Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Bankzaken via internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430239)

Talon 05-10-2002 23:04

Bankzaken via internet

Doe jij dat al, of wat houd je tegen?
Als je dat al doet, is het makkelijk? Of zou je toch liever willen dat het was als voorheen ofzo?
Ik zit er namelijk over te twijfelen..
Want al dat papier elke keer schiet ik ook niks mee op..

Shock 05-10-2002 23:07

mij geeft het nog geen veilig gevoel, zelfs als ik een machtiging via internet doe (iets bestellen ofzow) vraag ik me steeds weer af of het verstandig geweest is... en zeker omdat ik weinig bankzaken te regelen heb, doe ik het die paar keer dat het echt moet wel gewoon ff op de vertrouwde manier

Balance 05-10-2002 23:11

ik zelf doe dat niet, aangezien ik d'r extra voor moet betalen dan en ik daarvoor er te weinig gebruik van zou maken.

m'n vader doet 't wel, die heeft thuis een klein apparaatje, daar moet ie dan ze pasje in stoppen. dat ding staat in verbinding met de computer en vervolgens moet ie naar een bepaalde site gaan en dan op dat aparaatje z'n pincode in toetsen.
(tenminste, geloof dat 't zo ging)

Hij doet alles op die manier en vindt het fantastisch aangezien alles gelijk geregeld is. Maar ja, 't is persoonlijk, net wat je d'r van vindt...
Maar veilig is het volgens mij wel, anders zouden banken er toch ook nooit aan beginnen???

Dutchian 05-10-2002 23:51

Ik gebruik GiroTel Online van de Postbank (is toch gratis als je een studentenrekening hebt). Is lekker makkelijk, niet 2 weken wachten op een backafschrift, niet meer bellen om je saldo te weten. Overschrijven gaat makkelijker en sneller, je kan makkelijk iets op je spaarrekening zetten en het ervan af halen.
Ik vind het (persoonlijk) heel handig.

Conan the Librarian 06-10-2002 00:00

Citaat:

Shock85 schreef:
mij geeft het nog geen veilig gevoel, zelfs als ik een machtiging via internet doe (iets bestellen ofzow) vraag ik me steeds weer af of het verstandig geweest is... en zeker omdat ik weinig bankzaken te regelen heb, doe ik het die paar keer dat het echt moet wel gewoon ff op de vertrouwde manier
Same here. :)

Bovendien is het een stuk makkelijker en overzichtelijker - vind ik - om dingen op papier te hebben, dan om ze op een externe website dingen te hebben staan... (Nu ga ik uit van InternetBankieren van de ABN, aangezien ik niet precies weet wat en hoe Girotel in elkaar steekt.)

Unexplained 06-10-2002 00:50

Ik doe alles met de Rabobank via Internet (Rabox).

Snel, safe en simpel.

M@rco 06-10-2002 01:10

Ik gebruik Rabobank Internetbankieren... handig toch (y) :)

Talon 06-10-2002 09:38

Ik heb nu dus de postbank, en ik overweeg om ook via het internet alles te gaan regelen.
Voorheen had ik de optie om elke dag een afschrift in de brievenbus te krijgen.
Maar omdat te weinig mensen het gebruiken, zal het voortaan om de 2 dagen komen..
Mjah, ook nog snel, maar het kost geld en via internet lijkt me handiger..

Tofke_H 06-10-2002 11:54

Ik gebruik het, is gemakkelijk. Nu alleen nog een mogelijkheid om geld uit mijn computer te kunnen krijgen, ipv uit de muur en ik moet helemaal niet meer naar de bank. ;)

Quiana 06-10-2002 12:43

Neuh, ik doe dat niet, en ben t ook niet van plan..
Het geeft me geen veilig gevoel,
want volgens mij kan je toch wel
makkelijk de info van n ander lezen op inet..
Dunno, zo vaak hoef ik niet naar de bank,
dus die ene keer in t jaar ga ik wel gewoon naar de bank :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.