![]() |
Declareren
als ik een paspoort nodig heb voor mijn werk, is het dan eerlijk dat ik dat declareer bij mijn werkgever?
want anders zou ik er geen hebben gehaald.. hoe staan jullie hier tegen over, waar zou je de grens trekken? |
Citaat:
|
misschien 50-50? je kan een paspoort natuurlijk ook zelf gebruiken. dus als jullie allebei de helft betalen lijkt me dat het eerlijkst.
|
je bent verplicht een legitimatiebewijs te hebben..
als jij al er al eentje hebt en je moet voor je werk de grens over; dan sta je in je recht het te declareren.. :D denk niet dat ze t zullen doen |
gewoon geheel declareren als je hem nodig hebt voor je werk. anders kost het jou de helft terwijl je hem anders misschien niet eens had aangeschaft
|
Op mijn werk willen ze per sé mijn telefoonnr. hebben om me te kunnen bereiken, kan ik dan een gsm declareren?
|
Heb je al een identiteitskaart? Zoja, dan zou ik het proberen, want dan kun je min of meer aantonen dat je 'm anders nooit had gekocht. Als je nog geen geldig legitimatiebewijs had kun je misschien wel een prijsje maken, maar ik zou er dan niet op rekenen dat je m voor 100% kan declareren
|
ik had een identiteitskaart, maar die is verlopen in april.
mezelf legitimeren doe ik met mijn rijbewijs, dus een geldige id heb ik altijd.. alleen is dat in dit geval niet geldig he.. en ik zou het prive niet hebben gekocht |
Citaat:
dat doe ik nu ook al... en volgende maand komen er nieuwe telefoons :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je voor je werk een paspoort móet halen, tenminste - als je zónder paspoort je taken niet goed kan uitvoeren, dan moet je 't vooral declareren. Waarom niet?
|
een id heb je sowieso nodig, dus zou ik de meerprijs van een paspoort declareren tov een europese id-kaart
|
Ja het is voor privé-gebruik,
maar als je een laptop voor de zaak moet hebben, mag je die dan soms ook niet privé gebruiken? |
Ja tuurlijk, probeer het gewoon.
De auto van de zaak gebruik je toch ook voor prive-doeleinden |
Ach, ja, ik zou dat wel gewoon doen.
|
Aangezien jij geen geldig id kaart meer had kan je het niet declareren. In nederland is op dat gebied een rijbewijs geen geldige id. Maar je kan het proberen you'll never know. Nee heb je ja kun je krijgen
|
Ik trek de grens bij 'schone handen houden'. Dus: privé-uitjes, trips, bestedingen komen voor eigen rekening. De auto van de zaak wordt alleen gebruikt voor de zaak, mocht ik er privé in rijden dan wordt dat keurig in de boekhouding verwerkt. Integriteit is onbetaalbaar, zal iedereen merken die een serieus beroep gaat uitoefenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bijna niemand die ik ken houdt zich eraan. En dat gaat nieteens om het geld, want zoveel scheelt het ook weer niet, maar als jij een kilometertje rijdt moet je het meteen weer opschrijven. En je boekhouding moet uiteraard kloppen met de bonnetjes van waar je getankt hebt.. de meeste mensen geven een jongen een paar flappen en die maakt er een mooi verhaaltje van. Dit soort wetgeving is gewoon zinloos, het is bedoelt omdat mensen zeuren dat er teveel in de auto van het werk gereden wordt maar júist deze wetgeving ondermijnt de moraal van het volk, omdat het min of meer ondoenbaar is om je eraan te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |