![]() |
Sanppen jullie dat? ik wél :p maar er schijnen mensen te zijn voor wie de spelregels een obscuur raadsel zijn. Hieaan gan we wat doen. We gaan het uitleggen!!
(opletten secreet :mad: ) dus de vraag is: wie speelt/kent/begrijpt het spe? en wie wil het uitleggen aan mensen die dat niet doen? |
ik ken het maar het is alweer een jaar geleden dat ik het heb gespeeld. Ik vond er echt geen zak aan. (mag ik dat zeggen zak, ik hoor het wel)
|
Citaat:
|
Om het eerlijk te zeggen heb ik er nog nooit van gehoord....
|
JAAAAAAAAAAAA! Is leuk! :) Maar om het uit te leggen, moet je naast me zitten, en het bord meenemen. Ideetje? :D
|
ik ken het spel wel, ik speel het nooit. We moeten eens weer een avondje het spelen.
|
Ken het, is wel lachuh. Als je de gebruiksaanwijzing/spelregels die er bij zitten leest, begrijp je het vanzelf. Probeer dat eens (y)
|
ken het wel, mijn broertjes hebben het een paar keer gespeelt, ik niet en er lijkt me ook niet bijzonder veel aan
|
hell, ben ik dan de enige die dr geen flikker van begrijpt???
zelfs als ik samen met mijn (toch wel slimme) mama een half uur de spelregels probeer te doorgronden begrijpen we het nog niet |
ik ken het en speel het wel eens :cool:
uitleggen is niet mijn sterkste vak :o |
:D:D:D:D mijn dank Tampert...
zal ik deze voor de zekerheid ook maar op games openen?:D |
Citaat:
*hier heb je dus werkelijk niks aan :rolleyes: * |
Ik heb het een keer gespeels met mijn broer... en op dat moment snapte ik het. :D
|
Ik vind et een ultiem koel spel en ben niet blij dat ik nog nooit gewonnen heb in de tien keer (ofzo?) dat ik gespeeld heb. :p
|
WAT is het
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ut is wel een leuk spel, maar ik vind het echt niet extreem moeilijk ofzo en k bgrijp ook niet dat al die studenten enzo het helemaal geweldig vinden..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben thuis het spel ook, zelf op de compu, is wel grappig!
|
is cool, bord moet zo groot mogelijk, 2 mensen en tot de 20 punten, = lachi!
|
ik heb het spel ooit eens in me handen gehad bij de V&D. Helaas kan ik nu nog niet uitleggen hoe het spel in zijn werk gaat
|
i kheb het spel helaas niet tot mijn beschikking, echter, ik sta open voor een spel stripkolonisten mt vrouwelijke forummers
|
Waarom ga jij 't niet uitleggen :p
'k heb 't 1,2 of 3 jaar geleden eens gespeeld ofzo... 'k vind het wel leuk :) wat ik er nog van weet is niet bepaald veel :D de eerste serieuse reply dan maar :rolleyes: :p : 1. je hebt een bord :rolleyes: 2. er staat nummertjes in de vakjes, verschillende vakjes met verschillende grondstoffen. 3. je hebt wegen gekregen ofzo, of die kun je kopen.. 4. Als een nummer wordt gegooid met de dobbelsteen van een vakje waar jij met je weg aan grenst krijg je ... weer een kaartje? 5. en met bepaalde combinaties van kaarten kun je weer speciale dingen, huisjes ofzo krijgen. 6. met die huisjes zal je ook wel weer wat kunnen verdienen 7. doel v.h. spel: euh.. bord volmaken en tellen wie 't meeste heeft? :rolleyes: en anders verzin je zelf maar een doel :p ;) Dit zal wel weer een geweldige hulp geweest zijn :rolleyes: :p Neem niet de moeite deze onzin te verbeteren, maar begin opnieuw met uitleggen :p ;) :D handleiding lezen lijkt me vooralsnog de beste methode, zo moeilijk kan dat toch niet wezen :confused: :p |
(oorspronkelijke naam: Siedler von Katan) Voor iedere partij wordt het bord opnieuw opgebouwd uit 6-hoekige tegels. Door handelswegen aan te leggen, steden te bouwen en ruil handel moet je de grootste macht opbouwen. Spel voor 3 of 4 personen, zeer knap gemaakt spel, aangezien alle deelnemers tot het laatst toe kans hebben te winnen. Waarschuwing: zeer verslavend.
hm.. bijna goed :rolleyes: |
hier staan serieuze spelregels: http://catan.myweb.nl/
kun je niet ergens een variant hiervan downloaden? :o van 't spel zelf? *dat is niet illegaal :p* |
Ik heb het wel eens gespeeld, en ik snap het ook wel, ja.
|
waaaaah! iz heel leuk!!
Maar als je het spel koopt zit er toch zowiezo een gebruiksaanwijzing bij :p Het is niet moeilijk, maar het is denk ik het beste om het te spelen met mensen die het al kennen! |
Damn, dat is al 2 jaar geleden ofzo, dat ik het voor het laatst heb gespeeld. Heb het toen echt idioot veel gespeeld, uiterst :cool: Maar op een gegeven moment word het saai :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat vind ik toch minder, dan is de eenvoud weg zegmaar. |
Citaat:
|
Ik ken het niet, nog nooit van gehoord
|
oke...ik heb dus echt nog NOOIT van dit spel gehoord, en iedereen vind t koel, terwijl dat niet echt aan de spelregels te zien is, want als ik t zo lees lijkt me er geen zak aan...:)
|
leuk spel... de buren hebben het, 2/3 keer gespeeld ofzo...
DUIDELIJK moeten wij een "catan" meeting houden. |
Wij hebben Transport Tycoon op de computer staan... Is dat hetzelfde? Je moet ook steden bouwen en stations en handelswegen aanleggen, bruggen, fabrieken...
We hebben ook Rollercoaster Tycoon, moet je zelf een pretpark bouwen en runnen :) |
Citaat:
|
Ik ken het hele fenomeen absoluut niet..
|
Citaat:
Dat is wel leuk, maar lijkt er in de verste verte niet op :p |
Citaat:
|
Dat spel is erg leuk, maar i kga het echt niet uileggen hier (volgens mij is die gebruiksaanwijzing niet zo heel moeilijk)
|
Kent iemand hier Colonization (PC) ? Is ook leuk...
Als we het hier toch over spellen die ook maar enige vage gelijkenis vertonen gaan hebben... |
Weet iemand ook waarom ik alleen goed ben in ganzeborden?
REIE |
Citaat:
|
Oew, da's echt een vet cool spel. Ook niet moeilijk volgens mij, maar misschien moet je het een paar keer spelen om het helemaal door te krijgen?
Ik speel het nu niet meer zo vaak omdat ik het niet zo leuk meer vind, omdat ik altijd win. :o <<nee, echt serieus. Dan is er niet veel meer aan. :p |
Citaat:
|
kheb dat spel nog nooit gespeeld
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08. |