Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ervaringen met via internet kopen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429986)

S 11-09-2002 18:48

Ervaringen met via internet kopen.

Ik heb een wel heel verleidelijke Nokia 8850 gevonden van 3 maanden oud...

Heeft iemand ervaring met het kopen van (dure) dingen via internet?

Ging alles goed? Hoe heb je het aangepakt?

GRRR 11-09-2002 19:08

yup. veel compu hardware gekocht via inet. totaal van 1500 euro ofzoiets. helemaal geen probs mee gehad, kende die site ook via tweakers.net en veel mensen waren tevreden mee. kocht alles onder rembours.

Roos 11-09-2002 19:11

Is het op een site? Of koop je het van iemand over via internet?

Het tweede zou ik liever doen, dan heb je iemands adres (je moet immers het geld overmaken), dus als er dan iets mis is, kun je diegene altijd bereiken.

Iets kopen via een site zou ik niet zo snel doen.

NG 11-09-2002 19:15

Citaat:

rosi schreef:
Is het op een site? Of koop je het van iemand over via internet?

Het tweede zou ik liever doen, dan heb je iemands adres (je moet immers het geld overmaken), dus als er dan iets mis is, kun je diegene altijd bereiken.

Iets kopen via een site zou ik niet zo snel doen.

Bij mij is het juist andersom, ik ga niet iets van een particulier kopen via Internet, daarvoor heb ik meer dan genoeg verhalen gehoord over het niet nakomen van afspraken, kapotte onderdelen etc.

Als ik iets koop bij een winkel via Internet zoek ik altijd eerst het telefoonnummer en volledig adres van de betreffende winkel op om problemen te voorkomen. En wanneer ik voor de eerste keer iets bij een specifieke winkel ga kopen kies ik altijd voor het betalen met rembours. Gaat alles dan goed heb ik toch wat meer vertrouwen in een winkel en wil ik best van te voren betalen.

Razzle 11-09-2002 19:20

Ik handel met een vriend in gsm's... gaat voor duizenden euro's per maand in om. Trek zoveel mogelijk na en laat het onder rembours opsturen.

Slither 11-09-2002 19:55

Nieuwe en tweedehands cd's kopen via internet gaan prima.

Severus 12-09-2002 10:58

Het gaat wel flex, dat kopen via Internet. Het duurt wel lang voordat het door jou gekochte artikel op je deurmat ligt.

Ripper

Dark Enchantress 12-09-2002 17:40

Een truitje hier op de lifestylebeurs en kleding via de large

WolterB 12-09-2002 20:00

heb wel eens wat 2e hands via internet gekocht, nooit boven de 250 gulen, altijd onder rembours boven een bedrag van 50 gulden lager doe ik meestal overmaken en na ontvangst op laten sturen.
wel altijd eerst alles goed af spreken via email, is altijd handig
is tot nu toe nog nooit fout gegaan, heb zo'n 10x iets via internet besteld

lareno 12-09-2002 20:06

Mijn ouders (en ik trouwens ook) hebben al verschillende dingen via internet gekocht: 2 fitnessapparaten, een digitale fotocamera, verschillende mobiele telefoons. Het is allemaal goed gegaan, maar dat waren dan ook wel allemaal nieuwe spullen. Ze hebben (natuurlijk) ook helemaal niks aanbetaald ofzo. Particulier zou ik het niet zo snel doen, omdat je dan niet van te voren ziet wat je koopt, en ik welke staat je het krijgt. Ook heb je later helemaal niks te vertellen als er iets mis mee mocht zijn...

DJ Incompetent 15-09-2002 02:39

nop, sorry

Somebody Special 15-09-2002 15:06

Ik zal nooit iets via i-net kopen, vertrouw het niet echt :S

Paulaah 15-09-2002 15:09

1 keer heb ik een frontje voor mijn telefoon gekocht over internet..
En ik vond het maar nix, ik moest eerst geld overmaken en daarna kreeg ik het frontje..
In het begin vertrouwde ik het totaal niet. .Maar na 2 weken kreeg ik een paketje en alles was goed.. :)

Ik zou minder snel van een particulier kopen dan van een bedrijf..

x-spekkie-x 16-09-2002 06:22

www.bol.com is wel goed !

Je bestelt een artikel, krijgt het thuisgestuurd, is het goed, dan betaal je (met acceptgiro), is het niet goed dan stuur je het terug.

Vind ik wel een hele goede :)

Dwarfie 16-09-2002 07:07

Ik heb voor meer dan 3000 euro computeronderdelen gekocht via internet, nooit problemen mee gehad. Partikulier zou ik niet zo snel doen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.