![]() |
Kwartet maken <-- hulp nodig
Ik ben bezig met het maken van een kwartet over de grote (iig de grotere) plaatsen in Nederland voor basisschoolleerlingen. Ik wil van elke plaats die ik er in wil hebben de 4 belangrijkste bezienswaardigheden/toeristische attracties hebben (voor Rotterdam bv. Euromast, Beurstraverse/Koopgoot, Willemsbrug, Europoort, enz.). Bij een aantal plaatsen heb ik al 4 dingen gevonden, maar bij een aantal lukt het me niet. Misschien dat er hier iemand in die plaatsen woont en me daarbij kan helpen? De plaatsen die ik nog moet hebben zijn:
Assen Delft Den Bosch / ’s-Hertogenbosch Groningen Haarlem Leeuwarden Leiden Lelystad Utrecht Vlissingen Zwolle En misschien weet iemand of het Huis ten Bosch of Paleis Huis ten Bosch is? |
Paleis Huis ten Bosch
Wat word ik trouwens weer kwaad als ik op die site rondneus, verschrikkelijk die monarchie van ons. Verder kan ik je met die plaatsen helaas niet helpen...sorry. |
Leiden - Het Naturalis, Rapenburgh (mooiste gracht v Leiden), Wagenmakersmuseum, Studentenvereniging Minerva?
Meestal is *destad*.nl wel de goeie link naar de site ervan... |
Assen: De kolk
|
Ben ik de enige die iets anders in gedachten had bij die topic titel ?
|
Vlissingen - Michiel de Ruyter, het Arsenaal, Reptielenzoo Iguana, Zeeuws Maritiem MuZEEum, Film by the Sea
|
Gouda - Catharina Gasthuis, Stadhuis, Kaas/kaarsen, St Jan
|
Citaat:
ON: Sorry kan je niet helpen, weet alleen maar dat het Paleis Huis ten Bosch is :) Suc6 ermee |
Citaat:
|
Groningen --->> Martinitoren, Groninger Museum, Peerd van Ome Loeks, Grote Markt, Vismarkt, Gasuniegebouw (Aperots)
Heb er meer dan 4 gedaan zodat je kan kiezen :) |
Utrecht: de Dom, Hoog Catherijne, Jaarbeurshallen
Leeuwarden: Kanaal waar de Elfstedentocht aankomt (ben naam ff kwijt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*is ook jaloers op de mooie woningen, maar gaat er niet om zitten huilen* |
Citaat:
Citaat:
tnx allemaal :) |
den bosch: Sint Jan, gouden draak??
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
verkeerspark assen...
waar je als kind je rijbewijs kan halen :D |
Venlo ... Limburgs Museum, Maaspoort, ''Duitsegedeelte'' en de Parade ... meer ken ik nu effe niet verzinnen
|
Citaat:
|
Citaat:
Ennuh, Gouda wil ik er helemaal niet in hebben. :p |
Leeuwarden: ûs mem :confused: (standbeeld van koe Fries Stamboekvee)
|
Hoe heb je 4 (!) bezienswaardigheden in almere gevonden?! :eek:
|
Eindhoven: Stratumseind, Evoluon, Philips Fabriekje, van Abbemuseum
|
wel assen, vlissigen en zwolle maar geen arnhem :'(
|
Zwolle: Diezerpoort, en eh, die kerk op t plein (ben naam vergeten :o )
|
Vlissingen:
standbeeld Michael de Ruyter |
Citaat:
|
osdorp
gouda zuidlaren rotjeknor |
Citaat:
|
Delft:
Oude Kerk Nieuwe Kerk Stadhuis de Markt Oostpoort Armamentarium (legermuseum) Beestenmarkt OD 57 :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |