Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waar dacht je vroeger dat baby´s vandaan kwamen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430127)

Breg 26-09-2002 17:15

Waar dacht je vroeger dat baby´s vandaan kwamen?

Zie titel. Dacht jij toen je klein was dat baby´s door een ooievaar werd gebracht of geloofde je meer dat ze in een kool groeiden? ;) Of had je ouders die op je 4e al openlijk over sex praatten?

Ik dacht vroeger altijd dat baby´s gewoon in je buik zaten en als je heel hard zou denken: ik wil een kind, dat ie er dan uit zou komen :D. Maar hoe dachten jullie dar dus vroeger over?

Dutchian 26-09-2002 17:22

Mij werd verteld dat ze in de buik groeide, maar hoe ze daar kwamen was mij nooit verteld :D Dat ooievaar verhaal is bij mij overgeslagen ;)

Offtopic: Gefeliciteerd!

girlmetwijdebroeken 26-09-2002 17:22

volgensmij gewoon in de buik van mama.. en dat papa die er dan in had gestopt en dat de dokter di eer een x uit haalde als de buik heel bol was.

Kitten 26-09-2002 17:23

uit de bloemkolen :o

en toen we een bloemkool kochten, vroeg ik me steeds af wrom er geen baby'tje in zat :o

Quiana 26-09-2002 17:27

mjah, vroeger vroeg ik er nooit om, iedereen begon te lachen als ik dat vroeg :confused:
Toen ik ong 5 was, kreeg ik een vriendje (kleuterliefde :\)
en die vertelde het verhaal dat zn mammie had verteld..
Goh, daar heb ik toch trauma's aan overgehouden ;)
Mjah, van vrienden gehoord dus..

Gwenniej 26-09-2002 17:35

uhhh ik kan me niet herrinderen dat ik dat echt wou weten ofzow.. gewoon mama's werden wel eens zwanger en na afloop kwam het kind uit de navel ....

meer wist ik nie en wou ik oowk nie wete geloof ik :)

superpoepdoosje 26-09-2002 17:39

toen ik me met die "gedachtenkronkels" ging bezighouden, wist ik allang dat het babietje gewoon simpelweg kwam door het "neuken", in de buik van de moeder groeide en uit de vagina gekomen het eerste licht zag.

Roos 26-09-2002 17:44

Uit de buik van mamma, en de dokter haalde hem eruit.

Blubje 26-09-2002 17:47

geen idee eigenlijk....pff volgens mij gewoon dattie in de buik van een mevrouw groeit en de dokter haalt m dr dan uit ofso?? mja misschien heb ik dat van de ooievaar ook ooit geloofd...geen idee....:confused:

mar87 26-09-2002 18:19

ik dacht altijd dat baby's zomaar gingen groeien in de buik, en dan 'n keer kwamen met ergens een naam erop.

en ik vond 't altijd zielig dat sommige vrouwen heel veel kinderen kregen, dat dat dan zomaar gebeurde en bij sommigen niet

DarkRaven 26-09-2002 18:30

baby kwamen uit de buik. hoe ze erin kwamen boeide me geen flikker :p

WolterB 26-09-2002 18:36

uit de buik.

hoe ze erin kwamen....? ik had toen geen idee.

marlies 26-09-2002 18:42

Citaat:

WolterB schreef:
uit de buik.

hoe ze erin kwamen....? ik had toen geen idee.

Mara 26-09-2002 19:43

Uit de buik.. hoe ze erin kwamen of eruit kwamen wist ik niet, dacht ik ook niet over na eerlijk gezegd... Het was altijd 'kijk, zij is zwanger, ze krijgt een baby, zie je die dikke buik!' En dan op een dag was het 'de baby is gekomen, ga je mee kijken?' en dan bij die baby kijken.. Hij/Zij was er op een gegeven moment gewoon :D

Mr.Oizo 26-09-2002 20:02

Mijn ouders zeiden vroeger altijd over dingen van voordat we geboren werden: "Toen zaten jullie nog in het groen moes" Ik d8 altijd vroeger dat groen moes net als "rood moes" (rode kool) een groente was. Ik d8 dus dat wij in akkers lagen waar "groene kool" geplant werd. :D:D:D:D:D:D ... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Knutselsmurfie 26-09-2002 21:08

Ik dacht ook dat baby's uit de navel kwamen :)
Maar hoe ze erin kwamen... kweetnie daar stond ik nie echt bij stil ofzo. Ik dacht gewoon dat vrouwen dat kreeg op een bepaalde leeftijd als je et graag wilde...
ok, ik ben nu iets beter in redeneren hoop ik ;)

nare man 26-09-2002 21:09

Ik wist gewoon waar ze vandaan kwamen en hoe ze daar kwamen. Wij hadden altijd zo'n heel mooie grote dikke medische encyclopedie op tafel liggen. Uiterst interessant.

Rabbi Daniel 26-09-2002 21:16

Citaat:

nare man schreef:
Ik wist gewoon waar ze vandaan kwamen en hoe ze daar kwamen. Wij hadden altijd zo'n heel mooie grote dikke medische encyclopedie op tafel liggen. Uiterst interessant.
Ik ook zoiets, alleen in de bibliotheek. :)
Ooievaar-bullshit heb ik nooit in geloofd hoor. :D

Rabbi Daniel 26-09-2002 21:18

En ook gefeliciteerd!!! :)

DutchGirl 26-09-2002 21:33

"als papa en mama heel veel van elkaar houden, gaan ze samen knuffelen, dan komt er een kindje in de buik en als het oud genoeg is, haalt de dokter hem eruit!"

omg :rolleyes: :p

Karliene 26-09-2002 21:51

Nou, daar stond ik niet bij stil vroeger..
Toen ik in groep 6/7 (?) zat kwam mijn moeder met het boek: seks en zo.. :D
Tja, toen begon het wel een beetje te dagen..

Paulaah 27-09-2002 19:11

Citaat:

girlmetwijdebroeken schreef:
volgensmij gewoon in de buik van mama.. en dat papa die er dan in had gestopt en dat de dokter di eer een x uit haalde als de buik heel bol was.
Mja.. zoiets dacht ik ook :)

DaRealEvE 27-09-2002 19:12

Ik had daar nooit over nagedacht eigenlijk... ook nooit echt in aanraking geweest met een baby of zo :) Toen ik op uuhh 10?Jarige leeftijd hoorde datze uit de buik kwamen vond ik alles best :)

Leonoor 27-09-2002 19:16

'k geloof niet dat ze er bij mij thuis over gelogen hebben...als ik er om vroeg kreeg ik gewoon het 'normale' antwoord. Later zei m'n vader wel eens dat ze ons in een bloemkolen veld hadden gevonden ed, en nee, dat geloofde ik niet. :p

the tourist 27-09-2002 19:19

Volgens mijn moeder wist ik het gelijk al goed (vroeg er gelijk naar) Ik kan me er zelf namelijk helemaal niks van herrineren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.