Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Het nut van webcams (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428699)

Mr.Oizo 30-05-2002 13:24

Het nut van webcams

Ik zit me opeens af te vragen waarom mensen eigenlijk van zo'n dure webcams kopen. Ja, om zichzelf te zien op i-net en om je aan anderen te laten zien op i-net. Maar je kunt ook gewone foto's inscannen en die dan op i-net zetten en ze naar iemand sturen in plaats van zo'n duur ding te kopen en vervolgens nog te installeren. En trouwens als je geen vrijgezel bent, wat heeft die ander er dan aan? En wat zou je partner daar nou wel van zeggen? Je kunt ook van de andere kant zeggen: OK webcam is duur, maar scanner is ook duur in het andere geval. Ja, maar daar zou je ook behalve foto's ook plaatjes van een werkstuk voor school of zo kunnen inscannen. En een webcam heeft niet echt andere functies meer. OK ze zien je op i-net, kunt er fotootjes mee maken and that's it. Het is leuk als anderen je op i-net zien, maar verder heeft het geen nut. En trouwens wat heb je er aan als je een relatie zoekt als je bijvoorbeeld met iemand met een webcam zit te chatten maar die aan de andere kant van het land wwont? OK een relatie op afstand kan wel werken, maar de meesten kiezen toch iemand voor in de directe omgeving. Maar goed dan kun je net zo goed een foto via MSN versturen of op cu2 zetten. Maar waarom dan zo'n dure webcam kopen? Wat voor nut hebben dat soort dingen? Volgens mij niet veel, maar misschien zien jullie het wel anders. Discussieer hier in dit topic maar erover: er zullen wel mensen zijn die hetzelfde als mij denken maar ook mensen die hevige kritiek erop geven. Heeft een webcam nut of niet?

Milk 30-05-2002 13:27

one word: alinea's (*snakt naar adem*)

beuk 30-05-2002 13:33

het leven heefttoch ook geen nut?

scala 30-05-2002 13:37

Citaat:

Milk schreef:
one word: alinea's (*snakt naar adem*)
kwou het net zeggen..:D
euhm jah je hebt wel gelijk ofzo:p kheb zelf geen webcam, maar denk toch niet dat mensen zo'n ding nemen als ze vrijgezel zijn om een relatie te krijgen(uitzonderingen daar gelaten)maar meer gwoon voor de lol:confused:
ow...en boeie?:D

lady_x 30-05-2002 13:38

Idd, heb ik ook niet nodig, trouwens webcam is dan nog niet heel duidelijk ook. Iedereen wil 'in' zijn, iedereen wil zo'n webcam hebben maar eigenlijk, zoals je zegt, heeft het totaal geen nut. Als je elkaar wil zien, dan doe je dat toch in real life en niet op luie gat op een stoel achter je pc...

Paige 30-05-2002 13:39

Tja..Ik zie het nut er ook niet van in, maar ja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he ;)
En af en toe is het wel erg handig om zo'n ding te hebben..!

Cybernetic Dreams 30-05-2002 14:43

wat voor eeuw leef je joh :p die dingen zijn harstikke goedkoop geworden :)

verder issut wel grappig om met een stuk of 5 mensen in 1 room te videochatten :)

nare man 30-05-2002 14:46

Ja, ze hebben zeker nut, wanneer je geen digitale camera hebt en geen gewone foto's om in te scannen en je wilt toch een paar fotootjes op internet zetten. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

WolterB 30-05-2002 14:47

met een scanner kan ja alleen maar bestaande plaatjes cq. foto's inscannen, met een webcam kan je, mits je dichtbij je pc bent ff een fotootje maken en die online zetten/afrukken. Ook wordt een webcam na een tijdje goedkoper dan de foto's die je steeds moet laten ontwikkelen bij de fotograaf.

Mr.Oizo 30-05-2002 15:13

Algemeen commentaar tot nu toe:

...iedereen wil "in" zijn en erbij horen...

...wanneer je geen digitale camera hebt en geen gewone foto's om in te scannen ...

... gewoon voor de lol...

...nou ja boeie?

Nou wie heeft tegenwoordig geen fototoestel en gewone foto's? :confused: Maar OK, wel geen scanner, maar iedereen kent toch wel iemand met een scanner, als die ff fotootjes inscant en ze uploadt kost dat minder.
Je kunt je geld toch aan andere dingen besteden dan aan webcams die je alleen maar koopt om of erbij te horen of gewoon lol te maken. Maar goed iedereen mot dat zelf weten. Maar ik ben gewoon zo iemand die pas dure dingen zou kopen voor het plezier (bijvoorbeeld computer, auto, TV) als ik echt voldoende geld heb gespaard. Mijn ervaring van vrienden en alles wat ik hier en daar lees en hoor zegt dat veel jongeren niet echt veel sparen.
En BTW ik ben ook vrijgezel, maar daarom koop ik ook geen webcam, daar heb je gelijk in. Maar er zijn nog altijd mensen erbij die zich natuurlijk willen laten zien aan mensen van het andere geslacht.
Maar OK wat iedereen ook doet en waar ze hun geld aan uitgeven moeten ze zelf weten. Maar ik heb gewoon een andere mening op dit gebied. Ik zeg niet dat een webcam gewoon onzin is, maar ik vind dat je je geld aan nuttigere dingen kunt besteden.

Hehe, jullie zullen je in dit verhaal niet verbazen dat ik economie studeer :D

Paige 30-05-2002 15:18

het spijt me zeer oizo..maar ik heb een fototoestel én een scanner én een webcam..dusss..:p
Wel allemaal van me pa gehad hoor hehe..Niet zelf betaald ofzo.. :/

Onlyme 30-05-2002 15:34

ik zit me opeens het nut van het fprum af te vragen ;\

Onlyme 30-05-2002 15:35

forum

Shock 30-05-2002 16:02

Citaat:

Paige schreef:
Tja..Ik zie het nut er ook niet van in, maar ja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he ;)
En af en toe is het wel erg handig om zo'n ding te hebben..!

Ja precies, wij hebben 'm van UPC gehad, maar anders had ik er ook geen gehad. 't Is eigenlijk nergens voor nodig, maar tis wel geinig op zich

lady_x 30-05-2002 16:41

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Ik zeg niet dat een webcam gewoon onzin is, maar ik vind dat je je geld aan nuttigere dingen kunt besteden.

Vind ik ook..

KazzZ 30-05-2002 17:54

:rolleyes: duur!? *proest* kep een hele goede voor 50 piek.. en tis goedkoper als een scanner ;) best leuk speeltje, voor fotos enzo.. en over m'n partner hoef ik me geen zorgen te maken, die hebbik toch niet ;)

Spoeleh 30-05-2002 18:08

ofcourse is er nut
kheb nog familie in buitenland wonen en tis een simpele manier om contact met ze te onderhouden!

Piccola 30-05-2002 18:13

Citaat:

nare man schreef:
Ja, ze hebben zeker nut, wanneer je geen digitale camera hebt en geen gewone foto's om in te scannen en je wilt toch een paar fotootjes op internet zetten. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.
(y)

Over een maandje ofzo heb ik weer geld en dan koop ik er 1!

MissKiss1985 30-05-2002 20:42

Wat is het nut van een computer? ect ect.

Ik heb zowel een webcam, scanner, fototoestel als een digitale camera.

Webcams zijn vet goedkoop tegenwoordig. En voor sommige dingen is het handig

Pink panter 31-05-2002 15:57

ik heb een webcam, en ik vind het zeker fun :D

Frida 01-06-2002 07:20

Vechten tegen verveling..

Pink panter 01-06-2002 09:38

:confused: heh......?

MrD 01-06-2002 09:42

.......

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=112764

italianboy 01-06-2002 12:26

www.webcammeiden.nl

Mr.Oizo 01-06-2002 13:53

Citaat:

Miss_Kazzz schreef:
:rolleyes: duur!? *proest* kep een hele goede voor 50 piek.. en tis goedkoper als een scanner ;) best leuk speeltje
Legaal of illegaal gekocht? :D;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.