Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   stage (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430090)

T.e.s.s 22-09-2002 10:42

stage

Waar lopen jullie stage of waar hebben jullie ooit stage gelopen? Voor welke opleiding doe/deed je dat, en bevalt/beviel het goed?

Genoeg vragen lijkt me zo

Skydancer 22-09-2002 13:32

Ik heb stage gelopen bij tiggelovend-kok dat is een staalconstructie bedrijf. Ik zat daar bij de montage ploeg, dus staalconstructies opbouwen op loacatie in heel NL en Europa. Ik ben een week in Leipzig (duitsland) geweest. En een week bij de KTM fabriek in Oostenrijk en de rest door heel NL. Het was een hele leuke stage, leuke collega's enzo.

Oja ik doe MBO werktuigbouwkunde.

PV 22-09-2002 13:38

moet 'k nog doen
waarschijnlijk bij BN/De Stem of de PZC

Talon 22-09-2002 13:40

nope, heb nog nooit stage gelopen en ben het ook niet van plan.
ik ben lekker gewoon gaan werken, en dat bevalt goed :)

Mr.Oizo 22-09-2002 13:56

Momenteel loop ik stage bij een heel klein architectenbureau in Hoensbroek. Woon zelf in Maastricht, dus das wel ver, maja dat wist ik van tevoren. Ik loop daar op de financiele administratie. Doe namelijk opleiding Bedrijfseconomie aan de HEAO op de Hogeschool Zuyd in Zitterd/Shittard :D;) Het bevalt tot nu toe heel goed: leuke werkzaamheden, leuke mensen etc. Ik heb 3 weken er op zitten en ik mot nog 16 weken tot de kerst dus...

Shock 23-09-2002 17:54

Ik loop momenteel stage bij Boskalis nv, de bekende baggermaatschappij :) 'k Zit op de electronica afdeling, voor de BOL-4 opleiding Elektrotechniek. De stage is 40 uur per week, vind ik persoonlijk een beetje veel, maar jah, t hoort bij de opleiding. Verder is m'n werkomgeving heel gezellig en los, het is niet dat je zegt lanterfanten, maar ook niet echt hard werken

Ambrosia 23-09-2002 18:05

ik heb dit jaar voor het eerst stage.
'k studeer "beheer, toerisme en recreatie" en heb op het einde van dit jaar 7 weken (ongeveer) stage, de meesten gaan naar een reisbureau maar daar heb ik totaal géén zin in. zal proberen om een stageplaats te krijgen op de luchthaven of anders in een dienst voor toerisme...

T.e.s.s 23-09-2002 22:17

Citaat:

Ambrosia schreef:
ik heb dit jaar voor het eerst stage.
'k studeer "beheer, toerisme en recreatie" en heb op het einde van dit jaar 7 weken (ongeveer) stage, de meesten gaan naar een reisbureau maar daar heb ik totaal géén zin in. zal proberen om een stageplaats te krijgen op de luchthaven of anders in een dienst voor toerisme...

Ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Ik doe Toeristisch Management, en ik heb echt geen zin om de hele dag op een reisbureau te zitten. Ik moet dus nog ff iets anders zoeken, misschien de ambassade ofzo.

Feestbeest nummer 1 23-09-2002 22:18

Citaat:

T.e.s.s schreef:
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Ik doe Toeristisch Management, en ik heb echt geen zin om de hele dag op een reisbureau te zitten. Ik moet dus nog ff iets anders zoeken, misschien de ambassade ofzo.
Of ga gewoon lekker naar het buitenland! (y)

Maboq 24-09-2002 09:25

stage....... is....... HEL!

Leonoor 24-09-2002 18:21

Dit is mijn tweede stageschool (doe pabo). Het bevalt me best, altijd ff wennen in het begin, maar wanneer het einde nadert begint het altijd net leuk te worden.

ZHAzha 24-09-2002 18:24

ik doe de opleding helpende welzijn BBL.. dus ik moet 1 dag p.w naar school en de rest werken.. maar aangezien er zonder diploma geen banen te vinden zijn bij de kinderopvang LOOP ik dus stage..

Vorig jaar het hele jaar op een kinderdagverblijf, en nu tot jan op een peuterspeelzaal en na jan misschien op een kinderdagverblijf maar dan op een baby groep..

Ambrosia 24-09-2002 18:25

Citaat:

Feestbeest nummer 1 schreef:
Of ga gewoon lekker naar het buitenland! (y)
da's natuurlijk ook een oplossing en véél beter!!! :) maar bij ons in't school hebben ze het liefst dat je in het 2de jaar je stage doet in het binnenland, en dan in het 3de jaar heb je de mogelijkheid om naar het buitenland te gaan!

en dan ga ik dat zéker doen!!

icegirl.com 26-09-2002 16:37

Hej! Ik moet dit jaar ook stage lopen. En omdat ik later iets in de mode wil doen, moet ik dus een stage-adres zoeken wat met mode te maken heeft. Hebben jullie misschien ideetjes voor me hoe ik aan een stage-adres kan komen?? Want ik ken niemand die iets in de mode doet... :(

Gonzo 26-09-2002 16:46

Citaat:

T.e.s.s schreef:
Ik doe dus ook Hoger Toeristisch Management en bij ons is alleen het 1e jaar verplicht stage lopen bij een reisbureau. Dus dat moet dan maar. Moet iig volgende week maar eens voor een leuk reisbureau gaan kijken.

Het 2e jaar wil ik proberen stage te gaan lopen op een vliegveld en het 3e jaar wil ik iets voor een touroperator gaan doen ver weg van Nederland.

:o

Dutchian 26-09-2002 16:50

Ik heb stage gelopen (6 maanden) in een groothandel in hardware (was hartstikke leuk om daar te werken). Ik doe een Telecommunicatie opleiding (MBO), ik moet in februari weer stage lopen en ik ben aan het zoeken naar een stage plek in Canada.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.