![]() |
negerzoenen
discriminatie?
|
Nee want het woord neger is ook niet discriminerend.
|
nee, deze naam is een ingeburgerde productnaam die niet opeens veranderd kan worden en aangezien (voorzover ik weet) nog nooit een neger een aanklacht heeft ingedient tegen de naam negerzoenen zal het wel goed zijn zo:p
|
Hoe wil je ze dan noemen? "Chocolade-koekjes-met-slagroom-schuim" erin?
Zelfde geldt voor de jodenkoeken... |
negerzoenen roels gewoon, Dickmans zuigt :p
|
*jum* *jum* :p
|
Er is wel een merk dat zijn naam heeft aangepast, omdat het mogelijk racistisch zou kunnen zijn. Maar ik vind het onzin. Als de negers zich hierdoor gediscrimineerd zou voelen, zou het een beetje kinderachtig zijn.
|
Vind het wel charmant ...
zie je het al voor je? Belgjeszoentjes :p |
Neej ik denk niet dat het discriminatie is.. Zo kan je overal wel een probleem van maken.. zoals al eerder werd gezegd, tis gewoon een productnaam...
|
Negerzoenen zijn toch lekker? :)
Zou dan positieve discriminatie zijn ;) |
Nee absoluut niet. Het woord "negerzoen" bestond allang voordat het woord "neger" als discriminerend werd gezien (de laatste jaren is het woord echt verboden, lijkt het wel)
|
Citaat:
|
ik vind een negerzoen trouwes niet discriminerend
|
Citaat:
net als "turk" en "marokkaan" zeker? :rolleyes: kom op zeg ze noemen zichzelf ook "nigga" en tegen mij zouden ze "whiteman" zeggen dan ga ik toch ook niet huilen? |
Jah.. het is pas discriminerend als het in negatieve context wordt gebruikt :)
|
Tegenwoordig wordt iets al discriminatie genoemd als het nog maar lijkt dat het woord discriminerend gebruikt zou kunnen worden. Is het begrip 'blanke' dan ook discriminerend?
|
Wat een gelul zeg.
Als je iemand aanspreekt met Turk of Marokkaan, was is dan het verschil met iemand aanspreken met Nederlander? Is dat niet discriminerend? Het woord 'neger' is gewoon een neutrale aanduiding voor iemand van het negroïde ras, niets meer en niets minder. Woorden als 'nikker', 'roetmop' of 'zwartje' zijn discriminerend. Een woord als 'blanke' wordt toch ook niet als beledigend ervaren? Mensen zijn altijd zo panisch. |
Citaat:
Negerzoenen moeten overigens gewoon negerzoenen blijven heten. Het zijn geen dingen die mensen vies vinden of verafschuwen, en dus is het imo niet discriminerend. Hetzelfde geldt voor jodenkoeken e.d |
Citaat:
eten is ondergeschikt aan de mens, door eten naar een bepaalde groep mensen te vernoemen zou je kunnen denken dat die bepaalde groep mensen ondergeschikt is aan degene die dat voedsel comsumeren tjah ik vind het ook bull, maar men zou het zo wle op kunnen vatten... |
Citaat:
"Chocolade-koekjes-met-slagroom-schuim erin!" Hoe gaan we de jodekoeken dan noemen?? :confused: :confused: Greets Gerard |
Wat is er nou weer mis met negers zoenen?
|
Citaat:
|
oeh daar heb ik nu eigenlijk wel zin in!! dadelijk even naar de winkel fietsen.. :)
Waar is die naam eigenlijk op gebasseerd?? Hoe verzinnen ze dat nou?? Neger = bruin = chocolade, zoenen = ??? :S |
negerzoenen zijn echt goor!
het is niet discriminerend, anders zou het wel verboden zijn.... |
negerzoenen!!!! LEKKER!!!! hmmmmmm
discrimenerend? Nee, maar wel lekker :p |
negerzoenen kunnen toch heel erg lekker zijn?
|
Citaat:
oh nee, allochtoon is te negatief. multiculturele zoen. |
Wat maakt het uit? Die dingen zijn gewoon lekker!!
Ik bedoel negerzoenen, geen negers. Duh. |
Citaat:
|
ghehe :p
fatuhhhhhhhhhhhhh *neger is* |
Er zijn toch ook van die "aksiegroepen" geweest die de zwarte pieten rond 5 december racistisch vonden omdat die de hulpjes van de grote blanke man waren? Ze hadden als oplossing dat de pieten in alle kleuren van de regenboog geschminkt dienden te worden (lekker realistisch, hoe leg je dat uit aan een kind van 4: die meneer heeft hele vieze pepernoten gegeten en daarom is zijn gezicht zo groen).
Maar misschien wel een goed idee ter vervanging van de negerzoenen: een doos met lekkere regenboogzoenen. Of zullen de smurfen dan weer gaan klagen over de blauwe exemplaren?? |
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Hongaarse Goulash van Unox... 't is een schande, en dat is het...
|
Citaat:
|
Tuurlijk nie :rolleyes:
|
:rolleyes:
|
leuk, ik doe ook mee
:rolleyes: :rolleyes: altijd baas boven baas. |
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
yeah baby yeah :o |
Citaat: