Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Helpen jullie mee in het huishouden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430229)

Aaaaaart.. 05-10-2002 17:15

Helpen jullie mee in het huishouden?

Doen jullie wel eens klusjes thuis? Zo ja, wat voor klusjes? En doe je dit vrijwillig of omdat het moet?

Ik sop zelf iedere week de badkamers en een keer in de maand zeem ik de ramen en deuren.. Dit doe ik overigens niet vrijwillig, ik verdien er een lekker zakcentje mee.. :p

Tevens was, droog en strijk ik mn eigen kleding, maar dit doe ik simpelweg, omdat ik mn kleding dan eerder terug heb en omdat ik mn moeder niet vertrouw ;) :p

Boogie 05-10-2002 17:20

Ik woon op mezelf dus ik doe het huishouden...

miro 05-10-2002 17:28

Ik kook redelijk vaak
ik ruim mijn eigen kamer op
ik ruim elke maandag het huis op
ik ruim de badkamer op
Ik was mijn eigen kleren
ik strijk mijn eigen kleren

Ik doe gewoon wat als er wat gedaan moet worden.

Kvind het trouwens raar dat sommige mensen betaald krijgen als ze meehelpen in het huishouden. Ik vind het niet meer dan normaal als dat je met meer mensen in een huis woont zij ook allemaal meehelpen in het huishouden. Net alsof dat alleen de vader of moeder zou moeten doen.

Roos 05-10-2002 18:39

Jawel, ik ruim de keuken op, of kook wel eens, en ik doe m'n eigen kamer

Denise84 05-10-2002 18:41

soms, maar eigenlijk niet uit mezelf :o en als het gevraagd wordt dan vergeet ik het vaak :o

koken doe ik wel uit mezelf trouwens, of soms strijken.

gizmo 05-10-2002 18:54

ehmzz doe niet zo veel..
meestal uitmezelf..
en soms zeurt mamz

maar ehmzz strijken, was aanzette, stofzuigen, afwasmachine

niet vaak hoor.. af en toe :D

Rian-x- 05-10-2002 19:17

hmmzzz... ik help meestal wel meej, maar niet echt vrijwillig, behalve mn kamer en zow.
Maar soms denkt mn moeder echt dat ik un werkster ben ofzow, dan moet ik zowveel doen, terwijl mn broers lekker op de bank tv hange te kijke:@
bes wel frustrerend....

Mara 05-10-2002 19:25

Stofzuigen, afwasmachine inruimen/uitpakken, tafel dekken/afruimen, kamer opruimen, mijn eigen kamer schoon maken, kleren wassen enzo.
En soms eten koken.

Ik vind het niet erg om het te doen, alleen net zo als JC Superstar al zegt, het is niet leuk als je broer(s)/zus(sen) op de bank niks zitten te doen.. (nog vervelender is als jij naar je hoofd gegooid krijgt dat je niks doet (n))

Miracle 05-10-2002 19:36

Ik hoef niet zoveel te doen. verplicht 3x in de week tafel dekken, elke dag de afwasmachine leeg maken.
Vrijwillig M'n kamer doe ik meestal zelf, maar soms hebben we een schoonmaakster die mijn kamer ook meteen ff mee pakt, ze doet dan alleen de ramen, spiegels, wastafel en ze stofzuigt ff snel. Verder doe ik meestal elke week de container naar buiten, dat doet de eerste die woensdag ochtend het huis uit gaat, en dat ben ik dus meestal. Verder ruim ik af en toe de keuken een beetje op, als ik gek wordt van de rotzooi. en ik ruim af en toe een beetje op de woonkamer. en natuurlijk zorg ik er een beetje voor dat m'n spullen niet te lang in de woonkamer blijven hangen, maar dat doet iedereen denk ik wel. Ach ja, ik ben er wel tevreden mee. ik weet wat ik moet doen en soms doe ik gewoon meer. ik ken ook lui die veel meer moeten doen thuis en die daar geen geld voor krijgen.
Een vriendin van mij maakt thuis schoon voor geld. dus ipv een schoonmaakster te huren doet zij dat 1x in de week. ik vind dit wel een beetje raar, maar aan de andere kant is het wel heel goed. ik werk zelf en daar maak ik ook schoon, maar dat zou ik thuis niet willen. Tis heel anders om bij jezelf schoon te maken voor geld dan bij een ander. Tja beetje vaag uitgelegd maar goed

Wes 05-10-2002 20:17

Doe praktisch niks aan t huishouden, tenzij me ouders op vakantie zijn, dan moet ik wel afwassen, de planten water geven enz. Zou er ook niet aan moeten denken eerlijkgezegd om een stuk van t huishouden verplicht te moeten doen, als ik thuiskom van me werk dan heb ik t meestal ook wel gehad, dan wil ff relaxen voor de volgende dag begint. Btw, hielp vroeger wel altijd mee in de vakanties door aardappelen te schillen, helpen met de afwas enz.

Kirk22 05-10-2002 20:19

studentenhuis: een vijfde
ouders: nauwelijks iets. Soms de was ophangen ofzo of boodschappen.

Shock 05-10-2002 22:55

tis maar hoe het uitkomt... als ik niks te doen heb na het eten help ik vaak even met de afwas, vaak in het weekend met eten koken (doordeweeks ben ik daarvoor te laat thuis). Verder de dingen die ik verplicht doe... m'n bed afhalen, m'n kamer schoonhouden (is voor m'n eigen bestwil, en met huisstofallergie moet ik wel), en ja, qua klusjes wordt ook alles aan mij overgelaten (vader met 2 linkerhanden :/ )

Main 06-10-2002 09:29

help meestal met tafel dekken/afruimen, kleren opruimen, hond uitlaten, rattenkooi verschonen (tis mijn rat:D)

Miss Helena 06-10-2002 09:48

Tafel dekken/afruimen, strijken, wassen, kamers stofzuigen etc. Vinnet ook heel normaal eigk :o

the tourist 06-10-2002 09:52

Ik droog elke avond af, soms dek ik de tafel en het is de bedoeling dat ik mijn eigen kamer opruim en stofzuig..... (doe ik alleen niet altijd :) )

Quiana 06-10-2002 10:54

Kamer opruimen/stofzuigen/afstoffen
verdeel ik met mn zusje (delen :mad: ),
maar het komt eropneer dat ik het doe,
omdat ik ouder, dus handiger zou zijn :confused:
,en meer tijd heb.
Vaatwasser opruimen/inruimen, planten, vuilniszakken word verdeeld tussen mn zusje en mij.
Afstoffen(woonkamer), hamster verschonen, dweilen, kleren wassen en strijken doe ik zelf.
En dan help ik weleens met de badkamer schoonmaken, eten maken etc.

damnn, als k t zo opschrijf lijkt t wel veel :\

angel_girl 06-10-2002 11:08

eeys.. ik hoef niks thuis te doen!
Maaruh behalve dan mijn eigen kamer onderhouden en als ze vragen om da afwas te doen doe ik dat wel! :o

Esmée 06-10-2002 11:40

Nee hebben werkster maar moet mn eigen kamer wel schoonhouden.. maar dat doe ik niet altijd even grondig :p

CobainMeisje 06-10-2002 11:40

Neej..nahja me eigen kamer 1x in de week als ik er aan toe kom

Mr.Oizo 06-10-2002 13:35

Tafel dekken en afruimen :D
En naar de frituur gaan elke zondag :D
Afwasmachine vullen...
En verder tjah... eigenlijk nie, niet stofzuigen of poetsen of zow... heb ik ook geen tijd voor :p

Knutselsmurfie 06-10-2002 13:40

Volgens mij zijn alleen de hersenloze klusjes voor mij weggelegd :)

Ehm, strijken, tafeldekken en afruimen en het afwasmachine in- en uitruimen enzo ...
Ow en ik ruim mn kamer altijd zelf op, niet zozeer omdat k dat moet, maar omdat ik dat zelf wil.. als mn mutti et doet kan ik niks meer terugvinden enzo :)

euro 06-10-2002 14:49

Ja, ik moet gewoon mijn kamer sowieso netjes houden (stofzuigen, opruimen, raam wassen enz.) En tafel dekken/afruimen , afwasmachine inruimen/uitruimen, dingetjes naar de container brengen, soms boodschappen doen. Maar deze dingen hoeven niet altijd hoor ; er hangt zo'n schema op de ijskast wie en wat iedereen moet doen die week. :p

Gonzo 06-10-2002 15:19

Ik strijk mijn eigen kleding :o

Gonzo 06-10-2002 15:21

Over twee weken moet ik btw beginnen met meer dingen te doen in het huishouden. Ik krijg namelijk een eigen kot :o

gizmo 06-10-2002 16:54

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:

Ow en ik ruim mn kamer altijd zelf op, niet zozeer omdat k dat moet, maar omdat ik dat zelf wil.. als mn mutti et doet kan ik niks meer terugvinden enzo :)

hehe.. mijn zus ruimde eerst mijn kamer op.. kon ik nooit meer iets vinden.. ik altijd vette herrie schoppen.. en sinds een heftige ruzie moet ik elke vrijdag zowat mijn kamer opgeruimd hebben anders mag ik niet uit :(

DarkRaven 06-10-2002 17:28

af/toe doe ik iets...maar meestal heb ik er toch geen tijd voor :)

~Meliss@~ 06-10-2002 18:16

Ik maak mn eigen slaapkamer schoon, help elke dag met afwassen en ik strijk soms mn eigen kleren.

skyscraper 06-10-2002 18:23

Ik wil wel, maar ik kan het niet opbrengen:) soms wel me kamer opruimen. en met de hond wandelen ( hoort dat bij huishouden )?

Piccola 07-10-2002 16:59

Ja, ik moet wel. Ik moet afwassen! :p

koekiemonsteres 07-10-2002 17:20

Ja tuurlijk help ik mee. Mn moeder en vader werken allebei en ik heb 2 broertjes en een zusje, ben de oudste dochter :o Dan kom je dr dus echt niet onderuit... Mja ik vind t niezo erg en ik doe t vrijwillig meestal want anders gaan ze zeuren dat ik ook nooit meewerk enzo. Ik kook meestal en ik doe stofzuigen een keer in de week en de badkamer.

Screenager 07-10-2002 18:37

Hm niet echt eigenlijk :o Naja ik was wel mn eigen kleding enzo.. maar das eigenlijk alles..

BBEM 07-10-2002 19:13

ik heb laatst alle kozijnen en ramen weer geverft vind ik toch wel sociaal van mezelf

Paulaah 07-10-2002 19:24

Ja, naja.. ik ruim mijn eigen kamer op, en zuig mijn eigen kamer.. Als ik dan eenmaal aan het stofzuigen ben wil ik ook nog wel eens de gang meenemen..
Ook help ik wel eens met de afwas, en ruim de tafel af enzo..
Echt veel verder kom ik niet :)

snoopy 07-10-2002 20:07

eigenlijk doe ik amper iets in het huishouden. :o Nou ja, ik hou m'n eigen kamer schoon, maar dat isset ook wel weer.

ARL 08-10-2002 23:01

Ik vind het eigenlijk wel vanzelfsprekend dat je (een beetje) help in het huidhouden en dan niet alleen je eigen rotzooi...
Jij woont er namelijk ook!

Ik moet 2x per week tafel dekken, afwasmachine, keuken...
En ik help mn ouders gewoon ff als ze me dat vragen.

maar 09-10-2002 01:58

neuh dat wordt gedaan, moet wel mijn eigen kamer altijd opgeruimd hebben; en ik dek de tafel wel eens natuurlijk.

Somebody Special 09-10-2002 09:31

Ik zal wel moeten, aangezien ik samenwoon en mn vriend vaak moet werken.

Ik was af, was, stop was in droger, strijk, stofzuig, doe de ramen, poets.
Eigenlijk alles behalve koken

GRRR 09-10-2002 10:31

ja ik woon samen met me zus. koken. kleren wassen. huis schoonhouden etc.

Razzle 09-10-2002 11:47

Ja, meest uiteenlopende klusjes, vind dat 't erbij hort, dus doe het.

)Vampje( 09-10-2002 11:59

Citaat:

angel_girl schreef:
Mag ik even opmerken dat als jouw sig uit het nummer van Pink komt, dat ie dan niet klopt?
Het is eigenlijk: Instead of making me better, you keep making me ill.
Maar goed...

T.e.s.s 09-10-2002 12:34

Af en toe. Badkamer schoonmaken, afwassen, koken , tafel dekken, was ophangen en dat soort dingen

luckyleo 09-10-2002 12:48

als het moet doe ik klusjes, zoals vaatwasser inruimen en uitruimen en boodschappen, meer niet echt.
Als ik op mezelf wegben (trainingsstage ofzo) dan doe ik alles zelf :)

*Fallen_Tear* 09-10-2002 15:00

Ja, ik kook ongeveer 2 á 3 keer per week, ruim dingen op, leeg vaatwasser, en ruim heel soms mijn eigen kamer op :D

PardonMe 09-10-2002 21:13

jawel..
als het gevraagd wordt dan ben ik best wel bereid om te helpen en met kleine dingen help ik uit mezelf ook wel mee..

Feestbeest nummer 1 09-10-2002 21:56

Citaat:

Esmée schreef:
Nee hebben werkster maar moet mn eigen kamer wel schoonhouden.. maar dat doe ik niet altijd even grondig :p
Es, es, es! Tsk *afkeurend met vinger zwaai* dat heet een interieurverzorgster tegenwoordig! :D :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.