![]() |
Nationaliteit
Tot welke staatkundige nationaliteit zou jij je nou nog wel eens willen laten naturaliseren? Dus vrijwillig afstand doen van je Nederlanderschap en een andere nationaliteit kiezen? En waarom? Wat bevalt je eraan, de volksaard, de mentaliteit, het klimaat?
Tell me! |
zeker wel 'New Zealand'.... divers landschap... diverse cultuur (die ze stiekum al niet meer hebben....)
maar goed; ik wil eigenlijk een wereld burger zijn, kheb nog veel te weinig gezien op deze planeet (voordat ik weer m'n ufo instap :p ) |
Ik ben tevreden met het Nederlander-zijn. Ik zou niet weten, waarom ik een andere nationaliteit zou aannemen.
Wat zou jij eigenlijk willen? |
Jamaica.
Gewoon een ontiegelijk stoer land. Het straalt gewoon een relaxte sfeer uit. En ook mooi landschap enzo. |
Ik zou wel Belg willen zijn :)
Niet om bepaalde forummers stroop om de mond te smeren, maar ik vind het gewoon een charmant landje...net wat Bourgondischer en hartelijker dan Nederland. En ze hebben leuk constitutioneel recht :D |
...
ik zit al lang naar dit scherm te staren maar eigenlijk ben ik er helemaal niet trots op dat ik mens ben laat staan dat ik er dan een nationaliteit aan ga koppelen om het mooier te doen laten lijken ( zohee3 werkwoorden :D) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
eigenlijk geeneen... |
Niet speciaal een nationaliteit. Ik blijf mezelf of ik nou nederlands, belgisch, frans of canadees ben.
Wel zou ik nog graag een keer de Friese taal echt goed leren spreken, zodat ik enigszins met mijn familie mee kan praten.... |
Citaat:
ennu; het gaat er juist om dat je tevreden bent met jezelf, ondanks alles...... |
Citaat:
maar MENS zijn is niet iets om trots op te zijn. Kijk dagelijks in de krant,: weer 42 hutus gedood. Weetje hoe erg dat is, stel je voor 42 familieleden te verliezen, en stel je dan voor hoe het is om dood te gaan. En wie doden deze mensen: DE MENSHEID ook onze hele beschaving is opgebouwd uit ondere uitroeien ( hoe paradoxaal het ook mag klinken) |
Citaat:
maar wie zegt dat je als persoon de mensheid vertegenwoordigd?!? You're an indivitual... just like the bird, the cow, the worm and the whale! |
ik zou nooit willen naturaliseren, hooguit tot halve Belg :confused:
|
ik ben wie ik ben... of ik nou een Nederlandse nationaliteit heb of een andere, whatever?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik me wel zou willen laten naturaliseren tot Engelse of Amerikaanse of Australische. Misschien ook nog wel tot Canadese, maar daar ben ik toch wat minder enthousiast over.
Nee, ik denk dat ik gewoon lekker Nederlandse blijf. Ik zou me ook Nederlandse blijven voelen, ook al liet ik me naturaliseren. Ik ben geboren en getogen in Nederland, voor mij (innerlijk gezien) zal mijn nationaliteit altijd Nederlandse zijn. :) (y) Ripper |
Citaat:
Maar goed, als het je niks kan schelen kan dat natuurlijk ook. Ik persoonlijk voel me dus meer tot België aangetrokken dan tot Nederland, bijvoorbeeld, zoals ik boven al zei :) |
Citaat:
|
Naja, iets Scandinavisch of ergens richting Zwitserland of Oostenrijk.
Maar Duitsland zal wel goedkoper zijn. :/ :) |
Misschien wel Nederlandse, omdat Nederlanders nu eenmaal doorgaans iets spontaner zijn.
Of Egyptische, omdat die een mooie cultuur hebben (en niet alleen de oud-egyptische) en veel egyptenaren iets speciaals uitstralen (dat heb ik ook bij Indiërs btw). Of Franse (Parijse) omdat Parijs een enorm mooie elegante stad is en ik me er op m'n gemak voel. Wel veel arrogante mensen daar :( . Of Polynesische, omdat het leven me daar veel vrijer en natuurlijker lijkt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf ga denk ik voor de Duitse nationaliteit. Duitsland is een prachtig land, met een over het algemeen veel prettiger bevolking dan Nederland, meer cultuur, meer landschap dat de moeite waard is, meer politieke invloed, en zo voort. Bovendien nog een mooie taal ook. |
Ik word Turk ;)
|
Ok, ok.. nu gaan er een paar mensen opkijken ofzo.. Belgische nationaliteit. Al moest ik weg uit Nederland, dan zou ik naar België gaan. Het komt zo vredig en vriendelijk op me over, ja lastig uitleggen. Ik heb dit al wel een paar jaar. Spreek er ook veel met mn moeder over, ze zou zo met me meegaan :D
Maar toch, echt uit Nederland weggaan zal ik voorlopig nog niet willen.. Ik voel me hier prima, klaag niet over mijn nationaliteit, dus waarom vertrekken? :) |
Zeker weten Belgisch. Omdat België mij in allerlei vormen meer aantrekt dan Nederland. Die gemoedelijkheid onder de bevolking - heerlijk (y) :o
|
Citaat:
Ik hoef maar naar een serie als Flikken te kijken en ik ben helemaal verkocht :D En ik maak ook geen grap, ik denk er serieus over om als ik klaar ben met m'n studie Rechten naar België te gaan en Belg te worden :) |
Citaat:
Mijn ouders verhuizen in November naar Moerbeke onder de rook van Gent. Heerlijk huis hebben ze daar gekocht, maar ik ga het eerst op mezelf een tijdje proberen in Maastricht. Maar uiteindelijk zou ik ook in België willen leven en werken. Vooral Antwerpen is een stad die mijn hart heeft veroverd (y). |
Citaat:
|
Citaat:
|
waar is de tijd dat nederlanders lachtten met belgen :p
/me is van Mechelen. 30 km onder Antwerpen. U weze allen welkom :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
REIE |
Citaat:
Citaat:
REIE |
Ik zou gaan voor de belgische nationaliteit. Vooral omdat mijn moeder oorspronkelijk belgische is :)
|
Citaat:
OW BEN JIJ HET diegene met dat type C34*&@#%$!K-S-UP ??? og onze eigen planeet 97 lichtjaren hiervandaan is eigenlijk veel kewler relwek leev kjilnegie si naadnavreih nerajthcil &( teenalp negei ezno go |
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig ben ik een geboren Sliedrechter, k moet zeggen dat ik nooit naar Zeeland terug zou willen |
Nou ff denken...dan wordt ik een chinees :D
|
Aan de ene kant lijkt 't me wel aangenaam om als Fransman op m'n eigen wijngaardje de héle dag in de zon te genieten, aan de andere kant zou 'k wel een Australiër willen zijn :)
|
Ik wil naar Engeland emigreren, dus ja.. ik wil de Engelse nationaliteit. Ik voel me nu al niet zo heel erg Nederlands :D
Dit is niet zo'n moeilijke keuze voor me ;) |
Citaat:
ik blijf in Nederland maar ga het stokbrood uit Frankrijk integreren! En dan ga ik lekker rondreizen tot ik het perfecte land heb gevonden! |
Ik zou de zweedse nationaliteit nemen. Gewoon omdat ik van Zweden hou. Maarjah, het kan toch nie... :p
|
Ik wil de Spaanse nationaliteit! Ik ben helemaal verliefd op Spanje en alles wat ermee te maken heeft :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Best een moeilijke vraag dit. Ik ben er niet supertrots op ofzo om nederlander te zijn (vooral niet na......(andere discussie :D) Maar ik denk dat de dingen in Nederland (nog) behoorlijk goed geregeld zijn bij bepaalde dingen. Als ik over andere nationaliteiten ga denken dan zijn dr altijd dingen die me niet aanstaan. Of de mentaliteit van de mensen bevalt me niet (in nederland btw ook niet altijd) maar iig kan ik geen andere nationaliteit dan nederlands bedenken.
|
Zwitser, waarom..de natuur en het klimaat spreken me erg aan .. de mentaliteit ook wel, zwitsers zijn erg aardig, en hun "we horen nergens bij, we zoeken het zelf wel uit" manier van doen vind ik ook wel koel...alhoewel dat niet altijd goed gaat...(WO 2)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |