Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Declareren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429625)

Talon 06-08-2002 17:23

Declareren

als ik een paspoort nodig heb voor mijn werk, is het dan eerlijk dat ik dat declareer bij mijn werkgever?
want anders zou ik er geen hebben gehaald..

hoe staan jullie hier tegen over, waar zou je de grens trekken?

independancy wanted 06-08-2002 17:26

Citaat:

Talon schreef:
als ik een paspoort nodig heb voor mijn werk, is het dan eerlijk dat ik dat declareer bij mijn werkgever?
want anders zou ik er geen hebben gehaald..

hoe staan jullie hier tegen over, waar zou je de grens trekken?

ALs jij een paspoort MOET hebben voor je werk lijkt het mij niet meer dan redelijk dat je het declareert bij je werkgever :confused:

Lateralus 06-08-2002 17:28

misschien 50-50? je kan een paspoort natuurlijk ook zelf gebruiken. dus als jullie allebei de helft betalen lijkt me dat het eerlijkst.

Bor 06-08-2002 17:30

je bent verplicht een legitimatiebewijs te hebben..

als jij al er al eentje hebt en je moet voor je werk de grens over; dan sta je in je recht het te declareren..

:D

denk niet dat ze t zullen doen

BBEM 06-08-2002 18:17

gewoon geheel declareren als je hem nodig hebt voor je werk. anders kost het jou de helft terwijl je hem anders misschien niet eens had aangeschaft

PimpDude86 06-08-2002 18:19

Op mijn werk willen ze per sé mijn telefoonnr. hebben om me te kunnen bereiken, kan ik dan een gsm declareren?

Shock 06-08-2002 18:22

Heb je al een identiteitskaart? Zoja, dan zou ik het proberen, want dan kun je min of meer aantonen dat je 'm anders nooit had gekocht. Als je nog geen geldig legitimatiebewijs had kun je misschien wel een prijsje maken, maar ik zou er dan niet op rekenen dat je m voor 100% kan declareren

Talon 06-08-2002 19:14

ik had een identiteitskaart, maar die is verlopen in april.
mezelf legitimeren doe ik met mijn rijbewijs, dus een geldige id heb ik altijd..
alleen is dat in dit geval niet geldig he..

en ik zou het prive niet hebben gekocht

Talon 06-08-2002 19:15

Citaat:

PimpDude86 schreef:
Op mijn werk willen ze per sé mijn telefoonnr. hebben om me te kunnen bereiken, kan ik dan een gsm declareren?
je kan een telefoon van het werk vragen, of de telefoonrekening laten betalen. en anders zeg je gewoon: ik neem niet op als ik jullie nummer zie.
dat doe ik nu ook al...
en volgende maand komen er nieuwe telefoons :D

Schwarzkopf 06-08-2002 19:18

Citaat:

Talon schreef:

je kan een telefoon van het werk vragen, of de telefoonrekening laten betalen. en anders zeg je gewoon: ik neem niet op als ik jullie nummer zie.
dat doe ik nu ook al...
en volgende maand komen er nieuwe telefoons :D

TRIEST. Als iets boers is dan is het wel alles door de baas laten betalen.

Talon 06-08-2002 19:21

Citaat:

Phreshness schreef:

dan ben ik maar lekker boers :)

simple creed 06-08-2002 19:29

Citaat:

Phreshness schreef:

bij jou is ook echt alles gelijk boers he :rolleyes:

Schwarzkopf 06-08-2002 19:35

Citaat:

simple creed schreef:

bij jou is ook echt alles gelijk boers he :rolleyes:

Neuh hoor, veel is ook gewoon ordinair.. boers staat daar gelukkig nog wel net boven, huh Talon?

Slither 06-08-2002 20:10

Als je voor je werk een paspoort móet halen, tenminste - als je zónder paspoort je taken niet goed kan uitvoeren, dan moet je 't vooral declareren. Waarom niet?

Boogie 06-08-2002 21:20

een id heb je sowieso nodig, dus zou ik de meerprijs van een paspoort declareren tov een europese id-kaart

Evito 06-08-2002 21:48

Ja het is voor privé-gebruik,
maar als je een laptop voor de zaak moet hebben,
mag je die dan soms ook niet privé gebruiken?

Roos 06-08-2002 22:04

Ja tuurlijk, probeer het gewoon.

De auto van de zaak gebruik je toch ook voor prive-doeleinden

Luca 06-08-2002 22:05

Ach, ja, ik zou dat wel gewoon doen.

MissKiss1985 06-08-2002 22:54

Aangezien jij geen geldig id kaart meer had kan je het niet declareren. In nederland is op dat gebied een rijbewijs geen geldige id. Maar je kan het proberen you'll never know. Nee heb je ja kun je krijgen

nare man 07-08-2002 01:41

Ik trek de grens bij 'schone handen houden'. Dus: privé-uitjes, trips, bestedingen komen voor eigen rekening. De auto van de zaak wordt alleen gebruikt voor de zaak, mocht ik er privé in rijden dan wordt dat keurig in de boekhouding verwerkt. Integriteit is onbetaalbaar, zal iedereen merken die een serieus beroep gaat uitoefenen.

Schwarzkopf 07-08-2002 14:55

Citaat:

nare man schreef:
Ik trek de grens bij 'schone handen houden'. Dus: privé-uitjes, trips, bestedingen komen voor eigen rekening. De auto van de zaak wordt alleen gebruikt voor de zaak, mocht ik er privé in rijden dan wordt dat keurig in de boekhouding verwerkt. Integriteit is onbetaalbaar, zal iedereen merken die een serieus beroep gaat uitoefenen.
(y) Zoals het hoort

Roos 07-08-2002 15:51

Citaat:

nare man schreef:
mocht ik er privé in rijden dan wordt dat keurig in de boekhouding verwerkt
Ja tuurlijk, maar dan rijdt je er wel in :p

fibonacci 07-08-2002 16:53

Citaat:

nare man schreef:
Elk ritje naar de super of de stad of wat dan ook ga jij even opschrijven? Daar heb je een dagtaak aan.
Bijna niemand die ik ken houdt zich eraan. En dat gaat nieteens om het geld, want zoveel scheelt het ook weer niet, maar als jij een kilometertje rijdt moet je het meteen weer opschrijven. En je boekhouding moet uiteraard kloppen met de bonnetjes van waar je getankt hebt.. de meeste mensen geven een jongen een paar flappen en die maakt er een mooi verhaaltje van.

Dit soort wetgeving is gewoon zinloos, het is bedoelt omdat mensen zeuren dat er teveel in de auto van het werk gereden wordt maar júist deze wetgeving ondermijnt de moraal van het volk, omdat het min of meer ondoenbaar is om je eraan te houden.

fibonacci 07-08-2002 16:54

Citaat:

rosi schreef:

Ja tuurlijk, maar dan rijdt je er wel in :p

Dat mag ook, tot een bepaald aantal km.

Bor 07-08-2002 17:52

Citaat:

PimpDude86 schreef:
jezus wat ben jij dom :eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.