlijk al gebeurd :o

KazzZ 27-05-2002 16:22

ik doe nix anders m'n hele leven :rolleyes: :p

MoNiQue15 27-05-2002 16:57

Vandaag op school gingen we softballen... Dat spelen we al 2 jaar. Dan erger ik me eraan als mensen er nu nog helemaal nix van snappen, echt helemaal nix... Bijvoorbeeld iemand uit me klas... Dat is zo irritant. Kijk je kan het best nog niet helemaal snappen, maar helemaal niet... Daar kan ik echt niet tegen...

Gothic 27-05-2002 17:04

ja en vooral meisjes

AlmereGirl 27-05-2002 17:07

Ik erger me suf aan domme mensen, JA dus !!!

Hmz, okee....dat was het wel denk ik....

Frida 27-05-2002 17:11

Ja/neen.. Ik ben zelf zo iemand vrees ik :o

damaetas 27-05-2002 17:47

ja kan ik wel is boos om worden. zit zo iemand in mn klas, echt irritant. maarja, ik ging de goeie vrede bewaren, dus zeg ik maar niet te vel :|

Optima 27-05-2002 20:18

in princiepe respecteer ik iedereen...
maar...ik erger me dood aan mensen uit een iets lager milieu, dus arbeidersklasse, die meteen hun oordeel klaar hebben liggen over mensen met en VWO opleiding of studenten. Die ze meteen uitmaken voor ' elitair' ' verwaand' etc terwijl ze stereotyperen. Ook verwijten ze de wat meer ontwikkelede klassen dat deze neerkijkt op hun.

maar laat ik dit zeggen: dat is NIET waarm, ik vind dat soort mensen alleen maar dom als ze meteen oordelen, en zich meteen aangevallen voelen en daarom zich laten kenne. Want door ze te reageren verlaag je jezelf idnerdaad. Ik heb respect voor arbeiders, die zijn nodig anders zou de maatschappij niet draaien, amar NIET voor kortsichtige domme arbeiders...

zo...

miro 27-05-2002 20:19

af en toe, ik erger me eerder aan mensen die net alsof doen dat ze slim zijn...............

*Miss-Teeq 27-05-2002 20:19

ja natuurlijk erger ik me aan domme mensen. en vooral mensen die denken grappig te zijn met sarcastische opmerkingen.
bij nader inzien zou ik mezelf dus niet mogen :D

Tofke_H 28-05-2002 01:37

Ik erger me meer aan mensen die andere iets horen zeggen en dat daarna gewoon nazeggen alsof het hun eigen mening is.

fruitmand 28-05-2002 06:18

Citaat:

Tofke_H schreef:
Ik erger me meer aan mensen die andere iets horen zeggen en dat daarna gewoon nazeggen alsof het hun eigen mening is.
waaaaaaah, idd :eek:
Zo ongelofelijk irritant is dat!

MissBi@tch 29-05-2002 15:08

ja k erger me dood aan KARIN zon eng monster dat de vriendin van Danny is en me altijd in de zino na staat te doen omdat ze zelf niet kan dansen!!!!!!!! :mad: grrrrrrrrrrr

nare man 29-05-2002 15:21

Ik kan me echt ontzettend ergeren aan mensen die, zoals boven beschreven, denken dat ze alles snappen en daarvoor ondersteuning zoeken in de meest wazige theoriëen en redenaties.

Aan het feit dat iemand een lage opleiding heeft stoor ik me natuurlijk niet. Dan zou ik m'n hele leven bezig zijn met me aan andere mensen te ergeren. Dat is op zich ook vrij kansloos. Waar ik me echter wél gigantisch aan erger, zoals Optima al zei, zijn mensen met een lage opleiding, die 'neerkijken' op VWO-leerlingen of studenten. Er is mij tijdens een basisschoolreünie ook wel verweten dat ik een 'kneus' en een 'loser' was omdat ik als enige inkomen een studiefinanciering had en geen vaste baan, zoals de jongen die me aansprak (die jongen was zelf postbode). Aan dat soort mensen kan ik me gigantisch storen.

Verder stoor ik me in het algemeen aan simpele mensen, maar dat moge bekend zijn.

waaromniet? 29-05-2002 15:24

Domheid is de laatste tijd mijn grootste bron van ergernis :(

Scarlett 29-05-2002 15:25

Ik irriteer me niet zo snel aan 'domme' mensen, nee. Wel aan mensen die mij raar vinden omdat ik misschien iets vaker wel over iets nadenk.. Ach, weetikveel, ik probeer me zo min mogelijk te ergeren aan anderen, 't heeft totaal geen nut.

M@TRIX 29-05-2002 15:31

Citaat:

MissBi@tch schreef:
ja k erger me dood aan KARIN zon eng monster dat de vriendin van Danny is en me altijd in de zino na staat te doen omdat ze zelf niet kan dansen!!!!!!!! :mad: grrrrrrrrrrr
en aan der bultjes:D

MissBi@tch 29-05-2002 15:32

Citaat:

M@TRIX schreef:

en aan der bultjes:D

BLEGHHHHHH

KontraDix 29-05-2002 15:43

Ik erger me momenteel aan iemand die steeds 'ik begrijp het niet' blijft zeggen terwijl het toch ÉCHT niet duidelijker kan en ik het al talloze keren heb uitgelegd.

En normaal gesproken erger ik me aan het volgende:

Ik: *Barrage van goed-gefundeerde argumenten*

Ander: Onzin.

Ik: Waarom dan?

Ander: Het is gewoon onzin.

kHebTrekInWatLekkers 29-05-2002 15:58

Citaat:

martijn1985 schreef:
mja...

Ik heb een collega en die kletst je de oren van het hoofd. En het gaat totaal nergens over. Ze denkt dat ze iedereen doorheeft en begrijpt, maar ze doet zulke domme uitspraken! En ze maakt zich druk om niets. Ze is ook zwaar gestresst, heel irritant. dan staan dr 2 mensen in de rijd loopt zij te gillen dat "hartstikke druk is"
beetje onzin...

Martijn.... t is een vrouw....

Spoeleh 29-05-2002 16:00

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:

Martijn.... t is een vrouw....

:D

biertjehappen 29-05-2002 16:18

Ik probeer ze te ontlopen maar in de trein ontkom je er gewoon niet aan. Maar ik kan er wel om lachen en ben in mezelf alles aan het verbeteren wat ze fout zeggen, dat is wel vermaak.

Dutchian 29-05-2002 16:23

Mensen die denken dat ze slim zijn, maar ze zijn het niet, zijn irritant

beestje 29-05-2002 16:23

ja, mensen die echt dingen beweren waar geen zak van klopt, of mensen die ongelofelijk naief zijn, daar kan ik me ook ontzettend aan ergeren...

Luca 29-05-2002 19:35

Citaat:

Shock85 schreef:
Mensen die misschien best bijdehand zijn maar per se dom willen zijn vind ik nog het irritantst, de figuren die niks serieus nemen en overal kinderachtige reacties op geven

simple creed 29-05-2002 19:37

Citaat:

martijn1985 schreef:
mja...

beetje onzin...

laat me 1 gok doen...

you talk about NATHALIE!

martijn1985 29-05-2002 19:40

Citaat:

simple creed schreef:

laat me 1 gok doen...

you talk about NATHALIE!

:D:D jij mag nooit meer raden...:p

pseudoniem 29-05-2002 19:53

Mijn ex-rijinstructrice een ergere doos dan zij ken ik niet!!

voorbeeld 1

Ze heeft een keer een kwartier lang de slappe lach gehad toen ik aan 't rijden was, om de meest suffe grap die ze zelf maakte.

voorbeeld 2

We reden een stuk, en toen was er een één of andere nummer op de radio en daar maakte ik een opmerking over ofzo dat ie heel vaak gedraaid werd op de radio. En toen zei ze: "Ja ik luister niet zo vaak radio, alleen als ik in de auto zit." Dus ik zei: "Gelukkig zit je niet zo vaak in de auto".
En hoe ze me toen aankeek!! Alsof ik degene was die dom is.

Mr.Oizo 30-05-2002 15:21

Nee, één van mijn beste vrienden is over het algemeen best dom, hij studeert ook SPW en heeft volgens mij ook maar een VBO-opleiding, maar dat wil helemaal nix van een persoon zeggen, want ondanks dat hij niet echt intelligent is en vaak te laat is bij afspraken is hij zo'n http://forum.scholieren.com/images/icons/icon14.gif gozer. Ik erger me bijna nooit aan hem, over het algemeen ook helemaal niet aan domme mensen. Wel vaak aan mijn moeder en mijn zusje als ze iets op de computer willen doen, maar ze kennen echt nix can computers. Dan stellen ze zo'n "domme" vragen en daar erger ik me soms aan.
Maar verder nooit.

Onlyme 30-05-2002 15:34

nee

marlies 30-05-2002 15:45

Ja heel erg..

Helemaal als ze dan tijdens discussies het opeens over jouw eigenschappen hebben...van ja jij wilt altijd dit en altijd dat terwijl het over iets heeeeeel anders gaat..

jellerd 30-05-2002 15:49

ja

DaTommy 30-05-2002 15:51

jazekers, vooral dat ettertje uit onze klas :mad:

ZlatanSuperJood 30-05-2002 16:07

Citaat:

Slither schreef:

Spui je gal, en maak niet de voorspelbare opmerking 'ja, zoals jij!'...

Ja, zoals jij!...

Pink panter 31-05-2002 15:08

mensen die netalsof doen dat ze zat zijn.... daar kan ik echt niet tegen !!!

:rolleyes: :confused: :rolleyes:

Roozie 31-05-2002 15:16

Yep!!

Ik erger me dan aan mijn broertje die tijdens t avondeten de hele krant gaat opdreunen en net doet alsof het zijn mening was die in de krant stond! Vervolgens geeft hij af op alle gelovigen, omdat deze mensen alles geloven wat er in de bijbel staat geschreven, dat doet hij dus ook met de krant!

Verder luister ik niet naar mensen die hun principes hebben en daar standvastig aan vasthouden door dingen af te keuren van andere mensen, maar zodra het om een eigen situatie gaat deze principes aan te passen aan zichzelf, hier kan ik me echt dood aan ergeren.

Ik erger me ook aan aan mensen die zo arrogant zijn dat ze niet open staan voor andere mensen en ja dit vind ik domme mensen want hoe kun je nou zo dom zijn dat je je eigen ideeen de beste vindt, dan heb je toch echt oogkleppen op!

En ik erger me ook aan mensen die de grootste bek hebben waar vervolgens geen zinnig woord uitkomt! Zeg dan niets

Phooeoeoeoe wat een lijstje!!!

Roozie 31-05-2002 15:19

Er is mij tijdens een basisschoolreünie ook wel verweten dat ik een 'kneus' en een 'loser' was omdat ik als enige inkomen een studiefinanciering had en geen vaste baan, zoals de jongen die me aansprak (die jongen was zelf postbode). Aan dat soort mensen kan ik me gigantisch storen.

Beste nare man!! Dat is gewoon jaloezie, deze mensen kijken soms op tegen mensen die wat doen met hun hersens maar weten niet hoe ze daar mee om moeten gaan!! Ik kan me totaal niet ergeren aan zoiets, je weet toch zelf veel beter dan zij??!

jnieuwelaar 31-05-2002 15:52

Ja daar erger ik me enorm aan.

Parlaatje 31-05-2002 15:58

ik erger me aan:
-mensen die zegge dat zij het wel moge en andere moge het niet
-mense die alle eer voor zich zelf houden
-iedereen na prate

simple creed 31-05-2002 20:38

Citaat:

martijn1985 schreef:

:D:D jij mag nooit meer raden...:p

nouhou :(;)

ik erger me trouwens nog meer aan Stefan :p

met de mountainbiken door het magazijn crossen vanavond was trouwens wel :cool:

martijn1985 31-05-2002 20:55

Citaat:

simple creed schreef:

nouhou :(;)

ik erger me trouwens nog meer aan Stefan :p

met de mountainbiken door het magazijn crossen vanavond was trouwens wel :cool:

die mountainbikes zijn ook :cool: (Hema krijg echte mountainbikes in de reclame. maar om de een of andere reden hebben we alleen maar een herenmodel, hebben de mountainbikes geen slot en spatbord. En de versnellingen zijn van plastic.....Echt Hema!) Maar ze zien dr wel heel stoer uit.

scala 31-05-2002 21:06

Als het van die 13 jarige ettertjes zijn die door middel van hun vuist opsteken, onzinnige en domme opmerkingen maken, jou willen overtuigen van het feit dat voordringen in een pretpark toegestaan is, zolang zij het zijn, JA dan erger ik mij aan domme mensen.:rolleyes: Vooral als zij denken dat je het nog zou pikken ook. Grom.

eXo 31-05-2002 21:51

Ik erger me vooral aan m'n eigen domheid. De domheid van anderen vind ik eerder lachwekkend. Uitzonderingen daargelaten, ik kan me behoorlijk ergeren aan de domheid van Jar Jar en soortegenoten (zie zelf maar of je je aangesproken voelt of niet)

Orion16 03-06-2002 11:12

Citaat:

marlies schreef:
Ja heel erg..

Helemaal als ze dan tijdens discussies het opeens over jouw eigenschappen hebben...van ja jij wilt altijd dit en altijd dat terwijl het over iets heeeeeel anders gaat..

Ik erger me juist aan mensen die denken dat ze alles weten en maar lopen te pochen met hun VWO-niveau.. Niet dat alle VWO'ers zo zijn maar ik ken er wel een paar die ronduit irritant zijn! (doe zelf MBO niveau 4, dus ik vind mezelf niet dom en zo wordt ik ook niet bekeken)

GreetZ

nare man 03-06-2002 11:15

Citaat:

Orion16 schreef:
Ik erger me juist aan mensen die denken dat ze alles weten en maar lopen te pochen met hun VWO-niveau.. Niet dat alle VWO'ers zo zijn maar ik ken er wel een paar die ronduit irritant zijn! (doe zelf MBO niveau 4, dus ik vind mezelf niet dom en zo wordt ( :eek: ) ik ook niet bekeken)
Ze kunnen vaak wel beter spellen.

Vraagje: waarom schrijf je wel 'ik vind mezelf niet dom' maar ook 'zo wordt ik ook niet bekeken'? Dat is een hersenkronkel die mij totaal onduidelijk is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.