![]() |
Jouw cullinaire hoogstandje?
Koken jullie wel eens?
zoja: wat zoal? wat kan je lekker heel goed bereiden? zoneen: wat had jij laatst waarvan je dacht "wow, lekkerrrrr" Ik heb gisteren koekjes gebakken met m'n vriend en deze zijn best lekker :o Beetje taai misschien :o Wat heb je laatst gemaakt/kookt waarvan je echt dacht "jah dit kan ik super goed bereiden" OID :D |
van die wereldgerechten van knorr kan ik altijd wel wat lekkers maken (zegt m'n moeder, zodat ze zelf niet hoeft te koken, dus misschien ist wel helemaal niet te vreten ;))
|
Ik hou het altijd simpel. Maar wat ik best redelijk kan maken:
bami spaghetti bolognese kipsate :D |
ben vaak alleen thuis dus ik zal wel zelf moeten koken(meestal voor mij en me zusje)
wat ik het beste kan maken is verschillende soorten kip denk ik. mjummie |
--------------------------------------------------------------------------------
duiveltjesvlees 10/15/00 -------------------------------------------------------------------------------- Ingrediënten: 2kipfilets in kleine stukjes 1 bakje champignons 1 zakje nasikruiden 6 eetlepes ketjap(zoet) 6 eetlepels ketchup 6 eetlepes azijn 3a4 theelepeltjes sambal olijfolie 3 eetlepels pindakaas 1 pakje houdbare slagroom rijst Bereidingswijze: maak een marinade van de gewelde nasikruiden,ketjap,ketchup,azijn en sambal.(laat dit 2 uur intrekken). Doe olijfolie in een braadpan en laat dit goed heet worden.Voeg dan de marinade met de kip toe en roer dit alles goed door.Voeg ook de in plakjes of stukjes gesneden champignon toe en laat alles zo`n 30a40 minuten door sudderen onder af en toe doorroeren. Kook de rijst zoals op het pak staat aangegeven en maak vervolgens het kipprutje af met de pindakaas en de slagroom. Serveren met de rijst,en eet smakelijk maar. Voor verfrissing is een komkommertje of atjar er lekker bij. -------------------------------------------------------------------------------- Rijst met modder 22/7/1998 -------------------------------------------------------------------------------- Ingrediënten: 400 gr.varkenspoulet, 4 grote uien, 250 gram champignons, 2 eetlepels tomatenketchup, 1 kopje ketjap manis, 1 kopje azijn, 1 kopje bruine bastaardsuiker, 2 eetlepels pindakaas, 1 theelepel sambal, peper, zout & paprikapoeder. Bereidingswijze: Snij de uien in halve ringen, de champignons in plakjes. Vlees kruiden met peper en zout voorts ca 8 min. aanbraden in GROTE pan met wat boter en sambal. Voeg de champignons en uien toe aan het vlees en laat ca 25 min sudderen op medium vuur. Gooi de ketjap, azijn pindakaas en ketchup bij het pruttelende goedje. Laat dit zo ca. 1 uur pruttelen (met deksel op pan). gooi als laatste de bruine suiker erbij en kruid het geheel af met paprikapoeder, of voor de waaghals cayennepeper. Als je nou nog even voldoende rijst kookt heb je een heerlijke maaltijd. Rijst met modder (4 personen) 22/7/1998 -------------------------------------------------------------------------------- Ingrediënten: 400 gr.varkenspoulet, 4 grote uien, 250 gram champignons, 2 eetlepels tomatenketchup, 1 kopje ketjap manis, 1 kopje azijn, 1 kopje bruine bastaardsuiker, 2 eetlepels pindakaas, 1 theelepel sambal, peper, zout & paprikapoeder. Bereidingswijze: Snij de uien in halve ringen, de champignons in plakjes. Vlees kruiden met peper en zout voorts ca 8 min. aanbraden in GROTE pan met wat boter en sambal. Voeg de champignons en uien toe aan het vlees en laat ca 25 min sudderen op medium vuur. Gooi de ketjap, azijn pindakaas en ketchup bij het pruttelende goedje. Laat dit zo ca. 1 uur pruttelen (met deksel op pan). gooi als laatste de bruine suiker erbij en kruid het geheel af met paprikapoeder, of voor de waaghals cayennepeper. Als je nou nog even voldoende rijst kookt heb je een heerlijke maaltijd. -------------------------------------------------------------------------------- is lekker!! |
Ik ben echt de bom in pannenkoeken bakken! Echt zo sweety.. En dan met spek en kaas en stroop.. Of appel.. Water loopt me in mn mond.. :D :D :D
|
Ik kan goed ei bakken:)
|
een cullinair hoogstandje... komt er toch iets anders in mijn hoofd... maar goed :D
|
Ovenpasta...!
|
Het enige dat eetbaar is als ik het maak is vegetarische lasagna.. Is dus ook het enige dat ik maak, daar leef ik op. :D
|
ik maak hele lekkere pizza (y), al zeg ik t zelf...
|
Koken jullie wel eens? ja, regelmatig
zoja: wat zoal? wat kan je lekker heel goed bereiden? groete (broccoli, wortelen, spruitjes, witlof, etc.) aardappelen vlees (zo'n beetje alles andere soort maaltijden: macaroni spagetthi lasagna (lukt meestal (y)) mosselen :eek: pizza (zelf bereiden) maakt me eigenlijk nix uit, en wat ik nog niet eerder heb klaargemaakt moet ook vest wel lukken |
Citaat:
|
Pannenkoeken :D... en tot mijn grote verdriet was dat de 1e vraag op mijn ANW repetitie... ja er werd ons gevraagd hoe je pannenkoeken maakte... de ingredienten enzo waren gegeven, alleen heb ik de vanillesuiker voor over de pannenkoek gedaan :D, weet ik veel, ik volg altijd netjes het pakje :)
|
quiche
|
Pannenkoeken en pizza :)
|
pannenkoeken, pizza, en spagetti:D
die pannenkoeken zien er echt vreselijk messed up uit, maar ze zijn echt lekker! |
Ik kook soms, een keer per week ofzo.. pannekoeken kan ik wel redelijk :) nasi, quiche, pilaf lukt ook altijd wel.
|
De nieuwe Kookstart van Iglo, geloof ik. Erg lekker, vast wel vers en ik kan het. Ook nog in een normale tijd te bereiden.
|
eh, magnetrondingen :o
|
curry dat is pittige saus met vlees en evt aardappels en spercieboontjes en dat serveer je met rijst
chili con carne voor de rest kan ik eigenlijk wel alles koken maar das niet bijzonder |
'n Omelet!
|
k had nooit gedacht dat je met spw4 ooknog us koken zou hebben
Maar dat heb ik dus dus ikkan wel een paa rkleine dingentjes bereiden.. alleen doe ik er altijd zo lang over. |
Gekookt ei :D
*heeft broer die graag kookt* |
ALS (als! :)) ik kook, maar ik meestal zo'n handig pakket van Knorr of Conimex. Hoef je alleen vlees en groenten te kopen, het is heel makkelijk en het ziet er ingewikkeld uit ;)
|
Citaat:
|
'k moet binnenkort een maand voor mezelf koken, ik zie dat momenteel als rampzalig aan :p
iemand tips.???? |
pannekoeken met spek en tagliatelli
jummie nja en verder kan ik alles wel koken, maar of het lekker is is wat anders :) |
Citaat:
en van die zakjes pasta waar je nog alleen water bij moet gieten enzow zijn oowk altijd handig of een soepmaaltijd met brood erbij euhm pannekoeken bakken is oowk niet moeilijk :) sjah..en pizza in de oven doen.. :eek: en anders is er nog altijd de chinees of de snackbar :) |
*geen zin om dat allemaal op te sommen*
Maar je weet wel :p |
macaroni a la Rocky
|
gebakken nieuwe aardappels
met sla, komkommer, ei, tomaat en worteltjes biefstuk of vis... kan aardig goed koken :) |
Jah... Heb laats weer pannekoeken gemaakt. Waren weer lekker :cool:
|
ik kan ook koekjes bakken en wafels en misschien een ei maar daar houdt het wel mee op :D
|
Tagiatella met een zalmmoot en broccoli...over de tagiatella en de broccoli nog een lekker witte saus....witte, zoete wijn erbij...
Dat kan ik goed koken ! |
1 ding: IK KAN TOTAAL NIET KOKEN!!!
Punt. :D |
omelet :) en we hadden over laatst gepocheerde zalm gemaakt die de juffrouw goed vond maar niet te eten en mijn koezkjes zijn ook lekker zo met confituur in :)
|
Citaat:
er zijn zoveel makkelijke, snelle, lekkere EN gezonde dingen die je kunt maken |
Jullie kunnen allemaal niet koken omdat jullie volgens mij alleen maar naar dat gele scherm aan het staren zijn....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben gek op koken, al vanaf me 11e sta ik regelmatig in de keuken, ik begon met 3-gangen; later werden dat er 7, allemaal sjieke en moeilijke dingen en niks mislukte (y)
|
Ik kook ook al vanaf m'n 13ste ofzow.....
De regel bij oins thuis is dat ik elke dinsdag kook en m'n zusje van 16 moet elke woensdag koken. Dan krijgen we elke week een budget wara we vlees en groente van moeten halen. Aardappels en toetjes dus niet...je wilt niet weten wat ik allemaal nu al kan maken ;) |
wij hebben geen regels :(
maar me zusje komt altijd vragen of ik voor haar penne wil maken; ze vind me echt een topkok geloof ik :D |
Citaat:
ik ben niet echt een keukenprinsesje :o |
ik ben echt heel goed in pita's met pesto, mozarella en tomaat.. *ahum* ;)
|
Ow en ik schijn hele goeie yoghurt te maken...
|
Het meest geavanceerde wat ik kan maken is patat ofzo... of saucijzenbroodjes... 't is echt hopeloos :D
|
t meeste is wel te eten :o maar ik vind mn macaroni t lekkerst :p
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |