![]() |
randschrift euro privatiseren?
De secularisatie heeft velen ertoe gebracht het geloof af te zweren. Toch staat er op de rand van onze vaderlandse euro nog altijd: "God zij met ons". Heel mooi, maar voor velen niet meer acceptabel. Wat vinden jullie ervan om dat randschrift te privatiseren? Dan kunnen bedrijven die ruimte tegen betaling voor hun eigen doelen gebruiken...
Goed of niet? |
niet goed....
Zulke munten gaan ontzettend lang mee. Dan heb je dus de kand dat er over 30 jaar dus nog munten circuleren met reclame van een bedrijf wat al 15 jaar niet meer bestaat..... |
Wat dacht je ervan om het gewoon leeg te laten, iedereen tevreden (behalve het bedrijfsleven, maar die verdienen al genoeg aan de invoering van de euro).
Overigens ben ik het wel totaal met je eens dat 'God zij met ons' van de zijkant af moet. Het is een adagium wat totaal uit de tijd is en wordt onderschreven door nog geen 5% van ons land. Weg ermee, ouwe troep. |
jahoor, gooi maar een van de laaste dingen die nog 'eigen' zijn van nederland ook maar door de pleepot.
laat lekker een tekst als echt HEMA op de zijkant van de euromunt plaatsen, waarom niet. ik weet niet wie jou op dit idee heeft gebracht, maar ik vind het dus ab-so-lu-te nonsens! |
Citaat:
nee..."god zij met ons" mag dr van mij ook wel af...gooi er dan maar een regel uit het wilhelmus of 'je maintandrai' op.....maar commercie lijkt me ook geen goed plan. |
Citaat:
...ik vraag me af wat mensen van teksten van bekende citaten zouden vinden :) 2 euro: at your service! |
ach als je mensen blij maakt, laat lekker dat god zij met ons staan... ik heb er geen last van
|
Citaat:
|
Slecht idee...
Dat "God zij met ons" mag van mij best weg, maar reclame op geld... dat klinkt gewoon fout. En bovendien, wie leest dat nou? Een hoop mensen hebben zulke slechte ogen dat ze niet eens de moeite zullen nemen om het te lezen... |
Citaat:
iets neutraals als je maintandrai lijkt me idd beter dan god zij met ons |
Ik snap niet wat er mis is met 'God zij met ons'. Wie kijkt er nu met regelmaat op de zijkant? Het is al jaren zo, het doet niemand wat aan, het zit er prima. Het geloof lijkt inderdaad met de dag meer weg te nemen, doe er nog maar wat bovenop door dat zinnetje ook maar weg te halen. Wie heeft er nu last van.
Reclame is er toch al genoeg. |
Citaat:
Mij boeit het geen fuck .. maar ja :D |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar innovatie is toekomst. Indien men niet innoveert, dan zal en ook niet verder komen. Ik ben er eigenlijk voor om geld helemaal af te schaffen. Iedereen dient een chip geimplanteerd te krijgen, waarmee tal van dingen geregeld worden, met insdtandhouding van de privicy :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Als een munt een jaar in de circulatie heeft gezeten, is 'ie totaal versleten. Papiergeld gaat zelfs maar 2 maanden mee. |
Citaat:
Citaat:
ik heb er persoonlijk in de afgelopen 2 jaae dat de euro "hot" item is... geen ene donder over gehoord namelijk... [edit]Waarom een winnende formule veranderen, zo slecht is het de gulden ook niet afgegaan... dus veel kwaad voor de euro zal het ook niet brengen[/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hebben jullie geen nationale spreuk, zoals 'eendracht maakt macht' in België ?
|
Ik vind dat 'goed zij met ons' er wel af mag. Ervoor in de plaatst hoeft niets, laat het eens leeg. Tenzij er een fantastisch goed citaat ontdekt word dat door een grote meerderheid goed gevonden word. Dan mag dat erop.
|
Citaat:
|
Die text is echt onzin..
Zet er dan op: 'Ben een beetje lief voor elkaar' Maa niet zoiets doms als god |
Citaat:
|
Wat staat erop die buitenlandse 2euromuntstukken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |