![]() |
verjaardagsdepressie
ook last van?
ik wel, vreselijk dat hele gedoe romdom het verjaren van je leeftijd. Weer een seconde dichter bij de dood. Mensen doen net alsof het een prestatie is, maar in feite heb je er niets voor hoeven doen, dan op je luie reet zitten en afwachten.... en feliciteer me niet, je zult er spijt van krijgen |
Gefeliciteerd. :o
Niet zo negatief doen, je krijgt cadeautjes! :) |
Gefeli.
Ik heb mijn 18e verjaardag niet echt gevierd omdat de halve fam. ruzie had. 'Zou je het wel bij papa vieren' 'Zou je het wel bij mama vieren' 'Zou je die en die wel uitnodigen' Nou laat dan maar, ben lekker met mn vriend op stap geweest (y) |
ik ben volgende week jarig (ow neej die daarna) maar ik heb echt geen zin om het te gaan vieren ofzow hoor... weer ouder... weer volwassener, serieuzer, idd.. dichter bij de dood... ik wordt er niet blij van.
bovendien weet ik nooit wat ik moet vragen wie ik moet uitnodigen... ik wou dat ik het gewoon kon laten gaan |
Citaat:
mijn ouders zijn ook gescheiden amar hebben het heel simpel opgelost: ze vieren het geeneen van beide...ook een duivelsverbond. en uitnodigen doe ik niet zoveel, alleen maar gierige profiteurs die uit zijn op taart.... |
Citaat:
nou, en als je die nu eens NIET krijgt, wat stelt het dan nog voor? gewoon een dag van de 365 |
Gefeliciteerd Jeanne
|
het heeft geen fuck met een prestatie te maken, je viert gewoon je geboortedag
maar de mensen komen niet omdat ze blij zijn dat je al 18 jaar op aarde bent, ik zie bij me moeder standaard dat ze met tegenzin naar verjaardagen gaat en dan is het schijnheilig op mijn verjaardag was de hele familie op de camping en een zooi kennissen waren me vergeten ? :) , ik zag ze vrijdag ineens : ik probeerde ze uit te lokken, ik ben nu volwassen... maar het bleef stil, helaas, dan niet hoor een verjaardag is iets dat jezelf viert, ik vond 18 ook een kutleeftijd, maar eigenlijk achteraf voel je het verschil niet zo, als ik jou was zou ik gewoon de champagne opentrekken en je lekker bezatten op je verjaardag (y) hiep hoi ! (y) |
Citaat:
|
Goh, weer een schreeuw om aandacht.............
|
Citaat:
vandaag mag het , ze is jarig (y) |
Citaat:
oh nee, doe maar niet, die is al zo vervuild hee ineens wordt ik vrolijk als ik naga hoe slecht ik het had :) |
over 1 jaar moet je niet zeuren, want je weet toch niet hoe oud je gaat worden. Je kan 80 worden of 25 dat weet je niet, dus je kunt maar beter blij zijn dat je al 18 hebt mogen worden en er dus wel blij mee zijn.
|
Citaat:
Trouwens 't is wel een prestatie... moet je eens na gaan hoe makkelijk 't is om bijvoorbeeld dan wel niet perongeluk voor een trein terecht te komen... Dus je hebt flink je best gedaan om 18 te worden... hopen dat je de 19 nog red.... |
Gewoon doen alsof het een normale dag is, dat doe ik ook. Iedereen vergeet het en niemand die zo "extra aardig" tegen je wilt doen, geen gedoe, helemaal niks.
|
"Ach, weer een jaartje ouder en die taart is niet te vreten" :o
|
Citaat:
|
Altijd verplicht trakteren zonder dat ik zelf er iets voor terugkrijg omdat ik simpelweg niks wil. En toch is t dan oneerlijk dat je wel verplicht bent om hen te trakteren.
|
Citaat:
|
feli :o
Neuh, geen last van, ben altijd wel blij, voor mijn gevoel heb ik dan toch wel een periode afgesloten.. |
niet zeuren, krijg je rimpels van :rolleyes:
18 is leuk mag je eindelijk es stemmen en 'legaal' wiet halen |
verjaardagsdepressie?????? :confused: egt nog noooit van gehoord. ik vinnut wel leuk...of ben ik nou gek.... :confused: :rolleyes:
|
ik ga altijd op me verjaardag het afgelopen jaar overdenken, net als met oud&nieuw.... En daar word ik nie altijd mega vrolijk van. Maar verder vin ik het leuk om feestje te houwen, mensen te zien, cadeautjes krijgen etc.
|
Citaat:
|
Ach joh.... Nu ben je volwassen, denk daar maar aan :)
Gefeliciteerd trouwens! |
Citaat:
Ik word een beetje moe van jou gezeur constant....en nee, ik vind je niet zielig :rolleyes: |
hmzz ik vind het ook nooit zo bijzonder, mn verjaardag..
Maar goed, wij hebben ook nooit echt verjaardagen uitbundig gevierd thuis eigenlijk.. Maar een echte prestatie vind ik het ook niet nee.. :) Je bent gewoon weer een dagje verder.. leven gaat gewoon door.. :) Maar goed, de cadeautjes zijn toch wel leuk, en het is ook wel gezellig als er mensen op visite komen.. :) |
Citaat:
het punt is, dat ik dingen van een andere, minder voor de hand liggende/ burgerlijke manier bekijk.. dat jou dat niet aanstaat moet je zelf weten |
Citaat:
:p |
Citaat:
Wat zeuren we nou man, een seconde dichter bij de dood ben je elke seconde, niet alleen op je verjaardag. Verder is het toch leuk om je verjaardag te vieren, een rondje te geven en het gezellig te hebben?! Nodig de mensen uit die jij erbij wilt hebben, die figuren die je standaard alleen maar op verjaardagen ziet nodig je toch lekker niet uit? Als ze zich echt in je zouden interesseren (en niet in de taart die je uitdeelt) zouden ze wel vaker langskomen, maar dat kan ik me in jouw geval nauwelijks voorstellen ;) Gefeliciteerd nog :) |
Gefeliciteerd Jeanne. Mogen er nog vele gelukkige jaren volgen...
|
Ik heb het ook.... ik haat jarig zijn.. geef ook nooit een feestje ofzow :o bah bleh over half jaar alweer 20 :(
nog gefeliciteerd trouwens :p ;) |
ja ik ook..in mn vriendenkring ben ik de oudste terwijl ze mij juist jonger schatten
in april wordt ik 22..op naar de 30 zeg ik altijd maar...het liefst ben ik nog een tiener..tijd gaat veels te hard :( ik gedraag me ook af en toe als een puber dus :p |
Citaat:
|
ik wordt 20 en heb het gevoel dat ik nu al in een mid-life crisis zit.
|
oeh ik heb een hekel aan jarig zijn! niet omdat je weer ouder wordt, maar gewoon al dat gedoe dr omheen...heb ook al 2 jaar mn verjaardga niet meer gevierd bah echt een hekel aan....
|
Gewoon een beetje drank in huis halen.. dan wordt het vanzelf feest :D
|
Dan doe je er toch niks aan?
Je wordt elke dag ouder, niet alleen op je verjaardag. |
hoe dichter bj de dood, hoe uitbundiger ik mijn verjaardag vier.
|
*Zucht*... je zou haast depressief worden van dit soort topics... :rolleyes:
|
Citaat:
|
Verjaardagen zijn afgezaagd.
Ik vier mijn verjaardag alleen met mijn vrienden. Met mijn ouders heb ik alleen die morgen een champagne-ontbijt en de rest van familie mag een kaartje sturen. C'est tout. |
Ik ben blij als ik dadelijk 16 ben (nog 2 weekjes), want mijn moeder heeft bedacht dat mijn vriend en ik pas op mijn 16e bij elkaar mogen slapen. Dus daar ben ik dan wel blij mee :)
Verder komt het geld me ook altijd wel goed van pas :o Ik heb niet echt een probleem met verjaardagen, wel dat verplicht vrolijk doen, maar dat kan wel voor een dagje. Rond december/januari word ik daar pas écht ziek van. |
Ach ja... als kind is het wel leuk maar nu... het voelt echt niet alsof het een grote dag is. Wel natuurlijk een lekker feessie bouwen met je vrienden :D want dat hoort erbij :D
|
Tjeeeees....je lijkt wel een oud wijf! (n)
|
Citaat:
Echt vind et verschrikkelijk.. heb ik 1 keer gehad toen ik wat jonger was.. nog nooit zooooooooo ongemakkelijk gevoeld :( Ben et liefst onzichtbaar :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ok een ouwe lul geworden
|
Iedere seconde is er een dichter bij de dood, dus dat had je niet in je verhaal hoeven vermelden.
Rest de mededeling dat je jarig bent :) Gefeliciteerd ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |