![]() |
Principes.
Even brood halen bij de bakker. Vrachtwagen staat uit te laden. Ik stop en stuur rakelings langs de laadklep. Even meen ik het gekras te horen dat mijn spiegel zich al in de zijkant van de vrachtwagen borend voortbrengt. Gelukkig is het slechts de band tegen de stoeprand. Tergend langzaam, centimeter voor centimeter schuifel ik vooruit onder het genot van Shakira, onderwijl met chirurgische precisie miniscule wijzigingen aanbrengend in mijn rijrichting. Nog anderhalve meter.
Plotseling verschijnt uit het niets een vadsige man van tegen de dertig op een racefiets. Zijn sportieve pretenties worden teniet gedaan door de vette loempia die in zijn linkerhand prijkt. Wat zou erin zijn rugtas zitten? Uitdagend remt hij vijftig centimeter voor mijn bumper en kijkt me in de recht ogen aan. Kutstudenten, hoor je zijn gefrustreerde brein bijna ratelen. Of misschien gewoon een gebrek aan sex. Of beide. Het dringt tot me door: deze man heeft haast. Zó'n haast, dat hij niet 3 meter eerder kon stoppen. Of tenminste nu alsnog 1 meter achteruit gaan en daarna 30 centimer opzij gaan om mij erdoor te laten. Natuurlijk niet, hij zou wel gek zijn! Ík rij tenslotte op zíjn weghelft! Voorrang moet je afdwingen. Ik kijk naar de persoon rechts van me. En weer terug. Ik open het raam en vraag beleefd aan de 'wielrenner' of hij misschien eventueel een momentje opzij zou willen gaan. Omdat het nogal krap is. Hij geeft geen krimp, maar kijkt me desondanks nog steeds recht in de ogen. Moedeloos begin ik aan mijn tocht achteruit. Triomfantelijk schuift de vetklep meter voor meter mee. Dan sprint hij weg. Even lijkt het alsof een invalide met zijn rolstoel aan een demarrage begint. Maar dat gaat mooi niet door. Hij wint tenauwerdood. Ik rij maar verder. Hoe principiëel ben jij? Als je overtuigd bent van je gelijk, wil je dat dan ook per se krijgen, ook als je daarmee jezelf benadeelt? |
In het verkeer verwacht ik dat mensen meedenken en anticiperen op situaties die zich voordoen... dus die kwallebal uit jou verhaal moest gewoon aan de kant...
In de rest ben ik redelijk principieel :) |
jezus...wat een zak...
wel een mooie column dat wel :D ontopic: ik wil eigenlijk altijd gelijk hebben...tot vervelens toe :( |
ik ben laatst aangereden door een auto die op míjn weghelft reed. Nu beweerd die man dat ik op zíjn weghelft reed en dat ik hém heb aangereden (ik op de fiets, hij in de auto).
hij had 1 koplamp kapot, voorruit eruit en spiegel eraf, wat dus nooit kan als je met 20 km/u tegen een auto op rijdt. Die man blijkt dus onderverzekerd te zijn en wil niet de schade aan mijn fiets betalen. Ik zelf was wel wat uitgeweken naar het midden van de weg, maar reed op mijhn eigen wghelft. Het is nu nog steeds wachten op het geld voor mijn fiets, duurt al sinds december vorig jaar. Aangezien ik weet dat ik niet fout was probeer ik dat ook te krijgen. Het gaat mij niet eens om het geld (ik had gelukkig zelf niets), maar dat die man te horen krijgt dat híj degene was die de fout maakte. Ja, ik ben dus principieël [edit]flinke typo[/edit] [thankmode]dankjewel simple creed[/thankmode] |
het interesseert me nooit of ik gelijk krijg of niet. Ik geef gewoon duidelijk mijn mening en dan is het voor mij afgehandeld. Anderen zien maar wat ze ermee doen. Dat interesseert me dan eigenlijk niet zo heel veel meer....
|
Citaat:
jij bent knap.... ben je iemand door god gezonden ofzo ;) |
Citaat:
|
Citaat:
nu plz stoppen anders chat en dicht wij prberen lief te zijn voor de FB'tjes :D |
Citaat:
|
Geweldig:D
Ik wil btw wel altijd gelijk hebben, maar ik kan op zich wel toegeven als iemand met goede argumenten komt:) |
Als ik zeker weet dat ik gelijk heb wil ik gelijk hebben weet ik het niet zeker dan probeer ik erachter te komen weet ik zeker dat ik fout zit dan geef ik daaraan toe
|
Als ik weet dat ik gelijk heb, zal ik niet toegeven. Dan kan ik zelfs kwaad worden als ik niet geloofd word of niemand wil luisteren ofzo. Verder geef ik wel toe als het moet, of als ik er achter kom dat ik ongelijk heb.
Mooi stukje tekst! :D |
Citaat:
|
Prachtig betoog over de verpaupering en de verloedering van de maatschappij, Roland
of was dat niet de bedoeling... maargoed: ik wijk in principe nooit van mijn principes af.. |
Geweldige column :D hoewel dit IMHO weinig met principes te maken heeft, meer met een asociaal iemand.
Ik was gewoon blijven staan aangezien ik er bijna langs ben en hij nog moet beginnen. Was-ie wel aan de kant gegaan als-ie haast had. Voor hem en mij sneller. |
Citaat:
|
Wielrenners zijn arrogant, ik had hem NEVER voor laten gaan :)
En ik hou vast aan me principes naar gelange ik gelijk heb.. :) |
Als ik het echt super zeker weet dan wel..
Maar dat komt niet echt vaak voor. |
Citaat:
Je zou maar zo praten tegen mensen :eek: :D :cool: (y) |
shakira?! :eek:
Welnu, ik ben wel redelijk principieel maar als ik besef dat ik ongelijk heb, geef ik dat ook toe. Hetzelfde geld voor een situatie waarin ik besef dat ik wel gelijk heb. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |