![]() |
Jezelf verdedigen voor de politierechter???
Een kennis van mij moet binnenkort verschijnen voor de politierechter.
Hij heeft negen maanden geleden samen met een klien gozertje een aotoraam ingeslagen en m.b.v. papieren die in de auto lagen heeft hij de auto in de fik proberen te steken. Hij heeft bekend. Hij moet nu dus voor de politierechter verschijnen. De vragen zijn: 1. Is het toegestaan om jezelf te verdedigen bij een politierechter? 2. Is dit aan te raden? Of juist af te raden? Waarom? Als je dat allemaal zelf mag doen, hoe kun je dan het beste te werk gaan en hoe gaat het dan ? Voor de FB' ers: Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus als jullie beter plek vinden: verplaatsuh! |
Volgens mij is het wel toegestaan. Alleen mits je Moskovic van je achternaam heet, zou ik het niet proberen.
|
Waarom wil hij zichzelf verdedigen?
Hij heeft bekend. |
t mag wel, maar over het algemeen weet je niet genoeg over het wetboek van strafrechten om dat succesvol te kunnen doen
|
het staat natuurlijk wel goed als je jezelf op een goede manier probeert te verdedigen
|
Citaat:
Hij kan hoogsten een half jaar cel krijgen wat hoogstv waarschijnlijk omgezet wordt in werkstraf. Maar dat is op z'n hoogst! Maar..... als het aantal uren werkstraf te hoog is moet hij van school af! Hij doet havo sprint (dagopleiding) en werkt daarnaast om dat te kunnen bekostigen------------->er is geen tijd over voor de werkstraf!!!!!!!! |
Citaat:
|
je mag jezelf wel verdedigen, je wordt alleen waarschijnlijk heel snel onder tafel geluld en klem gezet door zo'n aanklager. Dus advocaat kan handig zijn, die zijn meer op hoogte van gang van zaken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: