Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Werk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428850)

Miracle 07-06-2002 21:33

Werk

Ik werk in een fotozaak, als bijna een jaar. Vandaag komt me baas er opeens mee dat k geen spijkerbroeken meer mag dragen als ik werk. K vind dit zwaar belacherlijk, zijn jullie het met me eens???

Reacties graag!

ps. hij vind het er niet netjes genoeg uitzien, maar over truitjes en vestjes zegt tie nix

MissKiss1985 07-06-2002 21:37

Komt hij dan wel laat mee pas na een jaar :confused:
Vraag wat je dan wel mag dragen en eventueel een kleine vergoeding daarvoor je moet wel je kledingkast aanpassen voor je werk

rockyj 07-06-2002 21:38

De baas is de baas

Amidala 07-06-2002 21:41

Als jij achter de toonbank staat maakt het toch niet zo veel uit wat voor broek je aanhebt?
Natuurlijk moet het een beetje netjes zijn, maar dat is een spijkerbroek meestal wel.
Behalve als het zo'n afgedragen/tekort/telang/vaal/vlekkerig exemplaar is.

Maarja, als de baas zegt dat jij geen spijkerbroek meer aan mag, tja, dan trek jij geen spijkerbroek meer aan.
Zo werkt dat nou eenmaal...

Krugdinho 07-06-2002 22:25

naja :rolleyes:

Tampert 07-06-2002 23:21

heb je geen vrijheid van uiterlijk? staat vast wel iets over dit soort dingen in je contract

MCH 08-06-2002 07:35

Citaat:

Tampert schreef:
heb je geen vrijheid van uiterlijk? staat vast wel iets over dit soort dingen in je contract
Sommige winkels moet je toch ook een shirtje aan van C1000 of iets dergelijks.

Somebody Special 08-06-2002 08:56

Hij is de baas en zal zeggen hoe het moet, ook al zou je het zelf anders willen

Talon 08-06-2002 09:01

Citaat:

Tampert schreef:
kan allemaal wel leuk en aardig zijn, maar als je baas zich daaraan stoort, heb je 2 keuzes.
1 doen wat hij zegt
2 je eigen zin door drijven

keuze 2, maakt je binnen niet al te lange tijd werkloos.

Paperz 08-06-2002 11:17

Boeit 't?
en mag je zwarte spijkerbroeken wel?
Als die man eigenaar van die zaak is dan is het zijn goed recht, hij heeft veel van z'n centen ern zitten en als hij denkt dat het veranderen van jouw broek invloed heeft op de omzet dan heb je imo te luisteren, daarnaast betaald die man je goed geld...

is 't niet zijn zaak dan is het waarschijnlijk in opdracht van bovenaf... en daar heeft hij ook naar te luisteren...

Geraldine 08-06-2002 12:51

jah, dan trek je toch gewoon een andere broek aan. k zou er niet zo mee zitten hoor.

Miracle 08-06-2002 13:07

Citaat:

Paperz schreef:
Boeit 't?
en mag je zwarte spijkerbroeken wel?
Als die man eigenaar van die zaak is dan is het zijn goed recht, hij heeft veel van z'n centen ern zitten en als hij denkt dat het veranderen van jouw broek invloed heeft op de omzet dan heb je imo te luisteren, daarnaast betaald die man je goed geld...

is 't niet zijn zaak dan is het waarschijnlijk in opdracht van bovenaf... en daar heeft hij ook naar te luisteren...

Tis z'n eigen zaak. Hij vind een spijkerbroek niet netjes genoeg... Dus zwarte denk ik ook niet.

En hij betaald me niet super goed, dus voor mij is het niet moeilijk om bij hem weg te gaan.
Maar aan de andere kant vin ik het wel lullig voor hem, dat ik alleen daardoor wegga. K heb het er nog wel met hem over denk ik

Maar bedankt voor de reacties, k ben blij dat ik niet de enige ben die het toch wel raar vind

Talon 08-06-2002 13:10

bij mij op het werk gaven ze iemand als een van de reden mee dat hij te goed gekleed was, bij zijn ontslag.
iemand die de hele dag op kantoor zit hoeft immers volgens de directie niet de hele dag in een maatpak te lopen..
ze houden niet zo van mensen die zich meer voelen dan een ander :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.