![]() |
mensen zijn ingewikkeld.
We willen allemaal genieten maar we werken 24/7 voor een BMW of een waterkoker.. (hoe nutteloos)
Waarom wil je een groot huis en een duur leven als daardoor het genieten helemaal aan je voorbij gaat? Ik zit me toch eens te bedenken over nog eens 4 jaar school. Het slaat nergens op, alles wat je krijgt is een lange kantoorbaan. |
Toegegeven, er zijn een hoop mensen die inderdaad zo hard werken dat hun levensgenot erdoor achteruitgaat, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik keihard krom zou moeten liggen om een BMW 7-serie te kunnen betalen, dan zou ik het niet eens willen. Het gaat er toch om dat je een beetje plezier hebt in je leven? Dat plezier behaal je eerder door lekker te leven, door niet al te veel waarde te hechten aan materiële dingen of status, maar door gewoon lekker jezelf te zijn en doen wat je leuk vindt.
De grootste fout die mensen kunnen maken is ook een baan of een opleiding kiezen omdat ze denken dat dat later goed zal verdienen. Je moet kiezen wat je léuk vindt, niet wat je denkt dat nuttig is. Want als je van iets wat je niet leukt vindt je beroep maakt, heb je later geen leven en ben je op je 40e opgebrand. And we wouldn't want that now, would we :D |
hoezo zakt daardoor het levensgenot :confused: alsje plezier hebt in je werk hoeft dat toch helemaal niet...en het is juist leuk toch te werken met als doel later een leuk huis te kunnen kopen...waar werk je anders voor...?
|
Om een beloning te krijgen voor je werk. Je studie, Je inzet... Mensen die zo hard werken zijn Niet egoistich. Ze willen het beste voor de navolgelingen...
|
in eerste instantie voor zichzelf denk ik :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46. |