![]() |
Kansloos, is dat een nieuw stopwoord onder jongeren?
ik hoor het steeds vaker en ik vind het nogal een 'triest' (jahoor, daar is er weer eentje) woord....
|
Ja het is weer zo'n woord ik hoor het ook steeds vaker heb er gelukkig zelf geen last van dat ik het zelf zeg
|
Ik hoor het al minstens een jaar volgens mij..
|
Heh :) Vind het wel een handig woord om die probleemjongeren mee aan te duiden :)
|
waar een mens zich al wel niet druk over kan maken.....
|
doelloos topic dit:p
|
Het wordt veel gebruikt onder de 'kakkers' :D
|
Wel...jongeren zijn toch ook kansloos :o
(en kakkers) ;) |
:D
Kansloos heb je in zoveel gradaties...je hebt mensen die objectief kansloos zijn: mensen die gewoon geen uitzicht hebben op een ook maar énigszins redelijk betalende baan, die gewoon totaal geen enkele opleiding of opvoeding hebben genoten of die regelmatig in aanraking met justitie komen. Dat wordt óók in de media 'kansloos' of 'kansarm' genoemd. Maar je hebt ook heus wel kanslozen onder mensen die wél gestudeerd hebben...studenten kunnen onderling ook best kansloze acties maken :D |
Ik vond de omschrijving met de kabeltrui enz toch wel leuker ;) :D
|
keb toch al andrhalf jaar de woorden
"kansloze grap" in mijn tegengas woordenboek |
Nu moet ik denken aan een gast in me klas die een verhaal vertelde en met een Eindhovens accent vaak het woord kansloos gebruikte.. maaaan geweldig ogen-met-tranen-vullend-van-het-lachen-verhaal :) :) :) :)
|
Ik hoorde 'kansloos' al 3 jaar terug ofzo. Ene mijnheer Badmuts op nl.comp.cd-branden slingerde vaak 'Kansloze Prutser!' naar menig newbie. Vaak terecht.
|
Neu, om me heen hoor ik het helemaal niet. Ik zeg alleen het woord kansloos als een sporter of een team geen enkele kans op de overwinning had in een gespeelde wedstrijd :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja :D helemaal in he in dit gat :p
|
Citaat:
|
het wordt de laatste tijd wel errug makkelijk gebruikt zonder argumentatie ofzow... als ze nou gewoon erbij zeggen waarom iets 'kansloos' is, kan ik me er al meer bij voorstellen
|
Citaat:
|
wordt als ik met een paar vrienden een lanpart houd wel vaak gebruikt, maar vooral omdat het bij een spel echt kansloos is tegen één bepaalde jongen, die wint zo goed als altijd
|
Citaat:
studenten gebruiken het woord kansloos heel veel (iig in groningen :)) om mensen waarvan ze verwachten dat die laag op de sociale ladder zullen eindigen te omschrijven... Hoewel het nieuwe semi-politiek correcte woord kansarm is :D |
Ik vind doelloos en zinloos veel gaver, maar die hebben weer een andere betekenis.
|
volgens mij vooral populair onder een bepaalde groep jongeren, ik kan het niet uitstaan trouwens (n)
|
volgesn mij wel
gebruik het zelf niet of nauwelijks |
Citaat:
|
Ik hoor volgens mij niet bij die groep jongeren waar je het over hebt, hier hoor ik het niet heel erg vaak
|
Citaat:
|
Voor sommige mensen of acties weet ik echt geen beter woord dan 'kansloos'. Een perfecte omschrijving van bepaalde figuren. En ik hoor het woord echt al een paar jaar hier in Haarlem.
|
Citaat:
|
Onder jongeren niet, maar mensen die over jongeren beslissen! :D
|
nieuw niet volgens mij.
|
nou tis niet nieuw meer hoor :D
Maar ik vond het al vanaf het begin een stom woord en ik ben blij dat ik het niet heb overgenomen. (Wat ik met andere stomme woordjes wel heb gedaan..) |
Ik heb het eigenlijk nog niet als stopwoord gehoord hoor.. zelf zeg ik altijd doelloos, vergelijkbaar?
|
Hoor het woord amper c.q niet
|
Citaat:
Nee, een Kansloos topic :D |
mja, kansloos allemaal ..
en kansloos zeiden ze 6 jaar tetug ook |
Citaat:
|
Citaat:
ik wou er ook een topic over maken naar aanleiding van Citaat:
maar ik was te lui :p |
mm ik gebruik het woord nu al minstens een jaar om gekke acties mee aan te duiden! Vind t wel een grappig woord
|
Jullie praten allemaal met jongeren, maar dat zijn jullie zelf ook :eek:
|
geen commentaar
|
kvind het ook een fout woord, net als "paupers" trouwens =) ach jah
|
kansloos is net z'n erg word als chill wat altijd en overal te vaak word gebruikt
|
in jou wereld misschien
|
zeg wel altijd hobbyloos, heej wacht eens even nou moeten jullie dat niet ook allemaal gaan gebruiken he? der zit copyright op ;)
|
Citaat:
|
Ah, wat een kansloze topic zeg
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |