Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   verjaardag, familie --> leuk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429284)

Mara 04-07-2002 16:22

verjaardag, familie --> leuk?

Je kent het (denk ik) wel. Jij (of iemand anders uit 't gezin) bent jarig en de familie komt. Tantes, ooms enz.
Vind je dat leuk of niet? En waarom?

Smiley_Knorretje 04-07-2002 16:24

Meestal wel hoor. Vaak alleen mijn opa en oma ofzo, en die zijn best wel cool. En als er andere familie komt vind ik dat gezellig, want ik spreek ze niet zo vaak. Ik heb allemaal jonge ooms en tantes en lieve neefjes en nichtjes. Ik hou van kinderen, dus... Ja, dat vind ik leuk!

U-NiQ 04-07-2002 16:28

Soms wel, soms niet.
Als al mijn neefjes en nichtjes er zijn, ga ik liever op mijn kamer zitten.
Maar als de kleintjes er niet zijn, en het niveau dreigt nog niet te dalen, ben ik voorlopig beneden te vinden.

Maar eigelijk ben ik niet zo'n familiemens, voor een paar kaar per jaar is het leuk, maar ben eigelijk liever samen met mijn vriend, vrienden of aan het wandelen met mijn hondje. :)

Secreet 04-07-2002 16:31

Ab-So_luut

mijn famillie is GEWELDIG !

Krugdinho 04-07-2002 16:32

Citaat:

Secreet schreef:
Ab-So_luut

mijn famillie is GEWELDIG !

idd:p

KontraDix 04-07-2002 16:33

Dat staat bovenaan mijn lijst van 'grootste ergernissen die je kunt hebben ook al woon je niet meer thuis en ontwijk je lekker alle verjaardagen, maar toch zo ergerlijk dat je er gigantische trauma's aan overhoudt'.

WolterB 04-07-2002 16:33

vind t altijd wel gezellig, kan goed met mn ooms/tantes/opa/oma opschieten en kunnen ook wel goed praten, is meestal gezellige sfeer

Gonzo 04-07-2002 16:36

Altijd gezellig hehe. Ik heb een leuke familie.

Gothic 04-07-2002 16:37

Bij mijn moeders kant is het altijd leuk :)...

Met mijn vaders kant ga ik 1x per jaar om en dat is met reunie... ik heb wel leuke neven daar, maar 1x per jaar is opzich wel genoeg, als zou ik meer niet erg vinden...

~Meliss@~ 04-07-2002 16:41

Bij mij komen er niet zoveel op mn verjaardag..mn moeders familie woont ver weg en met de familie van mn vader doen we niet meer aan verjaardagen.. met hun hebben we gewoon 1 keer in het jaar een familiefeest.

Roos 04-07-2002 16:44

M'n neven zijn gezellig, verder valt het wel mee

Shock 04-07-2002 17:03

ligt eraan welke kant van de familie... m'n moeders kant is wel gezellig, maar m'n vaders kant zie ik bijna nooit... das elke keer hetzelfde (je bent gegroeid; hoe gaat het op school; wat doe je nu voor werk etc.)

Scarlett 04-07-2002 17:12

Als neven/neefjes/nichten/nichtjes praten meestal wel, zitten paar bij van mijn leeftijd en m'n neef is echt een hele goede vriend van me.. Bij de rest van de familie word ik het al gauw zat. :/

Fr@ukje 04-07-2002 17:17

ja vind het meestal wel gezellig als ik zin heb..anders ook niet :)

skyscraper 04-07-2002 17:22

meestal wel, je moet wel altijd dingen aanhoren en dan altijd enorm geintreseerd lijken. Majah je krijgt wel kadootjes

simple creed 04-07-2002 17:27

alleen de familie die hier in de buurt komt altijd en met hun heb ik een goede band dus vidn ik wel gezellig....

maar als er in een keer familie zou komen die verder weg woont denk ik dat ik het niet leuk zou vinden... het verjaardagspatroon wordt ontvreemd... hoe leuk ik het ook vind om hun te zien...

beetje vaag!

Mr.Oizo 04-07-2002 17:40

Ja best wel. Hoef er ook nie de hele tijd bij te zitten vinden mijn ouders. Dus eigenlijk maakt het geen bal uit voor mij of familie komt of niet komt.

MORTICIA 04-07-2002 17:54

hmm vaak niet ...soms kan het leuk zijn maar jah zolang het niet te lang duurt ..

zus en zo 04-07-2002 18:05

als ze er niet te lang zijn... en zolang ik geld vang :D:p en ze moeten ook geen stomme vragen stellen of stomme opmerkingen maken, zoals "zo nu ben je al 17 he, grote meid hoor" :mad: das irritant

]{ing 04-07-2002 18:06

nee meestal kut, ligt eraan welke kant van de familie.. :o

mar87 04-07-2002 19:04

soms, als die kleine neefjes+nichtjes maar niet zo vervelend zijn.

Milk 04-07-2002 20:36

Ligt eraan.. soms is het wel erg leuk.. en soms is er gewoon geen reet aan.

PV 04-07-2002 20:38

bij mij komt dr geen familie in de zin van oma's en tantes enzow dus das lekker rustig :)

Geraldine 04-07-2002 20:39

mijn familie komt nooit op mijn verjaardag, vinden ze niet belangrijk genoeg denk ik... mjah, ik kom ook nie zo vaak op hun verjaardagen, das ook wel waar... Ik heb gewoon niet zo veel met ze..
ach, ik zit er nie zo mee, maar voor zo af en toe eens een keer lijkt het me toch wel gezellig.

french kiss 04-07-2002 21:18

ze kome nooit en weten nog niet eens wanneer ik verjaar
:(

Piccola 04-07-2002 22:55

Nee, vreselijk!
Omdat ik mijn familie gewoon verschrikkelijk vind...
Hoe het al-tijd gaat:
In het begin zit iedereen rustig enzo.. Tis een beetje stil! Iedereen zit elkaar een beetje aan te gapen enzo! :rolleyes:
Op het midden, als er gezopen is, krijg je slappe gesprekken --> uren over magnetrons en kaarsen lullen! En dan dubbel liggen van het lachen! :confused: :eek: Altijd raar!
Op het einde heeft mijn oma altijd wat te veel gedronken.. En dan wordt het hele zooitje emotioneel! Dan krijg je verhalen over vroeger, die goeie ouwe tijd. Dan beginnen ze over een ruzie die ze 40 jaar geleden hebben gehad.. En uiteindelijk gaan ze die ruzie overnieuw beginnen enzo en eindigd alles in tranen bij mijn oma. Iedereen biedt zijn excuus aan, we lachen nog ff en iedereen vertrekt weer! :rolleyes:

OMFG! Het is altijd dezelfde hel met die lui! :eek: :mad:

Nomen-nescio 04-07-2002 22:57

Gebeurt niet vaak dat heel de familie dr is, dus kvin ut altijd wel wat hebben..

battlestar 04-07-2002 23:02

nee meestal niet.
altijd dezelfde personen die iedere verjaardag gaan vragen: en hoe is het met school/liefde? wat ga je studeren?
blaat...net of het hun echt wat boeit enzow..

of je krijgt van die ongelooflijk 'leuwke' roddelacties zodat alle buren/neven/achternichten/ooms/tantes/stiefdochters/dorpsgekken er weer bijgehaald worden

en het ergste: ik heb altijd de toastjes die breken :( :o

Blubje 05-07-2002 13:01

neej bah, moet je allemaal vriendelijk gaan doen en kheb die mensen niet zoveel te melden, kvinnet veel leujker als ze gewoon tussendoor een x langskomen en niet met zn 10-en tegelijk :)

heldin 05-07-2002 14:29

Op mijn verjaardag komt eigenlijk nooit familie. o jee, dat klinkt heel zielig, maar het is gewoon een beetje ingewikkeld. Ik heb sowieso niet veel familie, mn opa en oma zijn zo oud dat ze geen zin hebben in die drukte en liever een andere keer komen. De helft woont in het buitenland (Belgie en Purtugal) en de familie die wel in Nederland woont woont allemaal nogal ver weg.

heel verhaal, maar ik heb dus nooit dat familie-verjaardag gedoe meegemaakt. Het lijkt mij trouwens heel leuk als ze er allemaal es zouden zijn ipv zo verspreid.

Somebody Special 05-07-2002 14:42

Nee absoluut niet.

Mn ouders zijn gescheiden en kunnen het absoluut niet met elkaar vinden.
Als de 1 komt, komt de ander niet enzo..

Het is zels zo erg in de fam. dat ik mn 18e verjaardag niet met fam. :( maar alleen met mn vriend heb gevierd :)

Bikinie-meisje 05-07-2002 16:51

Ligt aan me bui dan. Maar meestal wel ja, waarom niet? Ik heb een gezellige familie (iig de mensen die blijven plakken); gaan we lekker hapje eten en vooral veel zuipen, muziek draaien, de buren vervelen etc :)

Sommetje 05-07-2002 17:16

vreselijk!!!!!!!!!!

Luca 05-07-2002 18:33

Nee, mijn verjaardagen zijn niet leuk. De enige die komen zijn mijn grootouders. Verder mijn tante komt alleen als het in het weekend is en er zijn altijd de zelfde standaard vragen.

Niet leuk.

C5C5C 05-07-2002 18:39

Ik vind het wel leuk.
Dan zie ik mijn familie weer eens want die zie ik niet zovaak omdat ze ver weg wonen en dan kun je weer lekker bijkletsen.

amor 06-07-2002 20:49

Citaat:

french kiss schreef:
ze kome nooit en weten nog niet eens wanneer ik verjaar
:(

Das bij mij dus ook zo. We hebben 2 hele goeie kenissen in Amerika en Engeland en die vergeten nooit mijn verjaardag maar mn eigen familie ondertussen wel. Soms denk ik dat je meer aan goeie vrienden hebt dat aan een (rot)familie

Paulaah 06-07-2002 20:56

Voor een uurtje is het leuk.. daarna niet zo..
Met sommige kan ik het langer uithouden.. sommige nog niet eens 5 minuten :)

het dappere meisje 06-07-2002 21:10

nee ik hou niet van verjaardagen, ik hou berhaupt niet van veel mensen :p

Did I Do That? 07-07-2002 00:19

Mjah, uhm, nee. Wij hebben best wel een grote familie en om ze nou elke week weer te zien, neah. Elke keer weer als oppas spelen, nee. *gaat familie maar 's vergiftigen ofsow* :p

Amidala 07-07-2002 01:26

verjaardagen zijn DE gelegenheid om weer helemaal op de hoogte gebracht te worden van de laatste rampen in de familie :D

*Liene* 07-07-2002 11:47

ik vind het altijd wel leuk
vooral de familie van mijn vaders kant, die zijn wel lachen
maar die van mijn moeders kant zijn echt van die 'wat ben je groot geworden kind...' mensen
dat is iets minder vind ik
maar die komen ook minder vaak

Did I Do That? 07-07-2002 14:37

Citaat:

Amidala schreef:
verjaardagen zijn DE gelegenheid om weer helemaal op de hoogte gebracht te worden van de laatste rampen in de familie :D
Gheghe, mjah, dat is dan weer wel leuk aan verjaardagen :)

leuke avatar btw :)

Rosa! 07-07-2002 14:59

jawel want ik heb bijna alleen maar leuke familie en de oom en tantes die er wel komen bij mij daarvan vind ik het ook echt leuk dat ze komen omdat ze gewoon koel zijn dus :) gewoon vlotte lui

Qamra 07-07-2002 15:51

Dat is goehoed! (we hebben elke week wel een verjaardag, het fokt om het leven die mensen. We krijgen er wéér 2 bij!)

Het is altijd wel gezellig; ik heb een koele familie, er is al-tijd wel iets te lachen. Behalve bij een oom en tante. Om een of andere rede zit de ene familie op de bank en onze familie aan tafel?!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.