![]() |
oorlogmuseum !!Wie??[schoolreisje]
Wie is er wel eens met school naar een oorlogs museum geweest ??
wat vond je er van en welk museum :confused: |
Ik ben vorig jaar in mei naar het Imperial War museum geweest in Londen.
Ach, je had de keus uit drie verschillende museums, 2 kunst en 1 oorlogsmuseum. Ik ben totaal niet oorlogs geinteresseerd, maar op zich was t wel een leuk museum. Hingen wat vliegtuigen binnen (met bijv. op de zijkant rondjes geschilderd door de piloot wat het aantal neergehaalde vliegtuigen inhield), stonden wat tanks waar je inkon, er was een miniatuur spoorrails met een deel van een concentratiekamp erachter, er waren een aantal exposities over kleine dingen, enz. Ik vond het wel leuk om te zien, tis wel een aanrader als je van oorlog houd (en bij die zin ff nadenken om verkeerde reacties te voorkomen ;)). |
Citaat:
maar ken dat museum wel is al heel vaak op tv geweest enzo http://www.iwm.org.uk/lambeth/index.htm |
Citaat:
|
Citaat:
een x efteling verder franken huis ,overloon.enc en kut kamp laatste school die ging wel verder .munster[duitsland] ,ardennen[belgie],saumur [frankrijk] |
Citaat:
|
ik ben een paar jaar geleden in de 1e klas naar een oorlogsmuseum geweest, ik weet alleen niet meer welke, volgens mij was het in de buurt van Gemert (N-Brabant), het oorlogs- en verzetmuseum. Ik vond het een mooi museum, met binnen- en buitengedeelte. Buiten stonden o.a. verschillende voertuigen, binnen was een soort tentoonstelling met (schokkende) foto´s en filmpjes, verder weet ik het niet meer precies.
|
Ben in april nog naar Londen geweest met school en hebbe daar het Imperial War Museum bezocht. Was wel geinig. Vooral de Holocast tentoonstelling was erg goed.
http://www.frankmorel.i-p.com/imperialwar.jpg ^was wel tov :D |
Citaat:
ontopic: ik ben nog nooit naar zoiets "gewelddadigs" op schoolreisje geweest ;) maar t lijkt me wel leuk om te doen, in plaats van de gebruikelijke onzin... |
Jah met de basisschool naar een oorlogsmuseum over de tweede wereldoorlog... in Roggel volgens mij. Verder weet ikme er niet veel van te herinneren.
|
Citaat:
|
ik ga principieel niet naar kunstmusea..
waarom? ik ben een cultuurbarbaar. oorlogsmusea lijken me wel interessant. |
Ik ben in het oorlogsmuseum in Overloon geweest.
|
Citaat:
|
Kheb met school heel wat musea gezien, maar geeneen die ook maar iets met oorlog te maken had.
|
ik ben vorig jaar met school naar Dachau geweest
|
Ik ben in het Musee de l'Armes geweest in Parijs, vooral veel spullen uit de tijd van Napoleon. Al die imposante uniformen, echt heel maf om te zien hoe die lui erbij liepen toen. Ook allemaal voorwerpen van Napoleon zelf zijn daar te vinden, zoals een van zijn bekende steken (die hoed) en zijn bedje van op St. Helena (dacht ik). Erg mooi om te zien, aanrader.
Het museum zit bij het graf van Napoleon in ongeveer, dus in de Dome des Invalides. Serieus een aanrader voor mensen die nog eens in Parijs komen :) Verder ben ik nog wel in musea van de 1e en de 2e Wereldoorlog geweest. Een heel 'mooi' museum van de 2e Wereldoorlog ligt bij Calais, specifieker, bij Audinghem, ook in Frankrijk dus. Daar staan op de kust 4 ontzettend grote bunkers, waarmee ze naar de kust van Engeland schoten. Eén daarvan is opgeknapt , en daarin zit een museum met ontzettend veel voorwerpen, kleren en wapens etc. Dat museum heet "Battery Tot" overigens. De andere 3 bunkers zijn nogal vervallen. Eentje van die overige 3 kun je wel op eigen houtje ingaan, maar de benedenverdiepingen zijn nogal vervallen, en vol water, kun je dus beter niet in :> Maargoed, de topicstarter heeft weinig aan mijn ellenlange verhaal ;) |
ik ben oowk al iets van 5 keer ofzow int oorlogsmuseum van overloon geweest...
hier vlakbij in de buurt.. saai..mja |
Citaat:
|
Citaat:
Daar zat vroeger ook zo'n museum, met inderdaad een binnen- en buitengedeelte. 'Bevrijdende Vleugels' heette het. |
Dat oorlogsmuseum ligt hier dichtbij, ben d'r vroeger wel es geweest.... Best interessant....
|
Citaat:
|
Citaat:
On-topic: Ik ben in de tweede of derde klas met school naar, meende ik, Overloon geweest. Interessant dagje! |
Citaat:
|
Citaat:
staan alleen heel erg veel GMC vracht wagens http://www.wingsofliberation.nl/images/BuGMC1-1.jpg |
Kben in het Mémorial geweest in Normandie, in Cain. Was wel de moeite...
|
Citaat:
|
Dat oorlogsmuseum in Ieper over de WO1 was indrukwekkend. Die sfeer werd helemaal nagabootst, en dan ben je wel gelukkig dat je niet echt verkouden en ondervoed in een loopgraf zit anno 1917!
REIE |
Citaat:
als je binnen komt staat er een vliegtuig toch en al de wapens zijn in plastic gegoten |
Ik ben in Amiens (of ergens in de buurt) naar 2 oorlogsmuseums geweest.. was onder de grond.. heel indrukwekkend moet ik zeggen.
|
Citaat:
|
Ben vorig jaar met introductiedag van school naar een oorlogsmuseum in Amsterdam geweest.
Was echt zooo ontzettend saai!! Ik houd over het algemeen niet van musea, maar deze was toch wel de ergste tot nu toe. |
Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me niet zo boeiend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ben 3 keer naar de oorlogsmuseum in arnhem geweest meer niet een keer naar een nederlandse concentratie kamp.. alleen je zag er amper wat omdat ze het afgebouwd hebben er stond alleen maar een monument met hier zijn zoveel mensen en co dood gegaan.. wel zielig uiteraad maar als ze nou ook gewoon wat hadden laten kunnen zien in de rondleiding van hoe de joden het hadden in de kampen en dat ze nog iets van de kamp er stond natuurlijk is het niet om trots op te zijn maar het is wel iets wat je de jeugd en ouderen of wie dan ook kunt leren..
en ik ben ongeveer 8 keer naar anne frank huis geweest de eerste keer en de laatste keer vond ik het boeiend de andere 6 keren er tussen door dan dacht ik van datweet ik al en zo.. altijd dat zelfde gezeik.. en ik had liever zin om in de stad rond te dwalen dan in een stink huis.. van een of ander mens uit de tweede wereld oorlog.. te zitten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |