![]() |
ingeburgerde taalfouten
Hmm... ben ik nou de enige die zich ontzettend ergert aan grove taalfouten, die iedereen maakt? Voorbeeldje:
* ik irriteer me eraan * ik heb er geld aan uitbesteed nou ja, dat soort dingen dus. |
hun gaan zwemmen
hij is langer dan mij ik kon die man niet hoezo ik kan geen Nederlands.... :rolleyes: |
Citaat:
Het is trouwens nog erger als mensen zeggen: Hij is langer als mij |
Citaat:
|
als ze hun in plaats van hen zeggen
'ik ken hun niet' of zoiets |
om hoe laat kom je?
|
Enigste..
|
'Ik kon die man niet' Die is indd zwaar irri
Of Hoe duur kost dat WHAAAAAAH |
Het plaatselijke dialect hier herbergt woorden als "mot" en "an" ipv "moet" en "aan". Dat vind ik zo ontzettend plat klinken: "mot dat nou? wat heb je daar nou an?" Yuk.
|
Dit keer ging het goed, het stond zelfs zo een keer in de krant. *fout*
|
Best wel redelijk :( :mad:
|
Zowiezo, zoenzo, zoiezo etc.
Het is sowieso:mad: |
Ik heb het niet bij
Moet zijn: ik heb het niet bij me. |
Ik zou niet eens weten hoe dat regeltje van 'als ik' 'dan mij' gaat..of gaat ie zo?:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
da is
moet zijn: Dat is ook zo maakt niks moet zijn: Maakt niks uit |
Echt Brabants is: ik ben vandaag weesten fietsen/lopen/rennen enz.
Weesten kan ook vervangen worden voor wisten. Hier in Brabant hoor ik bijna niet anders.... *zucht* |
"Geef dat is aan"
'is' moet zijn 'es', plat voor 'eens'....Maarjah niemand die dat inziet :) |
'laat dat ff legge'
moet zijn laat dat ff liggen.. aahrrg! :mad: |
Citaat:
|
Dat is veeeeeeels te weinig...
|
Citaat:
'es' moet 'ns' zijn :p |
die jurk past mij niet
|
Citaat:
nee, het moet zijn "laat dat even liggen" daar irriteer ik me ook aan, dat mensen tegenwoordig alleen maar ff in plaats van even zeggen |
Citaat:
|
Citaat:
iets irriteert je |
opzich zijn contaminaties best wel :cool:
|
Citaat:
zoiets :P |
niet ondenkbeeldig
|
ik kom van utreg
de hele straot loop uit Utreg Ole |
ik heb mijn havo diploma gehaald
|
dat klopt als een bus
|
mond-op-mond reclame
best vies als je er zo over nadenkt he ;) |
ik ben mijn fototoestel verloren
|
en met stip op 1 !!!!!!!!!
overnieuw.. je doet iets over of je doet iets opnieuw |
Citaat:
1 opnieuw Sorry, maar als het zelfs in de van Dale staat vind ik niet dat je er nog over moet zeuren.. |
Citaat:
(n) |
Citaat:
als er uiteindelijk nog maar een handvol mensen de correcte spelling van een woord kennen, is dat dan nog wel de juiste spelling? |
Citaat:
De Van Dale geeft weer zoals de taal is. En de taal is zoals de massa die gebruikt. E-mailen, sms-en en een gsm staan er al in, óf komen er in. |
Het is wel waar: een taal is levendig en zal áltijd veranderen. Of je het er nou mee eens bent of niet.. over een aantal jaar zal niemand zich meer ergeren aan 'ik irriteer me'...
|
Ik heb er totaal geen moeite mee. Als ik zo eens kijk naar wat er hier wordt gezegd zal ik wel vreeeselijk plat praten.
Ik zeg altijd is ipv eens, as ipv aLs... ga zo maar door. Verkeertesom Hiero en daaro ik kan hem niet, ik kon hem niet Soms gebruik ik zels hullie en zullie (geloof mij das erger dan hen ipv hun) Waarom zou ik er mee zitten, iedereen praat hier zoals ik :p (weet dak het fout doe hier) Ik kan perfect nederlands schrijven. (niet hier nee) Waarom zou ik er mee zitten als iedereen me verstaat? Omdat een stelletje taalkundigen zich eraan ergeren? Nee, ik trek me lekker niks van hullie an. |
hoe duur kost dat
ik ben beter/slimmer/groter etc. als jij etc. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gelukkig geen last van wat jullie irritaties noemen en dat is maar goed ook anders zou ik hier de hele dag geirriteerd zijn. Ik hoop voor je dat je er niet al te veel last van krijgt en dat geld voor alle mensen in dit topic, het lijkt me zo verschrikkelijk vervelend om de hele dag in gedachten mensen te verbeteren. |
Citaat:
|
moeten er bij geirriteerd geen 2 punten op de 1e i? :confused::o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |