![]() |
..een tijdje terug stap ik de McDonalds binnen om eens te genieten van een overheerlijke BigMac.
Achter de kassa staat een meisje, ik denk van een jaar of 17. Ze zat me enigzins glazig aan te kijken toen ze me binnen zag komen met mijn bootschoenen, ribbroek en twee Ralph Lauren overhemden. Maar op dat moment schonk ik daar geen aandacht aan, het was van geen importantie. Wegens de grote drukte was ik genoodzaakt om haar kassa te nemen, wat me geen probleem leek. Omdat ik veel kleingeld bij had en nog wat nodig had om mijn fiets uit de stalling te halen, pakte ik een hoop kleingeld en zei ik ''dan krijg ik ongeveer twee euro terug' uit mijn haast omdat ik op dat moment enigzins geobsedeerd was door het grote aantal muntjes in mijn portemonnee. Maar op het moment dat ik dit zei zei ze op een enigzins spottende toon ''meen je dat nou'', met een smalende/minachtende glimlach op haar grimas. Op het moment zinde ik op een passende wraak. Toen ik ongeveer 5 min. samen met een vriend op een bankje zaten, kwam ze aan met twee hamburgers. Ze zei 'hier hebben julie je hamburgers', maar ik kon het nog niet nalaten om haar terug te pakken door te zeggen 'meen je dat nou? Toen ze met een gefrusteerd, binnendmonds vloekend gizicht vertrok was ik voldaan en mijn dag kon niet meer stuk. Mijn vraag aan julie: worden julie ook wel eens schaamteloos behandeld door winkelpersoneel? |
:eek: wat een brutale medewerker :eek:
|
^
|| || :D [edit] de's verhaal [/edit] Nouja, schaamteloos behandeld... Dat komt denk ik wel wat door hoe ik eruit zie. Als ik in een winkel net zoals ieder ander mens een beetje sta te kijken, komt er 9 van de 10 keer iemand van de beveiliging naast me staan, die vervolgens helemaal niets zegt, maar wel verdraaid goed in de gaten houdt wat ik aan het doen ben. Ze hebben misschien ook wel gelijk, dat zou ik zelf in zijn positie waarschijnlijk ook wel doen, dus ik stoor me er niet echt aan. Wel vind ik het een beetje sneu, aangezien ik nog nooit iets gestolen heb oid, dus het vooroordeel is in mijn geval vrij onterecht. |
Tjees zo erg is dat toch niet wat ze deed.
Vooral schagerijnig winkelpersoneel in dat soort zaken (Mac enzow) kan ik goed begrijpen, het is echt kutwerk als het druk is en daar word je echt niet vrolijker (en dus beleefder) van. |
Citaat:
ik kom daar om rustig mijn eten op te eten, niet om uitgekafferd te worden door de eerste de beste troela en ik neem toch aan dat ze een cursus hebben gehad hoe ze met stress om kunnen gaan... |
Citaat:
Ze hebben er weinig baat bij om je vriendelijk te behandelen, waarschijnlijk kom je toch wel terug... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schandaaaaaaaaaaaaaaaalig echt :rolleyes:
|
Citaat:
En dat irriteerde mij.. |
Citaat:
|
Ik ben al 3x de Mac in Ehv uitgeschopt! :D:D
PS. wat heeft dit met lifestyle te maken, is dit niet een DK topic |
Vieze klotekakker, flikker op uit ons multinational-bedrijf en ga je vol lopen vreten in een té rustig 5sterrenrestaurant! .. waarna ze je meerdere bigmac's tegen je hoofd aan smeet.
Maak je druk zeg... :p (n) |
Citaat:
daar gaat het mij helemaal niet om, ik had dat toevallig die dag aan en ik vermeld het om mijn betoog kracht bij te zetten.. |
Citaat:
|
Citaat:
en volgens mij ben jij (de) juist zelf degene die altijd op kleding etc. let en mensen lekker snel veroordeeld.... Zo'n houding spreekt veel mensen niet echt aan.. |
Citaat:
|
Ik word niet zo vaak slecht behandeld. Ligt denk ik ook meer aan je eigen uitstraling/arrogantie. Wel was het vervelend toen ik in Parijs wat dat bij iedere winkel je tas werd uitgepluisd. Dat is iets persoonlijks vind ik.
|
ik vind dit meer een topic voor de kantine...
|
Erger: ongemotiveerd personeel..
Ze staan als een zombie, praten als een zombie en gedragen zich als een zombie... OH PLZ! get a life! Of zoek werk wat je leuk vind... Of probeer enigzins te lachen... Maarja, ik ben altijd zo flauw om te zeggen: mooi weer he, buiten (terwijl t stort van het regen). Dan krijgen ze flauw lachje om je gerust te stellen van: ja ik kan nog lachen Heb een hekel aan da soort mensen... Maar verder nee, niets ernstigs mee gemaakt :D |
gewoon een grote bek teruggeven maar wel op zo'n manier dat je jezelf niet voor lul zet natuurlijk.
|
Ach, ik word eigenlijk nooit echt onbeschoft behandeld door winkel- of horecapersoneel. Het enige waar ik soms wel eens last van heb is als ik met vrienden in een snackbar of shoarmatent zit, en de aldaar aanwezige locals vinden het nodig om opmerkingen te maken over klotestudenten of iets in die geest. Meestal zijn dat verpauperde, steuntrekkende veertigers met shaggies op hun lip.
|
Hehehe cool verhaaltje en net goed voor die meid.
Neu, dat is mij nooit gebeurd. :) |
Citaat:
Weg ermee :D |
koop een taart en vier t
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, raar dat de opmerking van dat meisje als 'brutaal' wordt aangeduidt.
Ik kom trouwens sowieso niet in die ranzige Macs...ooit nog eens naar binnen geweest om naar het toilet te gaan (en even wat te schrijven :)) en daar werd ik nonstop aangestaard...alsof ze dachten: 'wat doet die gast hier in the name of god?'. Ohnee ze waren natuurlijk gehypnotiseerd door mijn geweldige looks. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet niet of iemand "dit was het nieuws" gezien heeft? Daarin werd dit onderwerp ook behandeld. Er werd gezegd, dat je soms in een winkel (m.n. kledingwinkels!) behandeld wordt, alsof je blij mag zijn dat je daar iets mag kopen... :rolleyes: nou ja.
|
Citaat:
|
Nou zeg...poeh poeh..., wat ben jij brutaal behandeld, meneer in je twee ralph lauren overhemden :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
wtf is Ralph Lauren??.. |
Citaat:
Ik heb meer respect voor een medewerker van de MacDonalds dan een scholiertje dat thuis zit te luieren. |
Citaat:
Al kom ik in m'n afgetrapte bristol schoenen en m'n roze legging de Mac ingelopen....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
De brutaliteit van de klanten...het personeel moet wel.
Soms is het te erg, maar de klanten zijn 9 van de 10 keer nog erger. Ik werk in een winkel en daar is dat iig het geval. Jammer genoeg, zo'n klant verziekt soms je hele dag. Dat meisje zal misschien gedacht hebben 'weer iemand die het beter denkt te weten, die denkt dat ik dom ben' oid. Dan geven ze dat soort reacties. Maar je reactie terug vind ik wel cool. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sja :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|