Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   stelling: Mensen haten is onnatuurlijk.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429294)

klootzak2001 04-07-2002 20:44

stelling: Mensen haten is onnatuurlijk..

Als mensen iemand haten is dat geen natuurlijke aktie, zoals het aangaan van vriendschappen ect. dat wel is.
mensen halen er ook altijd veel meer bij als ze ruzie hebben met iemand of die persoon ergens om haten..

wie is het wel of niet met deze stelling eens ?

Milk 04-07-2002 20:45

haat en liefde liggen dicht bijelkaar, waarom zou het ene dan wel natuurlijk en het andere niet natuurlijk zijn? :confused:

cup a soup 04-07-2002 20:48

misschien haat je iemand omdat die persoon beschouwd kan worden als een bedreiging voor jezelf, dat maakt ut wel natuurlijk

klootzak2001 04-07-2002 20:49

Citaat:

Milk schreef:
haat en liefde liggen dicht bijelkaar, waarom zou het ene dan wel natuurlijk en het andere niet natuurlijk zijn? :confused:
natuurlijke reaktie komt voort ui leifde een mens is van natuure gemaakt om leif te hebben niet andersom.

ook als mensen zeggen dat ze haten verandert de toon vaak, dus vandaar de stelling, het is geen natuurlijke reaktie, misschien is daar een ander betur woord voor maar hoop dat mun puntje duidelijk is :)

Havock 04-07-2002 21:04

Citaat:

klootzak2001 schreef:

natuurlijke reaktie komt voort ui leifde een mens is van natuure gemaakt om leif te hebben niet andersom.

ook als mensen zeggen dat ze haten verandert de toon vaak, dus vandaar de stelling, het is geen natuurlijke reaktie, misschien is daar een ander betur woord voor maar hoop dat mun puntje duidelijk is :)

hmpf.

haat kan ik aan/uitzetten.

met meeste emoties kan ik dat min of meer.

alleen kwaadheid is nog wat "onstabiel"

(en ik zit niet te bs'en)

p-chez 05-07-2002 01:12

Ja hoor, haat is zeker wel een menselijke natuurlijke eigenschap. Waarom zou liefde wel natuurlijk zijn, en haat niet?

Ik zie niet waarop je je stelling baseert.. zoals dat "natuurlijke reaktie komt voort ui leifde een mens is van natuure gemaakt om leif te hebben niet andersom."

Ik snap niet waar je die nonsens vandaan haalt.

Alleen; is haat nutteloos, gezien het feit dat alleen jij weet dat je een persoon haat, of als de persoon in kwestie het wel weet, kan het hem niks schelen....

]{ing 05-07-2002 01:15

wat een onzin :rolleyes: haat is een emotie, en een van de sterkste

Quintiano 05-07-2002 01:18

Inderdaad. Zoals Perzik en King al schetsten: haat is niets meer dan een emotie, en alle emoties zijn "puur natuur" -- ervanuitgaande dat de desbetreffende persoon niet onder invloed is.

Bikinie-meisje 05-07-2002 10:02

Een mens is natuurlijk.

Hoe een mens reageert, wat hij voelt en denkt etcetera is dus natuurlijk.

Cybernetic Dreams 05-07-2002 10:54

Citaat:

klootzak2001 schreef:
Als mensen iemand haten is dat geen natuurlijke aktie, zoals het aangaan van vriendschappen ect. dat wel is.
mensen halen er ook altijd veel meer bij als ze ruzie hebben met iemand of die persoon ergens om haten..

wie is het wel of niet met deze stelling eens ?

mensen doen wel méér onnatuurlijke acties, doden voor de lol, iemand expres pijn doen..

jellerd 05-07-2002 11:22

ik ben het met de stelling oneens, omdat het in de natuur van mensen zit om te haten en lief te hebben, net als bij dieren, die hebben elkaar toch ook niet allemaal lief, integendeel zelfs.......

Shock 05-07-2002 13:45

Citaat:

Milk schreef:
precies... ik denk dat het een uit het andere voortkomt

Gonzo 05-07-2002 13:48

Citaat:

p-chez schreef:
Ja hoor, haat is zeker wel een menselijke natuurlijke eigenschap. Waarom zou liefde wel natuurlijk zijn, en haat niet?

Ik zie niet waarop je je stelling baseert.. zoals dat "natuurlijke reaktie komt voort ui leifde een mens is van natuure gemaakt om leif te hebben niet andersom."

Ik snap niet waar je die nonsens vandaan haalt.

Alleen; is haat nutteloos, gezien het feit dat alleen jij weet dat je een persoon haat, of als de persoon in kwestie het wel weet, kan het hem niks schelen....

(y)(y)

Joanie 05-07-2002 14:32

Ik heb een hekel aan sommige personen vanwege wat ze doen of indirect doen...
Is dat dan ook haten/??

skyscraper 05-07-2002 14:47

Citaat:

Milk schreef:
mit einverstanden

Bikinie-meisje 05-07-2002 16:28

Citaat:

Joanie schreef:
Ik heb een hekel aan sommige personen vanwege wat ze doen of indirect doen...
Is dat dan ook haten/??

hekel en haat

zou er toch echt verschil inzitten ? :rolleyes:

Luca 05-07-2002 18:46

Nee, het is net zo natuurlijk als liefde of vriendschap.

Sarah 05-07-2002 18:55

ik denk t niet, dat t onnatuurlijk is, haat....
er zijn natuurlijk ook mensen die tegen iedereen ik haat je roepen, en die voortdurend zeggen dat ze alles haten, maar dat zijn gewoon mensen die de betekenis van het woord niet goed kennen...
echte haat, als je dat echt voelt, is een natuurlijke emotie, net zoals echte liefde dat is. Het is alleen gelukkig veel zeldzamer dan liefde.

Slither 05-07-2002 19:24

Haat onnatuurlijk? Welnee! 't Is toch zeker 'n emotie?

...als niemand zou haten, dán zou 't pas onnatuurlijk zijn - dan krijg je 'n soort 'perfecte' mens, 'n alleslievende mens, en dát zou pas onnatuurlijk zijn.

Nee hoor, haten is even natuurlijk als liefhebben.

Jules 05-07-2002 19:31

"natuurlijke reaktie komt voort ui leifde een mens is van natuure gemaakt om leif te hebben niet andersom"

heeft dit met je religie te maken ofzo?

*gewoon normale vraag*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.