Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Man gewond door zelfgemaakte booby-trap. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429655)

Slither 08-08-2002 19:48

Man gewond door zelfgemaakte booby-trap.

Man gewond door zelfgemaakte 'booby-trap'

Uitgegeven: 8-8-2002 15:46

AMSTERDAM - Een man uit Margraten is woensdagmiddag neergeschoten door een zelfgemaakte 'boobytrap'. Het 66-jarige slachtoffer had in zijn schuur een vuurwapen van binnenuit op de toegangsdeur gericht. Naar verluidt als inbraakbeveiliging. Toen hij zijn in elkaar geknutselde constructie aan twee bekenden wilde demonstreren ging het hagelgeweer af.

De man werd in de buik en onderarm geraakt en even later ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht. Inmiddels verkeert hij niet meer in levensgevaar.

In de woning van het slachtoffer werden nog enkele vuurwapens en munitie in gevonden. In de tuin van de woning trof de politie vijftien volwassen hennepplanten aan, die op last van justitie werden vernietigd.

't Lijkt me geen hoogdravende discussie, dus zet ik 'm niet op A&N, maar ik wilde jullie dit bericht niet onthouden. :)

miro 08-08-2002 19:49

Wat wil je dr dan mee? Tis toch meer een mededeling.....

Slither 08-08-2002 19:50

Citaat:

miro schreef:
Wat wil je dr dan mee? Tis toch meer een mededeling.....
ehm, wat vinden jullie er nou van?

Lethalis 08-08-2002 19:51

Citaat:

Slither schreef:
ehm, wat vinden jullie er nou van?
Het voelt alsof ik kijk naar "America's Dumbest Criminals' of iets dergelijks :d

Booby-traps zetten is 1 ding .. er zelf inlopen is belachelijk :d

nare man 09-08-2002 00:36

Dat krijg je ervan. Vuurwapens zijn gevaarlijk, ook voor degene die ze bij zich heeft.

Lethalis 09-08-2002 07:49

Citaat:

nare man schreef:
Dat krijg je ervan. Vuurwapens zijn gevaarlijk, ook voor degene die ze bij zich heeft.
Daarom mag je officieel ook pas een wapen hebben op het moment dat je een vergunning ervoor hebt.

Om laatsgenoemde te behalen moet je lid worden van een schietvereniging .. en daar is de voornaamste eis 'veiligheid'. Zo moet een ongebruikt wapen altijd ongeladen zijn, mag je nooit en te nimmer met de loop op een persoon richten (zelfs als het pistool ongeladen is), enzovoorts..

Mensen die de regels niet in achtnemen worden gelijk uit de vereniging gezet. Daarnaast moet je minstens per jaar een bepaald aantal keren lessen nemen anders raak je je vergunning weer kwijt.

Het probleem ligt dus volgens mij niet zozeer aan het wapenbezit, maar aan de persoon zelf.

En tja, booby-traps met geweren zetten is ook dom. Officieel moet je een wapen zelfs altijd in een afgesloten kluis bewaren.

Zet dan een berenval op of iets dergelijks, is veel leuker *heeft teveel films met Charles Bronson gezien* :d

Kirk22 09-08-2002 10:32

mijn opa zei al: "Wie een kuil graaft voor een ander, is stom dat'ie het doet."

Havock 09-08-2002 20:56

Citaat:

nare man schreef:
mjah, maar die boobytrap werkte dus wel :D

en als je een beetje met guns kan omgaan, en dat op een schietvereniging doet, is het helemaal niet gevaarlijk.

schieten=leuk.

kan je je mee afreageren.

Onlyme 09-08-2002 20:59

Muahahahah. Wat een zak hooi.

skyscraper 10-08-2002 14:52

Hij heeft in iig een levenechte test gedaan

Soulflame 10-08-2002 15:50

"Kijk eens Mike! Een boobytrap!"

>>"Wow, is dat niet geweldig mensen?"

"Ja.. wil je hem testen, Mike? Of hij het wel echt doet?"

>>"Natuurlijk... wij geloven er niks van dat 'ie het doet!"

"Doe de deur maar open, Mike!"

*knal*

:D

morwen 10-08-2002 18:50

Citaat:

Kirk22 schreef:
mijn opa zei al: "Wie een kuil graaft voor een ander, is stom dat'ie het doet."
:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.