![]() |
Koop jij altijd een kaartje als je met de trein reist?
Zo ja, goedzo! :) Zo nee, waarom niet en ben je wel eens betrapt en wat gebeurde er toen?
(deze vraag is n.v.t. als je met een OV reist) ;) Ik open deze topic omdat ik vanmorgen in de krant (ik geloof de VK) las dat conducteurs steeds minder controleren en dat er telkens meer zwartrijders bijkomen. Zwartrijden wordt ook makkelijker door de toename van geweld in de trein en daardoor zouden ze minder controleren en moeilijker een boete uit kunnen schrijven aan agressieve reizigers. Ook zijn er vaak te weinig conducteurs in een trein. |
Ja...
|
yup
always |
Niet altijd, als ik van Almere naar Amsterdam ga, wil ik het weleens 'vergeten', als je dan gecontroleerd word, zeg je gewoon dat de trein zou missen, en geen tijd meer had om ene kaartje te kopen, dan vraagt hij/zij waar je bent opgestapt, en dan zeg je het laatste station, en stap je het eerst volgende uit.
En hoef je alleen een kaartje te betalen van dat ene tot dat andere station, met VEEL admunistratie kosten :p |
koop wel altijd een kaartje.
Eén keer is er wel iets mis gegaan. Ik ging van Assen naar Meppel met de treins, maar stpate in de intercity. Die stop dus niet in Meppel, maar als eerstvolgende in Zwolle. Gelukkig mocht ik gratis terug van Zwolle naar Meppel :D. Er bestaan toch altijd nog wel aarige conducteurs :D |
Ja :)
|
Ja, altijd. Het komt niet eens in me op om geen kaartje te kopen eigenlijk
|
ja, want ik heb een kortingskaart en dan kost het maar 60% van het oorspronkelijke bedrag. Ik doe het altijd want in agressieve conducteurs heb ik geen zin, dat verpest mijn dag. Dan maar wat centen neerleggen
|
Altijd, want zo vaak reis ik toch niet per trein en meestal is het dus voor iets speciaals en krijg ik het 'vergoed'.
|
Citaat:
Ik hoorde dat de NS ondanks hun beloften nu toch van plan is de prijs weer op te voeren, een beetje scheef naar mijn idee ... Ben blij dat ik over 2 week een OV heb :D |
Ja
|
ik koop altijd een kaartje want ik ga altijd een stukje van kampen naar zwolle en daar controleren ze gewoon echt ALTIJD!
maar ik ga niet zo heel vaak met de trein en ik heb een voordeelurenkaart dus het valt allemaal wel te overzien.... |
Citaat:
|
Ja, ik koop altijd een kaartje. Als ik alleen met korting kan reizen koop ik een kaartje met korting. Ik doe dat omdat het zo hoort, je betaalt een bedrag om van A naar B te reizen. Natuurlijk word ik 7 van de 10 keer niet gecontroleerd, maar zou je het daarom laten? Ik voel er niks voor om bij het niet-betalende plebs te horen, dat vind ik zo laag...
|
Ik koop elke keer een kaartje (in de vakantie als mn ov niet geldig is) omdat ik gewoon een te schijterd ben om zonder kaartje te reizen. Met als gevolg dat misschien drie x ik in de vakantie gecontroleerd ben, terwijl ik elke dat met de trein moest (4 euro per dag)
|
tuurlijk.... In BE is dat voor -25 jarige toch goedkoop.. En in NL heb ik echt geen zin om betrapt te worden als "buitenlander".
|
Ik koop altijd een kaartje. Zelfs als het stukje 5 minuten duurt.
|
meestal wel (eigelijk altijd wel) maar ik reis niet zo vaak met trein eigelijk.. :p dat betekent niet dat ik alleen maar in lelystad zit enzo maar gewoon dat me vriendje vervoer heeft.. :p maar goed meestal als ik een trein neem dan word ik bijna nooit gecontroleerd ofzo
|
ik koop altijd wel een kaarjte maar dan zonder datum dus kan hem elke dag gebruiken en als ze vragen waarom je hem niet afgestempeld hebt dan zeg je gewoon "o moest dat dan ??" :confused:
|
Ja
|
Citaat:
|
Koop ook altijd een kaartje.. maar ik reis ook niet veel dus die enkele keer dat het moet (en dat zijn eigenlijkaltijd maar korte stukjes) maakt het niet uit. Als ik veel zou reizen zou ik eerder de neiging hebben om er geen te kopen, ik wordt bijna nooit gecontroleerd (zag op Nu.nl dat ze 60% van de tijd niet controleren) en dan ben je denk ik nog goedkoper uit om alleen een kaartje in de trein te kopen als je betrapt wordt... maarja, nog nooit gedaan (zal ik wel te braaf voor zijn) :p
|
Jawel, heb een jaartrajectkaart.
|
Citaat:
|
ja, lijkt mij logisch...
|
Ik ga bijna nooit met de trein.. Maar als ik ga, Ja dan koop ik een kaartje..
|
Citaat:
|
Ja.. toen ik nog geen OV had kocht ik altijd een kaartje.
|
jep
|
ja meestal toch... één of twee keer gedaan, van La hulpe naar brussel, en ze hebben ons niet betrapt !!
|
Altijd, alleen vergeet ik mijn metro-kaart soms.
Verder moest ik in polen een kaartje op de trein zelf kopen alleen de conducteur kwam niet in dat ding dat ze daar "trein" noemen. Iig gratis in de dubbeldekker, maar ik voelde me licht schuldig tov de poolse spoorwegen, een kaartje kost daar toch nix. REIE |
ja..... doch haat ik de ns
overigens 2x vergeten kaartje te kopen en er mee weggekomen :D |
Citaat:
(Niet dat ik daar heenga :D) |
met de trein wel
in de tram wil ik nog wel ns zwartrijden, daar is de kans op controle verschrikkelijk klein gezien de korte afstandjes |
Yep
|
ja, ben een paar dagen geleden naar Breda geweest met de trein, kaartje gekocht, geen 1x gecontroleerd :mad: , toen heb ik mn niet-afgestempelde kaartje maar boven op de kaartjesautomaat gelegd, in de hoop dat iemand m zou vinden en er wat aan zou hebben.
|
ja, omdat wanneer ik met de trein ga het altijd langere afstanden zijn (groningen-utrecht bijv.) en word meestal zowel op de heen- als terugreis gecontroleerd
|
Als ik de tijd heb wel, anders niet.
op Zevenaar - Arnhem wordt al bijna een jaar niet meer gecontroleerd :D |
ja, maar ik baal wel altijd als ik niet gecontroleerd ben! :D
|
Ik vind het nogal proleet, als je het niet doet..........
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik koop altijd een kaartje als ik met de trein reis.
De conducteur komt trouwens ook zo'n 75% van de keren controleren. |
Ja, je betaald tenslotte voor een dienst, niet 'omdat ik misschien gecontroleerd word en dan een boete krijg'.
Je betaald toch ook gewoon voor boodschappen, kleding, huur, gas/water/electra enz., enz.? |
Ja!
|
Áltijd.
1 keer had ik dmv een misverstand geen kaartje. De reis duurde maar een paar minuten, maar BANG dat ik was. ECHT. |
Citaat:
|
Jup :)
|
Citaat:
|
ik koop ook wel bijna altijd een kaartje
toen ik nog een hanekam had ging ik wel eens zonder kaartje helemaal alleen achteraan in een wagon zitten ofzo, dan durven de conducteurs niet eens langs te komen, niet dat ik ze iets zou doen ofzo, maar dat weten zij niet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |