Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat ook weer ontzettend schijnheilig! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428919)

Amidala 11-06-2002 19:35

Wat ook weer ontzettend schijnheilig!

Stel:
Je wilt oversteken bij een kruispunt met stoplichten.
Jouw stoplicht staat op rood, maar al het verkeer staat stil, dus je zou makkelijk over kunnen steken.
Normaal zou je dat ook gewoon doen, maar alleen omdat er nu toevallig een politiewagen staat te wachten voor het stoplicht bij de weg waar jij net overheen moet, blijf je netjes wachten tot het groen is.

Dit is toch zó ontzettend schijnheilig!
Alleen omdat er een mensen met 'macht' staan te kijken, ga je je opeens gedragen zoals dat 'hoort'.

Wat voor voorbeelden ken je hier nog meer van?

WolterB 11-06-2002 19:46

stel, je zit met je vriende te chatten en opeens komt je moeder binnenlopen, je klikt snel een paar vensters ducht omdat jij vind dat wat jij typt haar nix aangeaat.
loopt ze de kamer weer uit, open je al die vensters weer.

SnoopysquiD 11-06-2002 19:47

Belgische priesters durfen geen kleutertjes aan te randen als de paus staat te kijken. Schijnheilig hoor. :rolleyes:

Signy 11-06-2002 21:19

Citaat:

Amidala schreef:
Stel:
Jouw stoplicht staat op rood, maar al het verkeer staat stil, dus je zou makkelijk over kunnen steken.
Normaal zou je dat ook gewoon doen, maar alleen omdat er nu toevallig een politiewagen staat te wachten voor het stoplicht bij de weg waar jij net overheen moet, blijf je netjes wachten tot het groen is.

Da's gewoon slim. :o

Zlatan tha man 11-06-2002 21:24

Citaat:

Signy schreef:
Da's gewoon slim. :o
Vind ik ook

utopian me 11-06-2002 23:39

wanneer je ergens (supermarkt/mac, (ook nooit doen trouwens ;))) werkt en er eigenlijk niet veel te doen is, en wanneer er klanten zijn moet je net doen of je heel hard aan het werk bent......

Dutchy15 11-06-2002 23:43

Citaat:

Amidala schreef:
Stel:

Alleen omdat er een mensen met 'macht' staan te kijken, ga je je opeens gedragen zoals dat 'hoort'.

Ik loop/fiets dan gewoon door rood, ze gaan echt niet achter je aan.

jellerd 11-06-2002 23:46

Citaat:

Dutchy15 schreef:

tot ze het wel een keer doen.......

Dutchy15 12-06-2002 00:08

Citaat:

jellerd schreef:
Tja dat is het risico, maar mijn eigen ervaring leert dat die heel erg klein is, laat ik zeggen dat ie onder de 1% ligt.

rockyj 12-06-2002 00:36

Citaat:

Dutchy15 schreef:

Crimineel :D

Ikzelf stop bijna altijd voor een rood licht, omdat ik ooit eens voor me flikker ben gereden

Femme-Fatale 12-06-2002 13:10

Citaat:

jellerd schreef:
Dan krijg je hooguit een waarschuwing lekker boeiend.

Tofke_H 12-06-2002 13:38

Citaat:

charmedkiz schreef:

of je wordt eens lekker belachelijk gemaakt als er veel mensen in de buurt staan...

Anyway, ik noem wat jij opsomt helemaal niet schijnheilig, maar zoals hierboven enkele keren al vernoemt, gewoon verstandig. Het zou dom zijn om iets verkeert te doen als er controle in de beurt is.

Net als je zou spieken als er een leraar voor je bank staat, dat doe je ook als die leraars niet kijken.

M@rco 12-06-2002 15:33

Citaat:

charmedkiz schreef:
Ik hoop 't voor je...

Ligt misschien ook wel aan de agent zelf, maar ik heb 't zelf eens meegemaakt dat ik door rood fietste, er een politieauto voorbijreed, stopte, omkeerde en mij via het fietspad achtervolgde... en ik dus vervolgens een bekeuring te pakken had :(

snoopy 12-06-2002 16:42

Citaat:

M@rco schreef:
Ik hoop 't voor je...

Ligt misschien ook wel aan de agent zelf, maar ik heb 't zelf eens meegemaakt dat ik door rood fietste, er een politieauto voorbijreed, stopte, omkeerde en mij via het fietspad achtervolgde... en ik dus vervolgens een bekeuring te pakken had :(

euh... ja. Ik ook. :o dus mensen, kijk uit als je oversteekt, terwijl er een politiewagen staat. :D

damaetas 12-06-2002 16:46

Citaat:

Amidala schreef:

dat is boete-ontwijkingsgedrag en vrij normaal bij mensen die constant blut soos mijzelf.

Dutchy15 12-06-2002 18:19

Citaat:

M@rco schreef:
Ik hoop 't voor je...

Woon je in een klein dorp?

Dutchy15 12-06-2002 18:19

Citaat:

Tofke_H schreef:

of je wordt eens lekker belachelijk gemaakt als er veel mensen in de buurt staan...

Hoezo? ik denk dat een overgroot deel van die mensen het ook wel eens heeft gedaan(door rood lopen/fietsen..)

Dutchy15 12-06-2002 18:20

Citaat:

rockyj schreef:

Crimineel :D

Ikzelf stop bijna altijd voor een rood licht, omdat ik ooit eens voor me flikker ben gereden

Je weet toch dat verkeer in Hilversum :D

Ja weet ik :p

skyscraper 12-06-2002 18:21

Citaat:

Amidala schreef:
Stel:

Ik denk dat het eerder slim dan scheinheilig is.....

Shock 12-06-2002 18:22

Citaat:

jellerd schreef:
k wou net zeggen... ik ben vorige maand in dordrecht ook nog genaaid omdat er eentje zo leuk was om dus toch achter me aan te komen, ik fietste gvd al 10 jaar door die winkelstraat maar nu doe ik het nooit meer! :mad::D

Dutchy15 12-06-2002 18:26

Citaat:

Shock85 schreef:

k wou net zeggen... ik ben vorige maand in dordrecht ook nog genaaid omdat er eentje zo leuk was om dus toch achter me aan te komen, ik fietste gvd al 10 jaar door die winkelstraat maar nu doe ik het nooit meer! :mad::D

Geen stoplicht dus?

italianboy 12-06-2002 18:28

schijnheilig; nee joh..

puur economisch denken voor jezelf

Shock 12-06-2002 18:29

Citaat:

Dutchy15 schreef:

Geen stoplicht dus?

neej, maar wel een geval waarbij mensen snel denken "ze komen toch niet achter me aan"

ontopic, over het algemeen weet je na een paar keer oversteken hoe de verkeerslichtencyclus op een kruispunt is, dan kun je gerust oversteken als je weet dat ie daarna p groen gaat

M@rco 12-06-2002 18:30

Citaat:

Dutchy15 schreef:
Woon je in een klein dorp?
Nee, in een redelijk grote stad... ;)

M@rco 12-06-2002 18:31

Citaat:

Shock85 schreef:
Wahaha... Voorstraat zeker :D

Altijd agenten daar wanneer je ze net niet wil zien... :p

Shock 12-06-2002 18:32

Citaat:

M@rco schreef:
Wahaha... Voorstraat zeker :D

Altijd agenten daar wanneer je ze net niet wil zien... :p

teringnichten zijn het, ze schrijven alleen wel een verkeerd adres op de bekeuring :D
m'n vader loopt er btw ook elke middag om eten te halen, maar die bekeurt niet. "ik zou hier zelf ook fietsen, dus ik ga anderen er niet voor bekeuren" :D

simple creed 12-06-2002 20:09

ik moest vanochtend naar de fysiotherapeut...

moest gisterenavond natuurlijk nog scheinheilig al mijn oefeningen gaan oefenen.... maar ach ik was toch gebanned ;)

Dutchy15 12-06-2002 23:01

Citaat:

Shock85 schreef:

neej, maar wel een geval waarbij mensen snel denken "ze komen toch niet achter me aan"

ontopic, over het algemeen weet je na een paar keer oversteken hoe de verkeerslichtencyclus op een kruispunt is, dan kun je gerust oversteken als je weet dat ie daarna p groen gaat

Ja, dat doen ze hier ook, in de stad mag je niet fietsen, helaas is er agententekort en wordt je niet vaak gepakt;)

En idd, als je elke dag naar school gaat via die weg dan weet je t wel..

Dutchy15 12-06-2002 23:02

Citaat:

M@rco schreef:
Nee, in een redelijk grote stad... ;)
Ow, dan hebben ze nix beters te doen daar zo te zien..

Shock 13-06-2002 08:22

Citaat:

Dutchy15 schreef:

Ow, dan hebben ze nix beters te doen daar zo te zien..

dat klopt ja

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.