![]() |
Liegen om EIGEN bestwil
De laatste tijd betrap ik me er tot mijn eigen verbazing steeds vaker op om leugentjes om eigen bestwil te gebruiken.
Dat kunnen grote dingen zijn in het leven ( de chips is echt op ) tot wat minder serieuzere dingen ( schat ik hou echt van je ) Gelukkig ben ik nuchter genoeg om me er vrij snel weer overheen te zetten,maar toch... Vooral m'n ouders krijgen het de laatste tijd goed te verduren. Dit gaat immers wat makkelijker omdat ik al een hele tijd uit huis woon maar toch.. :o Ik bedoel,als je moeder je een keer in de week belt moet je wel op z'n minst een exotische visschotel in de keuken hebben staan borrelen. Dat ik nu in de familie word gehuldigend als culinair wonder ,maakt me alleen maar aan het gniffelen ( bak jij de wortelen :rolleyes: ? apart ! :) ) Met mijn huisgenoten is het anders,hun weten immers hoe slecht het af en toe met me gaat. Hun weten dat ik zelden een exotische visschotel eet en soms wel 3 dagen in dezelfde broek loop. En daan ? die lust toch helemaal geen vis ? Het is nou ook weer niet zo dat ik straaljagerpiloot ben in m'n stamkroeg of dat ik ECHT nog met patrick Kluivert heb gevoetbald,maar toch. Op werk lieg ik ook regelmatig.Niet dat ik de boel voor honderden euro's bedonder maar toch.. Aan stelen heb ik bv weer een hekel ..tja Ik lieg niet extreem veel ,maar ik verzwijg wel vaak de waarheid D e kleine leugens stapelen zich wel degelijk op . Laatst kreeg ik een kookboek... Dat zo'n ding nuttig is als onderzetter is een grap die je vooral moet inslikken. Tegen vrouwen is het anders ( jullie dachten al ,waar blijven we ) Kazz begon er net nog over dat ik vaak zo " vreemd " doe ..Tja Tja god vreemd..ook weer zo'n begrip.. Noem het anders... Maar ik ben degelijk wel ergens normaal kazz :o Maar jullie moeten ook snappen dat als ik een hele middag met een vrouw ( lees: achter ) een vrouw loop door de kalverstraat je niet echt meer eerlijk kan zijn . Als ze dan van slot van rekening toch maar naar dat " eerste winkeltje wil " had je al kunnen verwachten. Zei ik de eerste keer ook al niet dat het jurkje je geweldig stond ? * Mijn vraag aan jullie : Liegen jullie ook regelmatig voor EIGEN bestwil ? * dat ik het dan niet kan laten om thuis op te biechten dat haar " achterwerk mischien wat spekkig is in dat jurkje " past helaas niet in de verhaallijn,onnodig te melden dat ik dit als een gemis ervaar ;) |
wrom moet je er nou weer een heel topic om maken? heeft er nix mee te maken..:p
|
Citaat:
en aangezien ik denk dat het meer dan gemiddelt doe vraag ik het even :o |
Jah..
Soms maak je de verhalen spannender dan ze eigenlijk zijn..Tja, het gaat vanzelf..Kan er ook niets aan doen.. :S :D |
Ik lieg om bestwil en om eigen bestwil wanneer het nodig is. De ene periode is dat regelmatig, en de andere is dat zelde.
|
ik loog eerst iedere dag, en iedere leugen die ik de wereld in bracht, achterhaalde me...
Nu lieg ik nooit meer, omdat er geen dingen meer zijn om over te liegen. Nu leef ik gelukkig :) |
mensen dieliegen zijn vreselijk
maar bij jou is het gewoon iets anders je bent bang om de waarheid te vertellen denkdaar maareens over na schat ;) |
Citaat:
maar dat doet iedereen... |
Ik ben vrij eerlijk. Soms als ik ergens niet onder uit kan komen en het komt me echt niet goed uit..Lieg ik weleens.
Zonde want, net als Optima schreef, het komt op een of ander manier toch wel uit....dat geeft je pas echt een onprettig gevoel... |
soms wel, maar niet over dingen zoals koken en zo.. ik bedoel over te laat komen oid wil ik nog wel es een leugentje om bestwil vertellen.. maar niet over grote dingen die makkelijk uit kunnen komen.
|
soms wel ja!
tja kijk... vooral toch wel bij mijn ouders.. soms idd wat meer dan een andere periode.. maar ehmzzz minder serieus?? (schat ik hou echt van je? :confused: ) |
Het liefst vertel ik altijd meteen waar het op staat en daar krijg ik ook meestal wel begrip voor. Of die waarheid nou leuk is of niet
|
Citaat:
Over grote dingen ga ik niet liegen |
Af en toe heb ik idd een leugentje om bestwil erbij zitten. Maar over grote dingen lieg ik idd ook niet. Gewoon omdat ik weet dat de gevolgen lame kun zijn als ik daarover zou liegen.
|
Op zich lieg ik bijna nooit, ik ben goudeerlijk. Soms iets te. Maar voor sommige acties van mij is het nodig om te liegen, zeker als ik weet dat ik die mensen die zo vaak/nooit meer zal zien. Ach, het geeft toch een indruk.
|
ach leugentje om best wil moet kunnen.....
niet te vaak, maar zo af en toe |
Citaat:
|
Ik overdrijf van alles...
En ik zeg ook wel eens tegen iemand dat ik moet gaan ofzo, terwijl dat niet zo is, maar gewoon omdat ik naar huis wil ofzo :) En ja, af en toe heb ik geen zin om iets te zeggen, dan verzin ik gewoon iets anders Erg ben ik.... |
Citaat:
|
ik lieg om dingen zoals:
ziet mijn kont er dik uit in dit jurkje? (ik hou van dikke kontjes) vind je me dik? (dikke meisjes vind ik lekker) waarom bel je me niet? |
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Ik vindt miro een superdoos.
|
Ik lieg vrijwel nooit, maak alleen soms bewust een foute woordkeuze? ;)
|
Citaat:
|
hmmmm, ik doe eigenlijk niet anders :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27. |