![]() |
Wat ook weer ontzettend schijnheilig!
Stel:
Je wilt oversteken bij een kruispunt met stoplichten. Jouw stoplicht staat op rood, maar al het verkeer staat stil, dus je zou makkelijk over kunnen steken. Normaal zou je dat ook gewoon doen, maar alleen omdat er nu toevallig een politiewagen staat te wachten voor het stoplicht bij de weg waar jij net overheen moet, blijf je netjes wachten tot het groen is. Dit is toch zó ontzettend schijnheilig! Alleen omdat er een mensen met 'macht' staan te kijken, ga je je opeens gedragen zoals dat 'hoort'. Wat voor voorbeelden ken je hier nog meer van? |
stel, je zit met je vriende te chatten en opeens komt je moeder binnenlopen, je klikt snel een paar vensters ducht omdat jij vind dat wat jij typt haar nix aangeaat.
loopt ze de kamer weer uit, open je al die vensters weer. |
Belgische priesters durfen geen kleutertjes aan te randen als de paus staat te kijken. Schijnheilig hoor. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wanneer je ergens (supermarkt/mac, (ook nooit doen trouwens ;))) werkt en er eigenlijk niet veel te doen is, en wanneer er klanten zijn moet je net doen of je heel hard aan het werk bent......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf stop bijna altijd voor een rood licht, omdat ik ooit eens voor me flikker ben gereden |
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, ik noem wat jij opsomt helemaal niet schijnheilig, maar zoals hierboven enkele keren al vernoemt, gewoon verstandig. Het zou dom zijn om iets verkeert te doen als er controle in de beurt is. Net als je zou spieken als er een leraar voor je bank staat, dat doe je ook als die leraars niet kijken. |
Citaat:
Ligt misschien ook wel aan de agent zelf, maar ik heb 't zelf eens meegemaakt dat ik door rood fietste, er een politieauto voorbijreed, stopte, omkeerde en mij via het fietspad achtervolgde... en ik dus vervolgens een bekeuring te pakken had :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Woon je in een klein dorp? |
Citaat:
|
Citaat:
Ja weet ik :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen stoplicht dus? |
schijnheilig; nee joh..
puur economisch denken voor jezelf |
Citaat:
ontopic, over het algemeen weet je na een paar keer oversteken hoe de verkeerslichtencyclus op een kruispunt is, dan kun je gerust oversteken als je weet dat ie daarna p groen gaat |
Citaat:
|
Citaat:
Altijd agenten daar wanneer je ze net niet wil zien... :p |
Citaat:
m'n vader loopt er btw ook elke middag om eten te halen, maar die bekeurt niet. "ik zou hier zelf ook fietsen, dus ik ga anderen er niet voor bekeuren" :D |
ik moest vanochtend naar de fysiotherapeut...
moest gisterenavond natuurlijk nog scheinheilig al mijn oefeningen gaan oefenen.... maar ach ik was toch gebanned ;) |
Citaat:
En idd, als je elke dag naar school gaat via die weg dan weet je t wel.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |