![]() |
Welke woorden worden t meest verkeerd gespeld?
Welke woorden worden t meest verkeerd gespeld? Zet er ook gelijk alle varianten bij die je hebt gezien :p
Sowieso: - zoiezo - zo ie zo - zowiezo Caissière: - cassiere - kassiere enz. |
Ik schrijf cassiere omdat ik geen zin heb om cassi-alt138-re te schrijven.
Ook vind ik dat ze achter een kassa ipv achter een cassa zit kus schrijf ik het denk ik met een c. |
wat is dat ?
wa is da |
frikadel
frikandel |
vakantie
handvatten |
dat van sowieso schreef ik dan altijd goed... Valt me weer af..
Maar meeste schrijven gewoon het korste en het makkelijkste op.. Zoals: ik weet niet -> Kweenie dat is -> das hoe is het met jou -> hoestie? inderdaad -> idd in ieder geval -> iig moet ik -> moek etc.. of moek ff doorgaan? :D |
portemonnee
|
geïnteresseerd - geintresseerd - geïntreseerd - geinterreseerd..
|
Motor-> Moter
Stiekem-> Stiekum Pyjama-> Pyama Tja, en de nieuwe werkwoorden (voor zover ze dat zijn) als smsen, msnen, chatten, e-mailen. Volgens mij is daar nog geen duidelijke spellingsafspraak over gemaakt of wel?? |
Oh ja en deze natuurlijk: interessant
interresant interressant intersant en weet ik het allemaal nog meer wat voor combi's er zijn! |
verliefd en verlieft :p
|
Citaat:
|
En mensen (ook veel mensen op het forum) weten nog steeds het verschil tussen 'jou' en 'jouw' niet.
Het is dus: JOUW fiets Ik hou van JOU Hoe gaat het met JOU? JOUW gezicht ...... 'Jou' is een persoonlijk voornaamwoord, 'jouw' is bezittelijk. |
Niet: neit
Maar: mara Vicieuze cirkel: visuele cirkel (las ik op F&L :D) Verliefd: verlieft idd Citaat:
|
ollily ipv oilily (is toch een poepmerk, dus maakt ook helemaal niet uit :D)
afgeschrokken ipv afgeschrikt accomodatie ipv accommodatie per sé ipv per se uhmm ... |
Ik zeg vaak, een hele mooie rooie Kever ipv een heel mooi rode Kever. (leuk auto'tje, toch?)
REIE |
Een werkwoord met een d aan het eind schrijven terwijl er toch echt een t hoort te staan...
Bijvoorbeeld: Dat veranderd nog wel als je wat ouder bent! (=fout) Dat verandert nog wel als je wat ouder bent! (=goed) |
Citaat:
Citaat:
En de werkwoorden: Installeren ==> Instaleren rijden ==> rijen |
ik word/vind maken mensen doodleuk ik wordt of ik vindt van..
Typfout of gewoon geen goede kennis van de grammatica, I don't care, ik erger me er alleen altijd aan.. |
M'n broertje zegt nog steeds, ik heb weer een paar muggenbulden
moet dus zijn bulten |
Citaat:
|
En natuurlijk: 'Ik irriteer me aan...'
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Gebeuren. En dan natuurlijk tussen 'gebeurd' en 'gebeurt'.
Of de 'd', 't' of 'dt' bij werkwoorden die fout toegepast worden. Wordt je daar ook zo ziek van? Ja. Of zeggen en vertellen. Zeggen aan en vertellen tegen. Mja :/ |
Mensen schrijven nog wel eens barbeque...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
enigste - enige
|
rontonde - rotonde
legimitatie - legitimatie En mensen die van mening zijn dat een bijvoeglijk naamwoord ook vervoegd dient te worden: een grootte auto. |
ex aequo
:D ex eqo |
failiessement
failliessement failliesement failiesement (wat is eigenlijk de goeie???????) |
ik vindt
vindt jij hij vondt voltooid deelwoorden met een t i.p.v een d en andersom |
Citaat:
|
faillissement (y)
|
Citaat:
|
intelligent :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga voor de pyama...
|
expresso :D
espresso |
Mastruberen....
Bij mijn weten is het toch echt masturberen, en ik kan het weten ;) |
Citaat:
|
Irriteer me aan
Gister op MTV "Nu willen we weten.. Waar irriteer jij je aan? Mail naar ons." Ze zeiden het echt 100x fout :D |
Citaat:
|
Enigste
Ik hoor het dagelijks fout, maar ik zei het ook 16 jaar lang fout |
hardstikke. Volgens mij is het hartstikke... Maar eigenlijk weet ik dat niet eens zeker... :o
|
liniaal, heel vaak, ook in boeken, wordt lineaal geschreven, wat dus fout is
|
beter als jou
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23. |