![]() |
Sinterklaas
ik heb al taai taai en pepernoten :D
we zijn weer erg vroeg dit jaar, ik zag laatst al een tuincentrum dat al kerstspullen verkocht :eek: zal sinterklaas dit jaar helemaal in de schaduw van de kerst staan? |
wij doen niet meer aan sinterklaas :( vet balen.. kan ik geen lache gedichjes meer make om me ouders uit te bokke.. magoed...
wij doen dus ook niet ech aan kerst.. wat saai :confused: we hebbe trouwens thuis ook al pepernoten.. volgens mij is sinterklaas wel wat minder pupulair geworden, maar kan ook zijn omdat wij daar niet meer aan doen.. |
Citaat:
|
Citaat:
vroeger vond ik sinterklaas helemaal geweldig :) het sfeertje alleen al was leuk.. de spanning vanwege die pieten :o later hoor je dan de waarheid, en is het toch wat minder.. dan schakel je een beetje over naar de kerst, maarja, wat stelt dat voor? een boom met cadeautjes.. sjakie en de chocolade fabriek op tv, en dat was het.. zelfde geval met nieuwjaar, eerst is het spannend vanwege dat vuurwerk enzo.. en nu.... nu vind ik er helemaal niks meer aan :( wat dat betreft is ouder worden niet altijd leuk... |
Citaat:
wij hebben hier altijd van die leuke caravans en hout en kerstbomen die we in de fik steken midden op de grote wegen.. is leuk hoor :) behalve als de ME komt met honden :( |
Citaat:
Maargoed al met al was et een leuke tijd. Nu vind ik et nog steeds leuk, om die kindjes zo blij te zien als sinterklaas er is enzo :) |
Citaat:
die goede oude tijd komt niet meer terug.. (n) |
Citaat:
en over het vertellen dat hij niet bestaat.. ik vind dat ouders zoiets moeten doen, niet een school ofzo.. zo was er bij ons op de basisschool iemand die er nog in geloofde, en de leraar vertelde even hoe het zat.. dat kind helemaal overstuur naar huis enzo.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
we gaan offtopic..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar wat stond er dan in waardoor je erachter kwam? kan toch zijn dat het een grapje van je zus was :) |
Citaat:
|
Citaat:
dat is niet zo leuk nee.. slordige zus ;) |
sinterklaas staat meestal in de schaduw van kerst
Inderdaad ze zijn nu wel heel vroeg met de pepernoten, maar wel lekker :) |
Citaat:
Sinterklaas is veel leuker (en echter) dan de kerstman. |
Citaat:
|
Ik vind het belachelijk dat de Nederlandse traditie wordt overschreden door de Amerikaanse commerciele troep wat ook wel Kerstmis wordt genoemd..
Het hele idee achter Kerstmis is verdwenen, nu gaat het er alleen nog maar om dat de Kerstman komt met cadeautjes.. |
Citaat:
Vrede op aard, de hemel zij geprezen, van harte gefeliciteerd meneer Christus, daar gelooft negentig procent van Nederland toch niet meer in. :) |
Jah altijd belachelijk dat ze al in september dingen van Kerst in de winkel hebben liggen :rolleyes:
Vier Sinterklaas niet, maar kijk wel uit naar Kerst, eindelijk dan weer een paar relaxere dagen dan nu tijdens mijn stageperiode (en ik krijg ook geen herfstvakantie), maar goed een kwart zit er al op en het gaat best goed en heb het daar naar mijn zin :) Ik dwaal weer af :rolleyes: ... :D |
Ik ben zwaar fan van Sinterklaas (het feest dus -_o), echt geweldig. Maar sinds mijn veertiende (toen mijn opa net overleden was) doen we er eigenlijk niks meer aan... best wel shit mjah...
|
Ik vond als kind Sinterklaas leuker en denk dat het voor kleine kindjes nog altijd leuker in dan kerst.
Pepernoten zijn kei lekker maar om er nu zo vroeg mee te beginnen. Wat ligt er volgende maand in de winkels, paaseitjes ? |
Wij hebben nooit kerst gevierd, wel altijd sinterklaas.
En dat doen we nog steeds. :) Met de hele familie naar zo'n vakantie park en dan surprises ed. :) Ik kijk er altijd naar uit. :) 'k vind kerst ook wel leuk...maar een beetje schijnheilig...en beetje te commercieel...en de naalden van zo'n boom prikken. :mad: Maar ja. ;) |
wij hebben ook al weer pepernoten
zag gisteren in de HEMA in A'dam de kerstspullen al in de winkel liggen :eek: |
Citaat:
niet dat dat het minder erg maakt...maar toch.. |
Sinterklaas staat elk jaar in de schaduw van kerst denk ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sinterklaas is leuk en gezellig :), en het staat natuurlijk niet in de schaduw van kerst... Men probeert steeds meer feesten uit de VS over te nemen... maar Sinterklaas blijft :)
|
ik hoop niet dat sinterklaas in de schaduw van de kerstman staat, sinterklaas is veel leuker. Wel jammer dat Aart Staartjes de aankomst niet meer presenteert.
|
mijn favo sinterklaas voorstelling (als je dat zo kan noemen)
is "een heerlijk avondje" van debiteuren crediteuren :D |
sinterklaas is onzin maar nog niet zo erg als kerst.....
ik hoop dat kerst verdwijnt in de schaduw van sinterklaas wat dat betreft |
Citaat:
mjah idd! :) met die gedichtjes enzo :) Maaarrr met kerst heb je natuurluk de kerstboom :) Dillema, dillema |
ik heb de eerste pepernoten ook al gegeten :)
Helaas vieren wij geen Sinterklaas meer, omdat niemand van de kinderen in onze familie nog "gelooft". Sinds enkele jaren vieren we kerst, maar ik vind/vond Sinterklaas altijd veel leuker :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |