![]() |
Mijn harddisk ligt op sterven
...dus ik ben nu in allerijl de dingen die ik het liefst wil bewaren aan het kopiëren naar een veilige schijf...m'n Mijn Documenten (foto's, MSN-gesprekken, mails, noem maar op) en de moeilijkst te vinden livesets (MP3s)...
Wat zouden jullie bewaren, als je alleen het hoogstnodige kon overzetten? (Voor de insiders/geïnteresseerden: het is/was een 40-gb Deskstar 60GXP...ja die ja :() |
Ach gut
|
deel van me mp3z...
al me designs... foto's adressen instellingen... |
mijn hele \docs
+ \httpd en \mp3 , maar die is iets van 7 gig, dus misschien wel niet, kan ik overnieuw beginnen aan m'n muziekcollectie... |
..poor guy ... :(
Flink kut is dat.. *donneert nare man cderretje :) ..vooral (rare) mp3 en docjes denk ik he... (hehe, toen ik topictitel las wilde ik meteen vragen of het een ibm was.. heb dezelfde maar dan in 30 gig.. hoop dat die het nog ff volhoud zeg..) |
mijn mp3's die niet op cd staan, "Mijn Documenten" (= eigen spul, MSNgesprekken, plaatjes, schoolshit), alle videoclips die niet op cd staan.
|
M'n mp3's, documenten, videobestanden en mailtjes...
|
Documenten en spullen voor werk en that's it. Rest staat op andere harde schijven, CD's, online op m'n server, of kan ik makkelijk terug vinden.
|
Ik maak regelmatig back-ups .. al de grote bestanden (complete CD's als mp3 etc) heb ik op CD staan en bestanden voor mijn studie e.d. heb ik op ZIP en zet ik ook elke maand op CD.
Dus ja, ik zou hem gewoon wegflikkeren en een nieuwe halen .. backup's teruglezen .. tree met ZIP synchroniseren en that's it :) [edit] En deze keer geen 60GXP :D |
Muziekjes, foto's en belangrijke documenten. Maar toen vorige week onze pc crashte had ik daar geen tijd meer voor. Dus nu ben ik ze kwijt.
|
Ik maak een 2-wekelijkse backup, maar zou toch nog een extra maken voordat die kapotte schijf eruitging.
Niets is zo ergerlijk als een oudere versie van een bestand hebben, waarin je je de nieuwste stukjes nog wel herinnert maar ze helemaal overnieuw moet schrijven. De mp3's heb ik niet op CD, dat zijn er eigenlijk veel te veel om op cd te schrijven. Ik ben van plan binnenkort te kijken naar een manier om superklein te compresseren, misschien gaat het dan makkelijker. |
kzou m'n mails en m'n mp3's bewaren, en eventueel m'n schoolwerk. De rest zijn programma's, die zijn wel weer opnieuw te installeren, alleen ben je dan de savegames kwijt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou een nieuwe kopen en gewoon alles overzetten. Waarschijnlijk wil je toch een nieuwe...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmz die van ons had het tijd terug al begeven voor ik iets kon redden... ik zou denk ik gedichten opslaan en misschien wat nuttig schoolwerk
|
Citaat:
Citaat:
:p |
Overigens: ik werk er nu weer op...kheb zo'n 10gig aan MP3's overgezet naar een andere schijf, maar blijkbaar doet-ie het nu weer gewoon...zal dan toch wel de warmte geweest zijn gisteravond, maar echt vertrouwen doe ik 'm nog niet :confused:
|
hm k heb nu een cd-brander, dus ik zou zoveel mogelijk branden.. mp3's, oude en nieuwe schoolbestanden, mailtjes, emailadressen, foto's, mn homepage, savegames, brieven..
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Tot 55 graden omgevingstemperatuur .. lijkt me sterk dus. |
Een vrij groot fotoboek dat belangrijk is voor me, arts die ik heb gemaakt, al mn oude Basic-programma'tjes ( :D ) en uhm.. muziek die k gemaakt heb :)
|
Ik zou de map met foto's bewaren, en misshcien nog wat schoolwerk
|
Citaat:
Verder is 55 graden omgevingstemperatuur onmogelijk. Het lijkt me eerder 55 graden temperatuur van de case, dat bereikt die van mij nooit, maar met dit weer wel...kan-ie z'n warmte totaal niet kwijt :( |
Keb precies dezelfde schijf, en bid voor elke dag dat ie 't doet :) Ik koop nooit meer een IBM, for sure ;)
|
Niets! Deze week gaat me pc leeg! Tot aan windhoos aan toe!
En dan overnieuw instaleren en eventueel nieuwe HD.. (ding is weer eens fysiek beschadigd :o) |
Citaat:
Citaat:
Hangt dus van de airflow af .. als de warmte blijft hangen, wordt 'ie steeds warmer en dat is niet zo gezond ;) |
Citaat:
|
Ik zou me hele H partitie saven, dat is dus afbeeldingen, documenten, mp3's, setups, en me films en dergelijke. Word dus flink branden
|
Ehmz.. Muziek zou ik snel allemaal op minidisc gooien (Nouja, snel..), branden, enz.. En ik word gek als ik verhalen, foto's, gesprekken, bepaalde mailtjes.. Ik zou gek worden. :S
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nix
een goed begin is het halve werk als het om ruimtebesparen gaat |
Citaat:
Ik zat ff te twijfelen... maar hij werkt nog *klopt af (en gaat echt verder leren 2%@$% ) |
tja ben ik even blij dat mijn oude GXP75 schijven omgeruild zijn tegen Maxtor DiamondMax schijven, waren vast en zeker gecrasht.
|
maxtor kicks ass trouwens
|
k zou als een gek 2 spindels van 50 cd's kopen en mn 40 gig aan mp3 branden
|
De E-cards die ik heb gekregen van m'n vriendin, daar hecht ik veel waarde aan. Verder m'n documenten, en misschien m'n MP3's.
|
Mijn harddisk is nog half leeg :p en het kan nog leger als ik al die MP3'tjes op een CD'tje pleur met behulp van de Easy CD Creator.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |