![]() |
graag meer flitspalen
Het verkeersgedrag van automobilisten en motorrijders is zo slecht, dat de plaatsing van veel meer flitspalen zeker gerechtvaardigd is.
Dat kan heel goed, want met die flitspalen raak je uitsluitend de overtreders. Wie zich fatsoenlijk gedraagt, heeft er geen last van. Meer flitspalen en hogere boetes voor overtreders... Ideetje voor het nieuwe kabinet? |
Binnen bebouwde kom (y) idee. Flitspalen op autosnelwegen is (n).
|
Meer flitspalen die gesloopt gaan worden... ik het oosten des lands gebeurd dit met zulke regelmaat dat men de kosten van een flitspaal... (was 't niet een kleine 25000 euro?) er niet uit kunnen halen...
laat men liever eerst een beter oplossing vinden en in de tussen tijd de andere problemen in Nederland oplossen... |
rot op met je flitspalen... sommige auto's kunnen 240, maar da halen ze nooit met die rotstreken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ah .. meer dan de helft werkt toch niet :/
|
Citaat:
Op de snelweg kun je makkelijk 140 rijden mits je voldoende afstand houdt en dan breng je niemand in gevaar. Jammer genoeg is het zo lekker cashen voor de overheid. Flitspaaltje bij een afrit zodat je opeens vol op je rem moet, levensgevaarlijk. Binnen de bebouwde kom zie ik nauwelijks flitspalen, nee die staan allemaal langs de snelweg of provinciale weg.. Mijn voorstel: enorm veel flitspalen in woonwijken (al geloof ik dat die dingen vrij prijzig zijn), variabele snelheden op de snelweg (dmv die electronische borden boven de weg), 's nachts is er geen kip en degenen die op de linkerbaan 180 willen rijden mogen wat mij betreft rustig hun gang gaan (wel midden of links blijven dan). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben 't met abt van sion eens. |
In mijn land is dat zo vanaf heden, maar ze hadden daar nog een achterstand op te halen in vergelijking met Nederland. Anyway, van mij mag dat allemaal, maar niet op van die belachelijke plaatsen zoals bv als je net de bebouwde kom binnen rijdt. (Ik dacht overigens dat al ergens gelezen te hebben in iemands reply, maar vond dat niet zo direct om te qouten). Want je gaat niet onmiddellijk afremmen naar de snelheid die je daar mag rijden, maar je laat je uitbollen. Minder verbruik van benzine.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan wordt er iemand geflitst met 180... die rijdt 10 kilometer verderop iemand dood... en dan? heeft een flitspaal dan geholpen... kijk opzich niks tegen flitspalen maar ze zijn vaak nogal loos... ze staan op de meest verlaten landweggetjes en doen het alleen op de raarste tijden... zorg dan gewoon voor een beter oplossing... Als men hier toch oppert met grootse ideeen ga ik voor een verplichte snelheidbegrenser... of iig een dusdanig autokosten verhoging dat men maar beter wel een snelheidbegrenser kan nemen omdat 't rijden anders niet te betalen is (en dan ook nog even een verschil per inkomensklasse) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ben't met Koen en de abt eens. Flitspalen zijn O.K.
|
Weet je dat een flitspaal €100.000 kost ;)
|
Flitspalen zorgen juist voor MEER ongelukken
Automobilisten gaan nl als een gek op de rem staan als ze een flitspaal zien |
Ik mis trouwens de feitelijke onderbouwing van de stelling.
Volgens mij rijdt men in Nederland relatief netjes. Waar zijn die objectieve rapporten over het slechte rijgedrag van de kaaskoppen? En aangezien je stelt dat dit rijgedrag het plaatsen van meer flitspalen rechtvaardigt: graag ook een onderzoek/proef waaruit blijkt dat de plaatsing van flitspalen daadwerkelijk leidt tot een veiliger verkeer. NEE dat is geen open deur, ik betwijfel het in ernstige mate. In ieder geval niet met de huidige toepassing van die paaltjes. Hoeveel meer ongelukken zijn er bijvoorbeeld op de Duitse snelwegen? |
volgens mij zijn flitpalen nog meer gehaat bij automobilisten dan files, maar aan beide verdient de overheid handen vol geld. reken maar als de files en flitpalen verdwijnen dat de overheid een gigantische bak met geld misloopt
|
Ach, waarom niet :)
Het gebeurt me vaak genoeg dat ik zelf al te snel rij (ongeveer 130 waar je 120 mag) en dan nog eens rap wordt ingehaald door anderen :rolleyes: (die gaan dus makkelijk 140 / 150) Laat ze daar maar voor betalen :D |
ben ik het helemaal mee eens.
zoveel werk en geld is het ook weer niet, en er wordt inderdaad langzamer bij gereden. helaas weet men na een tijdje waar ze staan en verliezen ze een deel van hun effect. uiteindelijk verdienen flitspalen zichzelf misschien zelfs terug. misschien is die verplichte snelheidsbegrenzer ook een idee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
whaha:D
wij wonen in het buitenland, en als mn pa in nederland wordt geflitst maakt het hem geen kont uit want betaald ie gewoon niet want ze kunnen hem niet de bon toesturen...doen ze nooit als je in't buitenland woont |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke auto kan dat eigenlijk wel halen? Ben nie zo'n auto techneut eigenlijk.... :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap het niet... en dan heet het een SNELWEG? terwijl je maar meestal max 100 mag... en op sommige trajecten mag je harder en als je daar word geflitst snap ik het hele gedoe van snelwegen niet meer... En trouwens, iedereen wil toch sneller... daarom hebben sommige snelwegen 8 banen ipv 4 |
Citaat:
Omdat er iemand in wil voegen en je dus even ruimte maakt zodat de invoeger niet op de rem hoeft? Om soepel te kunnen ritsen? Er zijn legio voorbeelden... |
Citaat:
(ik dacht dat jij wegging van dit forum?) |
Citaat:
|
Citaat:
Goed plan. Laat de arbeiders maar fietsen! |
Citaat:
|
Citaat:
althans, ben ze nog nie tegen gekomen |
Citaat:
Mee eens! mijn karretje gaat nog wat verder als die 240 en 'k heb ook al menig boete gehad. en dan kan iedereen wel zeggen eigen schuld maar wie heeft er nu last van als je op 'n bijna lege snelweg 140-150 rijdt ipv 120. Weg met al die flitspalen! :mad: gelukkig heb ik zo'n leuk piepdingetje in m'n auto die ervoor waarschuwt. |
Citaat:
Of een flitspaal dan dé ideale oplossing is, weet ik niet. Maar één ding is zeker en dat is dat er gewoon zachter gereden moet worden. Als je zo nodig moet scheuren met je racebak moet je op een racesport gaan, maar niet op de snelweg gaan crossen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens, met flitsen los je niets op, mensen riskeren een boete als ze haast hebben... das dan 100euro op de kosten van de baas: wat maakt het dan nog uit??? Mensen hebben liever boete dan dat zij een kwartier langer in de auto moeten zitten |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het heeft ook allemaal met de werkeloosheid en de staatschuld te maken:
Stel je nou voor dat een auto niet harder kon dan 100 km/h. Dan zijn de flistpalen dus overbodig waardoor die mensen ontslagen worden. Maatr het scheelt natruurlijk een hoop staatsinkomen. Ze kunnen beter gaan controleren op die linksrijders |
Citaat:
mijn id: Snelweg=weg met de flitspaal en hogere max snelheid= meer doorstroming= minder files :D kijk maar in duitsland heb je daar veel files?? bebouwde kom= wat meer flitspalen vanwege veiligheid en langs elke weg een fietspad is ook wel veilig niet meer van die klote fietsers op de weg :mad: :mad: maar ik vind flitspalen geen goed id want kijk maar op de snelweg er komt 1 flitspaal mensen remmen even af en daarna weer direct gassen!! Waarom niet zo'n schijf net zoals in vrachtwagens?? (hoe heten die dingen ook alweer?) en met controlles die schijven controleren of een zwarte doos of iets dergelijks ?? |
voor een uitzonderlijke keer ben ik het een x eens met je.
het is echt erg, en het houdt gewoon niet op, steeds meer komen de straatraces in de picture, maar nu ze bezig zijn met het te legaliseren wordt het hopelijk minder. de boetes moeten iig hoger, liefst 2 of meer keer zo veel |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |