Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   wat vinden jullie van vrouwen die in het openbaar hun baby de borst geven? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429466)

kastdeur 20-07-2002 19:39

wat vinden jullie van vrouwen die in het openbaar hun baby de borst geven?

ik zag vanmiddag in de stad weer een vrouw en zo`n kind een beetje aan der borst hangen.
ik vind het vrij apart omdat in het openbaar te doen, moet ik zeggen.
normaliter gaan vrouwen toch ook niet overal hun shirt omhoog doen om hun borst aan de buitenwereld te tonen en nu zo`n kind er aanhangt wel?

wat vinden jullie?

Mara 20-07-2002 19:44

Ik heb altijd zoiets van 'geef dat kind genoeg te eten voordat je van huis gaat'

Jip 20-07-2002 19:51

puur functioneel

carnival xiii 20-07-2002 19:53

schijnt ook goed te zijn tegen borstkanker (was gister op 't nieuws)

kastdeur 20-07-2002 19:55

Citaat:

carnival xiii schreef:
schijnt ook goed te zijn tegen borstkanker (was gister op 't nieuws)
maar moet dat in het openbaar? op het terras waar ook mensen zitten(zoals ik) die daar niet op zitten te wachten? ga dan even ergens anders heen, of doe het thuis of weet ik veel...

misschien moet de horeca net zo`n gedeelte maken voor baby-voeders als ze voor rokers en niet-rokers hebben gedaan...

Schwarzkopf 20-07-2002 20:02

Je hebt zelf 2 tieten (neem ik aan :confused: ) dus zo gek moet het niet zijn.. Ik vind het geen ramp..

kastdeur 20-07-2002 20:07

Citaat:

Phreshness schreef:
Je hebt zelf 2 tieten (neem ik aan :confused: ) dus zo gek moet het niet zijn.. Ik vind het geen ramp..
jah maar die ga ik toch ook niet showen op een terras waar mensen lekker van hun colaatje en hun biertje zitten te genieten?

Schwarzkopf 20-07-2002 20:11

Citaat:

ikheetfroukje schreef:

jah maar die ga ik toch ook niet showen op een terras waar mensen lekker van hun colaatje en hun biertje zitten te genieten?

Ligt er aan met welke bedoeling huh? Borstvoeding vind ik een legitieme reden om mensen te flashen...

Martin The Martian 20-07-2002 20:15

hehe Lol hier, mjah kweeniej, ligt eraan hoe die moeder eruit ziet, als ze nou een jaar of 40 is hoeft het voor mij'n part niet op et teras, maar een moeder van een jaar of 18.... :o :p :D

Jip 20-07-2002 20:27

Citaat:

Martin1985 schreef:
hehe Lol hier, mjah kweeniej, ligt eraan hoe die moeder eruit ziet, als ze nou een jaar of 40 is hoeft het voor mij'n part niet op et teras, maar een moeder van een jaar of 18.... :o :p :D
het idee dat jij opgewonden kan worden van een vrouw die haar baby loopt te voede doet mij walgen

Monica 20-07-2002 20:45

Gewoon middenop een terras vind ik ook wat vreemd.. Ergens afgezonderd ok, maar in het zicht van iedereen? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om zoiets te moeten zien als je wat zit te drinken.

Martin The Martian 20-07-2002 20:48

Citaat:

Jip schreef:

het idee dat jij opgewonden kan worden van een vrouw die haar baby loopt te voede doet mij walgen

damn mensen zijn te serieus (n)

WolterB 20-07-2002 22:07

t is idd wel functioneel, maar zoals jullie zeggen, óf kolf t af óf doe t afgelegen

DreamLord 20-07-2002 22:10

Kben wel blij dat vrouwen dat doen.
Anders krijg ik nooit tieten te zien :o

rockyj 20-07-2002 22:11

Het is maar waar je je druk over maakt.
Stel je voor straks zie je een.... tepel :eek:

Jip 20-07-2002 22:15

Citaat:

Martin1985 schreef:

damn mensen zijn te serieus (n)

GHEHEHEHE

Dark Angel 20-07-2002 23:15

Ik heb er geen problemen mee, maae een beetje discretie mag wel. Ik zit er absoluut niet op te wachten om iemand d'r uiers te bekijken.

Amidala 20-07-2002 23:17

Oke, zulke dingen moeten, maar dat kan (zoals ook wel gezegd) ook ergens waar niet iedereen hoeft mee te genieten....

Shock 21-07-2002 00:08

Citaat:

Amidala schreef:
Oke, zulke dingen moeten, maar dat kan (zoals ook wel gezegd) ook ergens waar niet iedereen hoeft mee te genieten....
precies! (y)
sommige mensen willen zoiets per se showen, dat vind ik dus puur fout...

Tofke_H 21-07-2002 10:42

Waarom niet? Als dat kindje honger heeft. Bij een wc is het soms lang aanschuiven, en hier en daar nogal onproper.

BendeBen 21-07-2002 10:52

als je het niet vindt kunnen kijk je de andere kant op
boeie

Paulaah 21-07-2002 12:13

Ik vin het nix.. kzou diegene ook raar aankijken..
Maarja,..

C5C5C 21-07-2002 12:25

Ik vind het niks.
Desnoods doe je het ergens op een wc maar niet in het openbaar

jellerd 21-07-2002 15:43

Citaat:

Phreshness schreef:
zoiets heet borsten

Internationalist 21-07-2002 15:49

zelfbeschikkingsrecht :)

jellerd 21-07-2002 15:55

Citaat:

C5C5C schreef:
Ik vind het niks.
Desnoods doe je het ergens op een wc maar niet in het openbaar

en dan noemen wij ons tolerant.......als je het niet wil zien, moet je er gewoon niet naar kijken......

euro 21-07-2002 16:00

ach ze moeten het zelf weten...wie weet wat jij allemaal doet als je een baby hebt :p

Shock 21-07-2002 16:00

Citaat:

jellerd schreef:
en dan noemen wij ons tolerant.......als je het niet wil zien, moet je er gewoon niet naar kijken......
dat vind ik zo makkelijk gezegd...

dan krijg je zo'n 'wie dit leest is gek'-idee' :rolleyes:

Sommetje 21-07-2002 18:18

Citaat:

MeelFriek schreef:
Ik heb altijd zoiets van 'geef dat kind genoeg te eten voordat je van huis gaat'
Tja, dat lijkt me ook. Al kan ik me wel voorstellen dat het kind ook onderweg borstvoeding nodig heeft, maar doe het dan afgelegen. Ik moet er ook niet aan denken dat zo'n vrouw haar kind ook in de openbaarheid een schone luier gaat omdoen. (n)

CrazY G 21-07-2002 18:26

wat is er nou mis met borstvoeding in t openbaar
De meeste vrouwen die het doen zijn toch in de 40 dus sexueel aangetrokken of aangevallen voel ik me dan toch niet ;)

Maar ja het is wel hoogst onsmakelijk als je in een restaurant bent en er hangt een 60 jaar oude uitgelebberde tiet in je soep te dobberen

Maarja borstvoeding is goed voor het kind zegge ze (y)

Michel Gerver 21-07-2002 18:44

Borstvoeding in het openbaar is prima. Geen band is intiemer tussen die van de moeder en de zogende baby. Het heeft niks seksueels, maar juist iets vertederends.

Smiley_Knorretje 21-07-2002 19:09

ik heb er geen problemen mee. Zoveel zie je toch niet als dat kind eenmaal aan het drinken is?!
Nou ja, misschien moet je eraan gewend zijn, maar ik heb zelf een stel kleine broertjes en zusjes, en als je het van je moeder gewend bent vind je het van anderen ook al gauw niet meer raar hoor.

Ik kijk gewoon naar het kindje, verder zie je heus niet veel meestal volgens mij :confused:

Conan the Librarian 21-07-2002 19:15

Citaat:

CrazY G schreef:
wat is er nou mis met borstvoeding in t openbaar
De meeste vrouwen die het doen zijn toch in de 40 dus sexueel aangetrokken of aangevallen voel ik me dan toch niet ;)

In de veertig? :confused: :D

Dark Angel 21-07-2002 19:34

Nou ja, als iemand d'r shirt een stukje omhoog doet aan 1 kant en er verder geen heisa van maakt zal het mij een zorg zijn. Maar de paar keer dat ik het in het openbaar zag was het echt zo'n "kijk mij eens!" actie. Shirt helemaal omhoog, twee uitgelebberde uiers midden op een terras - nou nee dank je.

Een kind verschonen op een oppervlakte waar nota bene gegeten word (restaurant tafel!) vind ik buitegewoon ranzig en onhygienisch. Ik hoef geen babystront in m'n eten, dank je!

spacegirl 21-07-2002 19:46

maakt mij niks uit of ze dat doet, dat is toch vrij normaal dat je je kind te eten geeft en ja als t toevallig uit der tieten komt moet der maar bij nemen hoor.

Signy 21-07-2002 19:59

Tsjah, altijd wanneer het gebeurt vind ik het toch wel raar. Ik bedoel, dat kan je ook thuis doen, voordat je weggaat. Zelf zou ik 't nooit zo in de openbaarheid doen.
Dat het op een terras gebeurt is niet zo netjes jah.

Verschonen en zo vind ik niet kunnen trouwens hoor, niet fris. :eek: Ik liep es door A'dam (in een drukke winkelstraat) waar een moeder haar kind opgetild hield terwijl het kindje in de goot plaste.... Hmmz, dat vond ik nou niet echt een aangenaam gezicht.

AviBoY 21-07-2002 20:05

Van mij mogen ze hun baby de borst geven in het openbaar (y)
Als ik het toevallig eens een keer zie let ik er niet op ofzo

Een kind zijn luier verschonen in het openbaar is wel goor ja! Gadverdamme dat hoef ik echt niet te zien!!!!! :D

[DFU]DutchGirllie 21-07-2002 22:12

gaak me niet druk over maken

Joostje 21-07-2002 22:25

wat een gezeik over niks

Denise84 21-07-2002 22:48

moeten ze zelf weten, ik stoor me er niet aan, maar ik zou het niet doen..

Aaaaaart.. 21-07-2002 23:00

Citaat:

Denise84 schreef:

moeten ze zelf weten, ik stoor me er niet aan, maar ik zou het niet doen..
Sluit ik me helemaal bij aan.. (y)

simple creed 22-07-2002 19:11

wat heb je liever.... een baby die loopt te krijsen van de honger
of een moeder die zijn baby voedt voordat die begint te krijsen...

nou ik zou het wel weten!

kastdeur 22-07-2002 19:26

Citaat:

Michel Gerver schreef:
Borstvoeding in het openbaar is prima. Geen band is intiemer tussen die van de moeder en de zogende baby. Het heeft niks seksueels, maar juist iets vertederends.
het gaat mij ook niet om het seksuele iets ofzow...staat nergens genoemd...

Belle 22-07-2002 21:31

wrom zou dat niej kunnen? dat kind moet toch eten hebben of niet dan?:confused:

Rosa! 22-07-2002 22:25

uhm ik weet he tneit
vind het toch een beetje apart, idd, normaal laat toch ook niet iedereen hun borsten zien, maar aan de andere kant, ik stoor me er niet aan, vind het toch ook wel weer lief

Piccola 23-07-2002 13:11

Citaat:

Monica schreef:
Gewoon middenop een terras vind ik ook wat vreemd.. Ergens afgezonderd ok, maar in het zicht van iedereen? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om zoiets te moeten zien als je wat zit te drinken.

luna nova 23-07-2002 15:54

Citaat:

Jip schreef:

en vele met jouw.

maar de opmerking dan geef je dat kind thuis toch te eten, dat gaat erg moeilijk als ie honger heb heb ie honger als ie dat niet heeft eet ie ook niets en je moet maar denken vroeger was je er maar al te blij mee dat als je honger had dat je moeder er geen problemen mee had om je ff aan te leggen :D

OrangeWedge 23-07-2002 21:44

Nou, wat een raar meisje die 'Luna Nova'!

Borstvoeding moet verboden worden! ;)

luna nova 23-07-2002 21:53

Citaat:

OrangeWedge schreef:
Nou, wat een raar meisje die 'Luna Nova'!

Borstvoeding moet verboden worden! ;)

hmm shut up :D

~eef 23-07-2002 22:10

ik kan prima de andere kant op kijken dus kheb er geen problemen mee :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.