Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat betekenen al die woorden toch :s (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429965)

Razzle 10-09-2002 11:38

Wat betekenen al die woorden toch :s

In deze moderne maatschappij snap ik alle woorden lang niet meer! Woorden als dushi, lauw enz. enz...

Leg me al die 'nieuwe' woordjes 's ff it...

of bestaat er wel een site met al die betekenissen ofzo?

Black Bird 10-09-2002 11:39

Hmm, dushi is iig schatje.

pienie 10-09-2002 11:42

achja, brabbol gewoon wat meej...

het heeft allemaal met fantasie te maken, fantasseer je eigen woordenschat bij mekaar en ze verstaan JOUW gewoon niet meer:p...

eXo 10-09-2002 12:09

Dushi dat betekent inderdaad schatje
Lauw wordt meerdere betekenissen aan gegeven, waar ik woon betekend het 'goed' en 'cool'.

LisanneOUD 10-09-2002 12:26

Lauw?? Nog nooit van gehoord :confused:

Maurice 10-09-2002 12:29

Citaat:

Lis@nne :) schreef:
Lauw?? Nog nooit van gehoord :confused:
moe geloof ik

Blubje 10-09-2002 12:49

Citaat:

eXo schreef:
Dushi dat betekent inderdaad schatje
Lauw wordt meerdere betekenissen aan gegeven, waar ik woon betekend het 'goed' en 'cool'.

jepz bij ons zeggen ze dat ook en dan betekent t ook zoiets(voor zover ik weet dan) :)

Optima 10-09-2002 12:54

Citaat:

moderne maatschappij

modern, oke. het HOORT bij deze tijd. Maar laat je niet misleiden door hetf eit dat deze woorden juist de ACHTERUITGANG van de maatschappij in werking zetten

ik kan ' lauw', ' yo' en ' strak' niet echt poetetische hoogstandjes noemen.

PimpDude86 10-09-2002 12:55

Citaat:

Optima schreef:

poetetische

die is zeker ook nieuw

owlbeer 10-09-2002 13:34

Wat betekend fleppen?

Maartenpaarten 10-09-2002 13:49

Citaat:

owlbeer schreef:
Wat betekend fleppen?
vroeg ik me ook af....

zo'n achterlijk TMF-chat-woordje geloof ik... (n)

perseus 10-09-2002 14:02

Citaat:

PimpDude86 schreef:

die is zeker ook nieuw

:D(y)

Slither 10-09-2002 14:37

Citaat:

pienie schreef:
achja, brabbol gewoon wat meej...

het heeft allemaal met fantasie te maken, fantasseer je eigen woordenschat bij mekaar en ze verstaan JOUW gewoon niet meer:p...
JOU, zónder 'w'.

Ik erger me ook geweldig aan de nieuwste spelling: brabbol ipv brabbel, meej ipv mee, me ipv mijn...

Razzle 10-09-2002 15:21

Citaat:

Slither schreef:

JOU, zónder 'w'.

Ik erger me ook geweldig aan de nieuwste spelling: brabbol ipv brabbel, meej ipv mee, me ipv mijn...

je bent niet de enigste! :mad:

Razzle 10-09-2002 15:22

en wat is een player? :S

Dminor 10-09-2002 15:23

Citaat:

Razzle schreef:

je bent niet de enigste! :mad:

Enige.

Slither 10-09-2002 15:34

Citaat:

Dminor schreef:

Enige.

(y):D

Paulaah 10-09-2002 15:48

Ik ken "Lauw" juist meer als brak, verrot, kater hebbend, enz

machine_gun 10-09-2002 16:46

Citaat:

dat is gewoon een basketbalspeler :rolleyes:

nahhh, jonge die heel veel meisjes bewerkt enzo ......

Henri 10-09-2002 21:12

Citaat:

machine_gun schreef:

dat is gewoon een basketbalspeler :rolleyes:

nahhh, jonge die heel veel meisjes bewerkt enzo ......

Die meisjes ook meer ziet als objecten dan als mensen. Van die flapdrollen die dan met hun scheve petjes de sloeries versieren.

Shock 10-09-2002 21:44

Waarom zou je mee moeten met al die populaire woorden? Spreek gewoon in eigen woorden, klets niet als een kip zonder kop met de massa mee (y)

Shock 10-09-2002 21:45

Citaat:

owlbeer schreef:
Wat betekend fleppen?
das gewoon krikken
neuken dus, voor het geval dat je krikken ook niet wist ;)

Conan the Librarian 10-09-2002 22:57

Citaat:

maartenlof schreef:
zo'n achterlijk TMF-chat-woordje geloof ik... (n)
Ik heb sterk het vermoeden dat iedereen die bovenstaande woorden veelvuldig gebruikt, ook behoorlijk onder de plak van TMF en MTV zit. :p

Razzle 11-09-2002 21:27

denk 't ook wel ja...

Maar wij nuchtere friezen zijn niet bedreven in het spreken van zulke nieuwe woordjes :)

Boogie 11-09-2002 21:31

Fleppen wist ik ook niet :confused:
Zag ik idd voor het eerst bij zo'n TMF poll

Maboq 11-09-2002 21:36

sommige mensen gebruiken het woordje lauw bij alles...

bijv. dat was een lauwe aktie = dat was een mooie aktie
ik word helemaal lauw = ik word helemaal gek

dushi is idd schatje...
en dat van "player" kan je niet menen

Maboq 11-09-2002 21:44

http://www.rotterdamswijktheater.nl/...straattaal.htm

kijk maar ff.... leer goed voor et slapen gaan... kan je morgen lauw doen tegen je medeleerlingen :D...
ze kloppen nog ook, lol

Shock 11-09-2002 21:48

Lees ook eens boekjes van Jan Kuitenbrouwer, daar word je ook wel wijzer uit :D

Maboq 11-09-2002 21:51

ik weet waar je huis woont:ik weet je te vinden

haha
ik d8 dat dat betekende dat ie allochtoon was :D

Diablos 12-09-2002 08:19

lauw is gewoon niet heet :D

Maradinus 12-09-2002 11:06

Citaat:

Razzle schreef:
Die elk weekend als hij uitgaat een ander meisje heeft (n)

Slither 12-09-2002 13:18

Citaat:

Maradinus schreef:

Die elk weekend als hij uitgaat een ander meisje heeft (n)

Dan ben je nog niet per sé een player. Een player is iemand die meisjes gebruikt en érg onrespectvol behandelt. Zolang iemand elk weekend een ander meisje mee uit neemt en haar netjes behandelt is hij geen player.

Nena21 12-09-2002 14:15

Ik wil het allemaal niet eens weten,ik word er gestoord van,is het nou zo moeilijk om abn te praten???

GRRR 12-09-2002 14:21

Citaat:

Celesta schreef:
Ik wil het allemaal niet eens weten,ik word er gestoord van,is het nou zo moeilijk om abn te praten???

zeik niet zo. dan praat je toch gewoon niet tegen die mensen. elke generatie heeft wel zijn eigen slang. ik kan me herinneren dat vorige generaties superdoeper zeiden :/

Nena21 12-09-2002 14:27

Citaat:

GRRR schreef:

zeik niet zo. dan praat je toch gewoon niet tegen die mensen. elke generatie heeft wel zijn eigen slang. ik kan me herinneren dat vorige generaties superdoeper zeiden :/

Nou zeik niet zo,ik zeik wel.
Hier in Rotterdam hoor ik iedereen zo praten,op m'n school,op straat,overal,en ik versta dus echt helemaal niks van wat ze zeggen,en het klinkt gewoon hartstikke stom ook (vind ik)
Is het nou zo moeilijk om gewoon een beetje normaal Nederlands te praten?Wat ze onderling doen moeten ze zelf weten,maar als ze zo tegen mij praten begrijp ik dus echt niks wat ze zeggen,dan moet ik me zeker maar gaan aanpassen en dat "slang" gedoe leren ofzo?
Right :rolleyes:

perseus 12-09-2002 14:32

Citaat:

Celesta schreef:

Nou zeik niet zo,ik zeik wel.
Hier in Rotterdam hoor ik iedereen zo praten,op m'n school,op straat,overal,en ik versta dus echt helemaal niks van wat ze zeggen,en het klinkt gewoon hartstikke stom ook (vind ik)
Is het nou zo moeilijk om gewoon een beetje normaal Nederlands te praten?Wat ze onderling doen moeten ze zelf weten,maar als ze zo tegen mij praten begrijp ik dus echt niks wat ze zeggen,dan moet ik me zeker maar gaan aanpassen en dat "slang" gedoe leren ofzo?
Right :rolleyes:

In Rotterdam is ook de criminaliteit het hoogst

Daar bedoel ik helemaal niets mee hoor, is gewoon een feit

Lethalis 12-09-2002 14:32

Citaat:

Celesta schreef:
Hier in Rotterdam hoor ik iedereen zo praten,op m'n school,op straat,overal,en ik versta dus echt helemaal niks van wat ze zeggen
Dat is dus typisch voor R'dam en voor de jeugd :)

De volwassenen zijn gelukkig nog verstaanbaar (als hun accent niet te plat is) :d

Nena21 12-09-2002 14:37

Citaat:

perseus schreef:

In Rotterdam is ook de criminaliteit het hoogst

Daar bedoel ik helemaal niets mee hoor, is gewoon een feit

Yup inderdaad,maar goed,dat heeft er verder niks mee te maken.
Ze praten overal slang,ja oke,in Rotterdam wel heel veel,maar in andere steden ook veel

Nena21 12-09-2002 14:38

Citaat:

******** schreef:
Dat is dus typisch voor R'dam en voor de jeugd :)

De volwassenen zijn gelukkig nog verstaanbaar (als hun accent niet te plat is) :d

Nou gelukkig niet heel de jeugd.
Maar ja,ik irriteer me eraan ja,maar zal wel aan mij liggen

GRRR 12-09-2002 14:40

nee je hoeft het niet zelf te leren spreken, je moet je gewoon niet zo druk maken. ik woon zelf ook in rotterdam en mijn vrienden praten gewoon abn EN verstaan al die gekke surinamers (ben het zelf ook) die de hele dag stoer proberen te doen met hun street taaltje. dat is gewoon hun eigen subcultuurtje om zichzelf te onderscheiden van anderen. ik ga me toch ook niet druk maken om het feit dat skihut bezoekers een eigen taaltje gebruiken? ik noem maar wat.

Sjied No Clue 12-09-2002 14:40

Een player playt mensen, hij speelt.. Als in spelen met gevoelens van anderen..

En ik ben dan denk een van de weinigen die de straattaal of jongerentaal niet zo erg vind. Ik heb alleen een hekel aan dat marketing/business taaltje dat overal bij ons op school wordt gesproken.

Lethalis 12-09-2002 14:41

Citaat:

MåBøQ schreef:
http://www.rotterdamswijktheater.nl/...straattaal.htm

kijk maar ff.... leer goed voor et slapen gaan... kan je morgen lauw doen tegen je medeleerlingen :D...
ze kloppen nog ook, lol

*verbaast zich over het aantal woorden die hij reeds kent*

Maar euh, bepaalde dingen die daar staan, zeg je dus ècht niet .. durf te wedden dat ze je dan falikant uitlachen :d

'ik weet waar je huis woont' .. als je nou gewoon zegt 'ik weet waar je stekkie is' dan sta je tenminste niet gelijk voor lul :p

Sjied No Clue 12-09-2002 14:43

je moeder neukt die Amsterdamse paaltje: belediging

je kanker malle joduh moeder is een afgerachte aezel die door je opa is geneukt in de behaarde neus: belediging

jouw patta's doen niet ouw!: jij hebt echt lelijke schoenen

die vertalingen zijn eigenlijk best wel grappig. (goed samengevat trouwens)

Lethalis 12-09-2002 14:44

Citaat:

Celesta schreef:
Maar ja,ik irriteer me eraan ja,maar zal wel aan mij liggen
Ik ben er ook niet zo'n fan van. Met name wanneer ze surinaams gaan gebruiken.

Nena21 12-09-2002 14:44

Citaat:

GRRR schreef:
nee je hoeft het niet zelf te leren spreken, je moet je gewoon niet zo druk maken. ik woon zelf ook in rotterdam en mijn vrienden praten gewoon abn EN verstaan al die gekke surinamers (ben het zelf ook) die de hele dag stoer proberen te doen met hun street taaltje. dat is gewoon hun eigen subcultuurtje om zichzelf te onderscheiden van anderen. ik ga me toch ook niet druk maken om het feit dat skihut bezoekers een eigen taaltje gebruiken? ik noem maar wat.
Ik maak me er niet druk om,ik irriteer me er alleen uit,so?
Verder interesseert het mij echt niet hoe mensen praten hoor,maar ik vind het gewoon zelf niet klinken,en het is gewoon irritant,punt,dat vind ik,mijn mening,klaar uit.
En "gekke" surinamers zijn niet de enige die zo praten,iedereen praat laatste tijd zo lijkt wel,ook blanken dus,dus dat hoor je mij niet zeggen.
Maar nee,ik maak me dus niet druk,ik geef hier alleen m'n mening

Sjied No Clue 12-09-2002 14:46

Citaat:

******** schreef:
*verbaast zich over het aantal woorden die hij reeds kent*

Maar euh, bepaalde dingen die daar staan, zeg je dus ècht niet .. durf te wedden dat ze je dan falikant uitlachen :d

'ik weet waar je huis woont' .. als je nou gewoon zegt 'ik weet waar je stekkie is' dan sta je tenminste niet gelijk voor lul :p

Bij ons is dat juist heel gebruikelijk.. Je hoort het echt supervaak, Ik weet waar je huis woont. Ik weet waar je bed slaapt. Dat soort ideeen.

Nena21 12-09-2002 14:48

Citaat:

******** schreef:
Ik ben er ook niet zo'n fan van. Met name wanneer ze surinaams gaan gebruiken.
Nou,vandaag was ik in een paskamer,en naast mij waren twee meisjes aan het praten,allerlei talen door elkaar,oh ja,en 50 keer in een zin weet je zeggen.
Dat is pas irritant.
Maar goed,ik hou al op,ik ga mensen niet verbieden om zo te praten,vind het zelf alleen idioot klinken :)

GRRR 12-09-2002 14:48

Citaat:

She-Devil schreef:
je moeder neukt die Amsterdamse paaltje: belediging

je kanker malle joduh moeder is een afgerachte aezel die door je opa is geneukt in de behaarde neus: belediging

jouw patta's doen niet ouw!: jij hebt echt lelijke schoenen

die vertalingen zijn eigenlijk best wel grappig. (goed samengevat trouwens)

haahahaahahhahahaahaaaa. ik vraag me af waar ze zulke domme uitspraken vandaan hebben. ik heb geluk dat ik nog de wat enigzins intelligentere slang sprekende mensen ken.

Lethalis 12-09-2002 14:48

Citaat:

She-Devil schreef:
Bij ons is dat juist heel gebruikelijk.. Je hoort het echt supervaak, Ik weet waar je huis woont. Ik weet waar je bed slaapt. Dat soort ideeen.
Een huis woont niet, het staat. Wat is de volgende trend? Analfabetisme?

Offtopic: hey Celesta, hoe gaat het eigenlijk op school? :-)

DarkRaven 12-09-2002 14:51

ik hoor het zowat overal: school, straat, tram etc. etc. :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.