Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   40 miljoen mensen met hiv/aids, 95% wordt niet behandeld. [Teken nu!] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429389)

Somebody Special 13-07-2002 10:30

Citaat:

Wereldwijd zijn 40 miljoen mensen geïnfecteerd met het hiv-virus - het virus dat aids veroorzaakt. Anders dan in Nederland en in andere rijke landen hebben zij geen kans op behandeling. Dat betekent dat zij zullen overlijden aan de gevolgen van aids. In Afrika geldt dit bijvoorbeeld voor complete generaties. Zo wordt de winst van de vaak moeizaam bereikte ontwikkeling afgebroken.
Citaat:

Zijn veertig miljoen mensen uw handtekening waard?
Teken hier: http://212.204.245.81/aidsfonds/formulier.html

Talon 13-07-2002 10:38

de sterken overleven, weg overbevolking :p

Somebody Special 13-07-2002 10:52

Citaat:

Talon schreef:
Totdat jij het krijgt, dan zal je er anders over denken

willowette 13-07-2002 11:05

wat een kut opmerking: de sterken overleven, volgens mij weet jij niet wat het eigenlijk wel niet eens is, zo'n beetje. Als jij het krijgt en dan ziet hoe weinig mensen er helpen, dan zul je wel zien hoe erg het allemaal is. :mad:

Rabbi Daniel 13-07-2002 11:10

Done, maar veel verschil zal het niet maken...

~Golvend Badeendje~ 13-07-2002 11:24

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Done, maar veel verschil zal het niet maken...
Daniel van Daaaaaaaalen

als het ware salsa 13-07-2002 11:33

Citaat:

Talon schreef:
afrikanen zijn juist sterker dan europeanen kijk maar naar athletiek

Rabbi Daniel 13-07-2002 11:41

Citaat:

~Golvend Badeendje~ schreef:
Daniel van Daaaaaaaalen
Met één a!

Ow, Lucky Duck staat er ook bij. :)

Rabbi Daniel 13-07-2002 11:42

En nu is m'n naam weer weg van de lijst?
:confused:

Quintus 13-07-2002 11:43

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

Met één a!

Ow, Lucky Duck staat er ook bij. :)

[Lucky Duck, te lui om uit te loggen :o]

Hoe heb je m'n naam onthouden :confused: :eek: ;)

*fledermous* 13-07-2002 14:51

Ik snap niet dat jullie niet inzien, dat er ziekte's moeten zijn die een groot deel van de bevolking uitmoorden.

Ik ga niet tekenen.

Ik ben het met Talon eens.

LM 13-07-2002 15:09

Citaat:

Talon schreef:
:D (y)

girl18 13-07-2002 16:16

er is maar een zin wat ik wil zeggen DOE HET VEILIG.. ja sorry hoor maar ik ga niet mensen helpen die het zelf hebben veroorzaakt..

citroen 13-07-2002 16:23

*getekend*

al teken ik liever voor meer preventie
en van 1 kant is 't trouwens beter als die mensen wel dood gaan, dan kunnen ze het niet meer verspreiden....
bovendien wordt de angst voor aids dan waarschijnelijk groter, zodat mensen beter opletten... maar aangezien de mensen daar al dood gaan kan de angst niet groter worden denk ik.

maar 'k vind het ook verkeerd als mensen niet geholpen kunnen worden.

Slither 13-07-2002 16:34

Citaat:

willowette schreef:
wat een kut opmerking: de sterken overleven, volgens mij weet jij niet wat het eigenlijk wel niet eens is, zo'n beetje. Als jij het krijgt en dan ziet hoe weinig mensen er helpen, dan zul je wel zien hoe erg het allemaal is. :mad:
HAP :p

Slither 13-07-2002 16:36

Citaat:

als het ware salsa schreef:

afrikanen zijn juist sterker dan europeanen kijk maar naar athletiek

'Nee hoor, roken is gezond, want mijn oma leeft nog en die rookt ook'...

...er móest natuurlijk weer iemand een drogreden maken :rolleyes:

Slither 13-07-2002 16:38

Citaat:

girl18 schreef:
er is maar een zin wat ik wil zeggen DOE HET VEILIG.. ja sorry hoor maar ik ga niet mensen helpen die het zelf hebben veroorzaakt..
Lieve meid, de mensen in Afrika hébben 't niet zelf veroorzaakt... Als moeder en vader aids hebben, dan is de kans groot dat 't kindje 't óók heeft, en dat kindje kan er dus niets aan doen...

italianboy 13-07-2002 16:39

Citaat:

somebody special schreef:
je moet naar t algemene kijken:

1 iemand voelt zich kut, Talon
1000 mensen voelen zich heerlijk, omdat talon t heeft..

Optima 13-07-2002 17:27

aids is een middel van de natuur om de mensheid te beperken....

degene met voldoende ratio en verstand zal het slechts door andermans fouten overkome ( bloedtransfusie)

.....

MCH 13-07-2002 17:29

Citaat:

Optima schreef:
aids is een middel van de natuur om de mensheid te beperken....

degene met voldoende ratio en verstand zal het slechts door andermans fouten overkome ( bloedtransfusie)

.....

Idd, en als je het op een andere manier krijgt ben je gewoon stom en heb je het terecht gekregen :)

Quintus 13-07-2002 19:01

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

Idd, en als je het op een andere manier krijgt ben je gewoon stom en heb je het terecht gekregen :)

Dus jij wil zeggen dat zoveel ellende terecht kan zijn?

Blubje 13-07-2002 19:19

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

yeah right, alsof ze in afrika 25 geleden ooit van voorbehoedsmiddelen hadden gehoord?! jeetje wat zijn jullie voor een stelletje niet nadenkende mensen?(sorrie, maar ik kan hier heel erg boos om worden!) en er moeten idd wel dingen zijn die een deel van de mensen 'uitmoorden' dat hoort nou eenmaal bij het leven, maar dan moeten dat wel dingen zijn die we niet KUNNEN voorkomen(bv aardbevingen, vulkaanuitbarstingen -->natuurrampen) en zolang we dingen (zouden) kunnen voorkomen, moeten we daar alles voor doen om het iig proberen! dit is iets wat we zelf veroorzaakt hebben vele jaren terug, dus hebben wij ook de verantwoordelijkheid om te voorkomen want het is een beetje nutteloos dat zomaar 40 miljoen mensen op de wereld gaan sterven aan aids, terwijl we er misschien wel iets aan hadden kunnen doen. (Amen)

*en ik denk dat het iig nuttig is om te laten zien aan de rest van de wereld dat er ook mensen zijn die WEL proberen aids te bestrijden en die iig meeleven met die 40 miljoen slachtoffers, ik zeg niet dat het direct nut zal hebben om hiervoor te tekenen, maar dan heb je iig IETS gedaan, al is het niet veel*

italianboy 13-07-2002 19:21

ik denk dat medelijden ze niks helpt;

stuur dan geld als je zo met ze meeleeft

:rolleyes:

italianboy 13-07-2002 19:24

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:

ik zeg niet dat het direct nut zal hebben om hiervoor te tekenen, maar dan heb je iig IETS gedaan, al is het niet veel*

ik snap dat nooit:

Net als bij Pim Fortuyn, allemaal gaan tekenen, want dan laat je zien dat je aan ze denkt; wat een onzin..

En alsof al die handtekeningen regeringen kunnen overtuigen meer geld te geven; ze weten zelf ook wel hoe groot t probleem is..

Blubje 13-07-2002 19:25

Citaat:

italianboy schreef:

en wat moeten ze dan met dat geld doen volgens jou?

Slither 13-07-2002 19:25

Citaat:

italianboy schreef:

...zie je meteen hoeveel mensen er écht meeleven... hoeveel zou 't zijn? 5 procent?

LisanneOUD 13-07-2002 20:09

Citaat:

italianboy schreef:

Wat zijn we weer lekker kapitalistisch bezig.. net alsof geld altijd de oplossing is. Als je tekent op die lijst geef je aan dat je meeleeft met de aidsslachtoffers die op de hele wereld zijn... goed veel zal dat niet helpen, maar waarom moet altijd alles opgelost worden met geld?? Gevoelens bestaan ook nog hoor!

Martin Dude 13-07-2002 20:15

Citaat:

Talon schreef:
1e punt heeft er nix mee te maken, maar het 2e punt vind ik wel waar

Martin Dude 13-07-2002 20:18

Citaat:

Slither schreef:

...zie je meteen hoeveel mensen er écht meeleven... hoeveel zou 't zijn? 5 procent?

5%?!?! :o het gedeelte wat WEL behandeld word :p

Blubje 13-07-2002 20:18

Citaat:

italianboy schreef:

ik snap dat nooit:

Net als bij Pim Fortuyn, allemaal gaan tekenen, want dan laat je zien dat je aan ze denkt; wat een onzin..

En alsof al die handtekeningen regeringen kunnen overtuigen meer geld te geven; ze weten zelf ook wel hoe groot t probleem is..

waarom is dat onzin?? dat snap ik nou niet...dat heet toch gewoon sociaal zijn naar je medemens toe of niet dan? als iedereen zo gaat denken, tekent niemand, en gebeurd er nix omdat men denkt dat de rest van de wereld er nix om geeft, dat het ze niet interesseert, en bovendien zei ik al dat het niet direct iets uit zal halen, maar t is toch wel t minste wat je kunt doen lijkt me...geld opsturen kost meer moeite...

Blubje 13-07-2002 20:19

Citaat:

Lis@nne :) schreef:

Wat zijn we weer lekker kapitalistisch bezig.. net alsof geld altijd de oplossing is. Als je tekent op die lijst geef je aan dat je meeleeft met de aidsslachtoffers die op de hele wereld zijn... goed veel zal dat niet helpen, maar waarom moet altijd alles opgelost worden met geld?? Gevoelens bestaan ook nog hoor!

idd, tenminste iemand die t met me eens is :)

martijn1985 13-07-2002 21:23

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:

yeah right, alsof ze in afrika 25 geleden ooit van voorbehoedsmiddelen hadden gehoord?!

tuurlijk wel, maar dat kost ook wat. En geld is nou net iets wat het gros van de mensen in afrika niet heeft
Citaat:

jeetje wat zijn jullie voor een stelletje niet nadenkende mensen?(sorrie, maar ik kan hier heel erg boos om worden!) en er moeten idd wel dingen zijn die een deel van de mensen 'uitmoorden' dat hoort nou eenmaal bij het leven, maar dan moeten dat wel dingen zijn die we niet KUNNEN voorkomen(bv aardbevingen, vulkaanuitbarstingen -->natuurrampen)

Wie zegt dat dat moet?
Citaat:

en zolang we dingen (zouden) kunnen voorkomen, moeten we daar alles voor doen om het iig proberen! dit is iets wat we zelf veroorzaakt hebben vele jaren terug, dus hebben wij ook de verantwoordelijkheid om te voorkomen want het is een beetje nutteloos dat zomaar 40 miljoen mensen op de wereld gaan sterven aan aids, terwijl we er misschien wel iets aan hadden kunnen doen. (Amen)

Mee eens, maar dat neemt niet weg dat het de aarde op zich wel ten goede zou komen als de helft sterft. En als ik onder die helft val, so be it.
Citaat:

*en ik denk dat het iig nuttig is om te laten zien aan de rest van de wereld dat er ook mensen zijn die WEL proberen aids te bestrijden en die iig meeleven met die 40 miljoen slachtoffers, ik zeg niet dat het direct nut zal hebben om hiervoor te tekenen, maar dan heb je iig IETS gedaan, al is het niet veel*

Over het algemeen zijn dit soort reacties emotioneel, maar probeer nou eens rationeel te kijken.

Blubje 14-07-2002 13:56

Citaat:

martijn1985 schreef:

Wie zegt dat dat moet?

Mee eens, maar dat neemt niet weg dat het de aarde op zich wel ten goede zou komen als de helft sterft. En als ik onder die helft val, so be it.

ik zeg niet dat dat moet, zo bedoelde ik dat niet, maar meer zoals jij zegt, het zou de wereld wel ten goede komen, dat bedoelde ik meer, maar kwam ffies niet uit mn woorden :)

italianboy 14-07-2002 14:26

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:

en wat moeten ze dan met dat geld doen volgens jou?

een medicijn of behandelmethode ontwikkelen tegen aids misschien ;)

MCH 14-07-2002 14:26

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:

yeah right, alsof ze in afrika 25 geleden ooit van voorbehoedsmiddelen hadden gehoord?! jeetje wat zijn jullie voor een stelletje niet nadenkende mensen?(sorrie, maar ik kan hier heel erg boos om worden!) en er moeten idd wel dingen zijn die een deel van de mensen 'uitmoorden' dat hoort nou eenmaal bij het leven, maar dan moeten dat wel dingen zijn die we niet KUNNEN voorkomen(bv aardbevingen, vulkaanuitbarstingen -->natuurrampen) en zolang we dingen (zouden) kunnen voorkomen, moeten we daar alles voor doen om het iig proberen! dit is iets wat we zelf veroorzaakt hebben vele jaren terug, dus hebben wij ook de verantwoordelijkheid om te voorkomen want het is een beetje nutteloos dat zomaar 40 miljoen mensen op de wereld gaan sterven aan aids, terwijl we er misschien wel iets aan hadden kunnen doen. (Amen)

Er zijn ooit hulpverleners die kant opgestuurd die die mensen hebben geprobeerd voor te lichten op verschillende manieren zo ook condooms uittedelen. Alleen bij die cultuur hoort geen gebeertebeperking, want die mensen moeten kinderen krijgen om zichzelf te onderhouden. Als ze dus ff verder nadenken dan hun neus lang is zouden ze misschien nog de positieve punten van zo'n condoom kunnen inzien en het dus niet alleen zien als een geboortebeperkingsding (hoe zeg je dat?)

italianboy 14-07-2002 14:28

Citaat:

ok, overtuig mij er dan maar eens van dat je vaker dan 1x in de maand aan aids patiënten denkt, zonder er door reclames van bewust gemaakt te zijn.

dan leef je pas mee, met die eenmalige handtekening (y)

Quintus 14-07-2002 18:25

Citaat:

italianboy schreef:

ok, overtuig mij er dan maar eens van dat je vaker dan 1x in de maand aan aids patiënten denkt, zonder er door reclames van bewust gemaakt te zijn.

dan leef je pas mee, met die eenmalige handtekening (y)

Als je nou iemand in je vriendenkring of in je familie hebt met hiv of aids, dan denk je er wel aan..

BendeBen 14-07-2002 19:49

40 miljoen maar?

ook niet echt veel, ik d8 dat het er honderden miljoenen zouden zijn...

italianboy 14-07-2002 19:52

Citaat:

Quintus schreef:

Als je nou iemand in je vriendenkring of in je familie hebt met hiv of aids, dan denk je er wel aan..

tuurlijk dan wel,

maar hoe klein is de kans dat van de 40 miljoen (op de 4,5 miljard(als t al niet meer is) mensen eentje daarvan in jouw vriendenkring zit, en de kans is al helemaal klein, omdat het merendeel vand e aids-patiënten in Afrika leeft..

Europa heeft "maar" 500.000 aids-patiënten

BendeBen 14-07-2002 19:56

Citaat:

pfff

stel:
jij hebt aids, wat zie je dan liever?
mijn geld of mijn medelijden?

italianboy 14-07-2002 19:58

Citaat:

BendeBen schreef:

pfff

stel:
jij hebt aids, wat zie je dan liever?
mijn geld of mijn medelijden?

medelijden; geld krijg je al genoeg van al die andere miljoenen die je dan gaan steunen volgens sommigen hier ;)

BendeBen 14-07-2002 20:01

Citaat:

italianboy schreef:

medelijden; geld krijg je al genoeg van al die andere miljoenen die je dan gaan steunen volgens sommigen hier ;)

ja zit wat in, die mensen hebben tenslotte ook gevoel, hoor!

beuk 14-07-2002 20:05

sorry, teveel moeite.

beuk 14-07-2002 20:25

Citaat:

italianboy schreef:

volgens mij heeft je avatar ook aids

niet foqqen met diederick-jan

Quintus 15-07-2002 13:39

Citaat:

italianboy schreef:

tuurlijk dan wel,

maar hoe klein is de kans dat van de 40 miljoen (op de 4,5 miljard(als t al niet meer is) mensen eentje daarvan in jouw vriendenkring zit, en de kans is al helemaal klein, omdat het merendeel vand e aids-patiënten in Afrika leeft..

Europa heeft "maar" 500.000 aids-patiënten

Dat is waar.. Maar mensen in Afrika hebben ook vrienden :p (Ja ik weet dat je dat niet bedoelde ;))

Tampert 15-07-2002 13:48

Citaat:

somebody special schreef:
totale drogredenering. Het gaat om het algemene geval, niet over het individu.

Ach er zijn zoveel 'erge' dingen op de wereld. Waarom zou ik júíst hiervoor tekenen?

AIDS is een ziekte als alle anderen. Als we ons eens niet zo zouden overgeven aan de vleeschelijke lusten zou de ziekte ook lang niet zo wijdverspreid zijn. Het is dus vooral onze eigen schuld dat er zoveel slachtoffers zijn. Bovendien is de wereld zeer overbevolkt dus een beetje minder mag wel. Waar het dan ook is (en het maakt mij echt niet uit of het Afrikanen, Amerikanen of Europeanen zijn die het onderspit delven). De mensen die de medicijnen kunnen maken/krijgen overleven de ziekte. Ik zie niet in waarom dat bij aids zoveel anders ias als bij de pest, tyfus, geelzucht, cholera en andere ziekten.

Tampert 15-07-2002 13:49

Citaat:

italianboy schreef:

een medicijn of behandelmethode ontwikkelen tegen aids misschien ;)

AIDS kan voor 99% geremd worden. Die medicijnen zijn duur. Zonder geld kunnen die mensen de medicijnen niet kopen.

Quintus 15-07-2002 14:04

Citaat:

Tampert schreef:

totale drogredenering. Het gaat om het algemene geval, niet over het individu.

Ach er zijn zoveel 'erge' dingen op de wereld. Waarom zou ik júíst hiervoor tekenen?

AIDS is een ziekte als alle anderen. Als we ons eens niet zo zouden overgeven aan de vleeschelijke lusten zou de ziekte ook lang niet zo wijdverspreid zijn. Het is dus vooral onze eigen schuld dat er zoveel slachtoffers zijn. Bovendien is de wereld zeer overbevolkt dus een beetje minder mag wel. Waar het dan ook is (en het maakt mij echt niet uit of het Afrikanen, Amerikanen of Europeanen zijn die het onderspit delven). De mensen die de medicijnen kunnen maken/krijgen overleven de ziekte. Ik zie niet in waarom dat bij aids zoveel anders ias als bij de pest, tyfus, geelzucht, cholera en andere ziekten.

Beetje loze reactie, maar objectief bekeken heb je volgens mij wel gelijk.. Alleen mensen zijn volgens mij altijd bang voor wat ze zelf niet kunnen controleren, kijk nu ook maar naar de drukte rond meningokokken c.. (Niet de beste vergelijking, maar toch)

Aids hebben we geen medicijn voor om het te voorkomen of volledig te genezen; dus we zijn er 'bang' voor

carnival xiii 15-07-2002 14:35

Is het in plaats van het tekenen van deze lijst niet veel zinvoller om collectief die seniele Pool in Vaticaanstad om zeep te helpen, die met z'n jurkje aan predikt dat de arme gelovigen niet met een condoom mogen fokken? Dáár zou de wereld nou van opknappen.

Quintus 15-07-2002 14:43

Citaat:

carnival xiii schreef:
Is het in plaats van het tekenen van deze lijst niet veel zinvoller om collectief die seniele Pool in Vaticaanstad om zeep te helpen, die met z'n jurkje aan predikt dat de arme gelovigen niet met een condoom mogen fokken? Dáár zou de wereld nou van opknappen.
Ik heb heel erg de neiging om mee te willen doen, maar dat is meer omdat ik een hekel heb aan de meeste uitspraken die die vent doet, niet in 't bijzonder deze..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.