![]() |
Namen die je anders uitspreekt dan hoort.
Ik heb weleens als ik aan het lezen ben, dat ik standaard een naam van iemand 'verkeerd' lees. Meestal weet ik het wel, maar vind mijn versie veel leuker. Ik had dat bijvoorbeeld altijd bij professor Barabas. Mijn versie was Barbaras. (Of was het nou andersom?:confused: )
Ook heb ik dit met sommige forumnamen, zo lees is altijd: Metshulala... Hebben jullie van t zelfde last? |
ja, heb daar ook wel eens last van, dan hoor je zo'n naam op tv en denk je: 'over wie heeft hij het nou in godsnaam' :confused:
|
mja herken ik... heb ik twee trimesters gehad met mijn studieadviseuse... tot iemand haar naam uitsprak.. en ik echt niet weet over wie het ging
|
Nee, want ik heb ogen :D
Het enige woord waar ik wel even over deed om het goed onder de knie te krijgen: Leicester (en dus ook Gloucester en Edinborough) |
Ragbabarakuleirioiosdiribabakulosdereieios
Is een bestaand woord :D |
Yunnan, zo heette een beste vriendin...
Men zei: Joenan... maar het is junnan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sebrenica spreken heel vele mensen ook heel anders uit. Net als Germaine, naam van het zusje van een goede vriend, veel mensen spreken het uit als 'tjermeen'
|
neuj, niet onbewust iig. express wel es, zo hoor je ook as wat anders. afwisseling is goed, toch? (hannelore ~ hannelerre, bram ~ bam, ...)
|
men denkt altijd dat het Boegie is, maar je spreekt het uit met een o: Boooooooogie
|
Citaat:
Not to be used as embalming fluid :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn naam...
Jenny Het word door iedereen anders uitgesproken Maar ik luister er altijd naar 4 vormen: djennie jennie zjennie (<<< zo spreek je het officieel uit maar ik kies liever voor de eerste) sjennie (doet mijn oma altijd) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mjah, dat heb ik dus bij Methuselah. En ik dacht ook dat Boogie Boegie was!
|
ik wist dat het boogie was omdat de hond van me tante ook zo heet:)
je schrijft het hetzelfde. ze denken dat ik gek geeltje heet:rolleyes: crazy ellow. craz yellow is nix. |
Citaat:
|
Damn ik heb dat egt vaak alleen ik kan er juist nu weer niet opkomen.
Ow ja eentje. Odysseus las ik altijd Odyssius ofsow. Beetje vaag maar ja. Nou ja als ik ze weet post ik wel ff opnieuw. |
Ik doe ook altijd boegie denken. :o
Sorry Boogie ;) |
De kat van de buren die altijd bij ons ligt heet ook Boogie, ook met oo als uitspraak. Dus daar struikelde ik niet over. :)
Methuselah, daar heb ik ook lang over gedaan ;) :o :D |
wat dacht je dan van de Broglie?
wie diens naam fonetisch goed opschrijft krijgt een ijsje |
Boogie wist ik, van Boogerd :D
hm k kan zo niks bedenken.. maar t valt idd wel op dat plaatsnamen dan weer zo, dan weer zo worden uitgesproken.. of Milosevic ofzo.. |
Citaat:
|
Tsjah, het is Sig-ny (als in signature) ... en niet saaiiijniej :p majah.
|
Oja en bij De denk ik altijd
Déé éé |
joe carioca uit donald duck. dacht vroeger altijd toen ik 6 was dat er joe carico stond en dat is erin gebleven
|
ehm... oh ja. Er is een boek, en daarin staat dat iemand een broek met bretels draagt. Maar ik las altijd "breeetels" (zeg maar dezelfde uitspraak als vezels, ofzow...). Dat is erin gebleven...
en ik vroeg me steeds af wat bretels waren... ik dacht dat het een soort ribbels waren, op een ribbroek, ofzow.. :rolleyes: |
Citaat:
|
trevelyan (uit goldeneye - de james bond film/boek/computerspel)
ik d8 altijd dat dat trevelivyan was... tot ik de film zag |
Hetzelfde met joe carioca uit de donald. Vroeger zei ik ipv eregister "iddegister".
|
ik vind Boegie veel leuker :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar das wel juist, je buren zijn zeker ook wielerfans :p (y) Citaat:
--------------------------------------------------------------------- ik d8 zelf altijd dat het Methusaleh was, maar dat bleek later niet het geval :p |
shit ik lig helemaal in een deuk :)
Maar ik heb het idd. wel eens met mensen van het forum en bijvoorbeeld ik dacht dat alfalfa eigenlijk lavalava was (dus hbe ik mijn kat er maar naar vernoemd) En bij west minster wil ik altijd west minister zeggen en voor de rest wel eens namen in boeken , zo had je een ridder en die heette Edwinem en zijn paard Ardanwen, maar ik las het altijd als Ewinem en Indrawan :rolleyes: etc. |
Citaat:
|
Yahama
Yamaha (dat is dat motormerk) |
Ik zeg altijd oMweer i.p.v onweer. Ik weet nie hoe het komt, maar ik kende het woord waarschijnlijk al voor ik kon lezen, en ik hoorde dus omweer. En als ik het nu schrijf, haalt gelukkig mijn spellingscontrole het er automatisch uit!! Verder typ ik ook altijd onstaan ipv onTstaan.
|
Citaat:
sorry ;) Ik heb dat ook weleens... maar ik kan nu even geen voorbeeld verzinnen |
:o wel veel vermeldingen :o
enneuh, ik dacht ook altijd dat 't Boegie was ipv Boogie :o :D :p |
Citaat:
|
ook nog
een keyboard merk (mijn keyboard merk) en nee das geen piano JA? hahahaha even naam: Levi's Leevies Lievais Leevais what is that? |
lèvies ;)
|
had zoiets in een boekje...
er stonnd steeds: Saksische boerderij, maar ik las steeds: Saskische boerderij... :) Mijn naam is ook zoiets... verkeerde klemtoon :) |
Citaat:
|
ik haal durex en duralex ook altijd door mekaar... :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |