![]() |
Vindt jij dat je een fiets mag stelen als de jouwe gestolen is?
'Als mijn fiets gestolen wordt, mag ik er eentje terugstelen'
Wat vind jij daarvan? Mag je een fiets stelen wanneer de jouwe gestolen is, of koop jij een fiets waarvan je weet dat die gestolen is? Of ga jij elke keer dat een fiets gestolen is netjes terug naar de fietsenwinkel om een nieuwe te kopen. Persoonlijk vind ik het raar dat er zo gemakkelijk gedaan wordt over het stelen van fietsen. Ik sprak er laatst met een jongen uit mijn klas over, die zou wel even de stad in gaan om een fiets te gaan stelen, want hij was er ook wel een paar kwijtgeraakt. Het lijkt zo 'normaal' om maar een fiets te stelen als die van jou weg is. Ik snap dat niet. Misschien ben ik er te eerlijk voor, maar ik heb mijn beide fietsen (een in Leeuwarden om naar school te gaan vanaf het station) en eentje thuis gewoon bij de fietsenmaker gekocht en ik ben ook van plan een nieuwe te kopen bij de fietsenwinkel wanneer mijn fiets gestolen wordt. Ik ben meer voor het principe 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'. |
alleen als je een fiets jat van degene die de jouwe gejat heeft, misschien jat je je eigen fiets dan wel..
|
Nee dat vind ik niet. Dan ben je net zo slecht en crimineel als degene die dat bij jou heeft gedaan. En als iedereen dat doet, wordt het in de fietsenwereld nog meer een chaos dan nu.
Maar misschien als bij mij een paar achter elkaar m'n fiets wordt gestolen, dat ik dan wel zo gefrustreerd raak dat ik ook ga stelen. |
Nee.
ik heb geen zin om argumenten te geven :p |
Nee natuurlijk niet. De eigenaar van de fiets die jij zou jatten heeft zeer waarschijnlijk geen f*ck te maken met jouw gejatte fiets..
|
Nee, k vind dat niet kunnen.
Dan ben je idd net zo slecht als degene die jouw fiets heeft gestolen, en als iedereen zo doet, kan je net zo goed gaan ruilen :S Als het vaker gebeurt snap ik wel dat je geirriteerd bent, maar toch.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee. (Fack, ik ben geen echte student. :/ :p)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, bla bla bla. :) |
Ja anders moet je naar huis lopen :P
|
Dusse, als een fiets jatten als je eigen fiets is gejat mag dan mag ik ook iemand vermoorden omdat die persoon iemand heeft vermoord?
|
Ik steel alleen een fiets als ie al ergens tijden staat, bijv in de bosjes langs de weg. Gebeurt nl wel vaak in de buurt waar ik werk en zijn niet de meeste betrouwbare-niet-kapot-te-krijgen fietsen. Heb zelf wel een goede fiets, iig was ooit een gloednieuwe, maar als ik een fiets tegenkom die iedereen is vergeten, why not?
|
heb ik het lef niet voor :o
|
Citaat:
|
Hangt ervan af welke fiets het was, en hoever het lopen is naar huis.
|
Neej, zo blijf je bezig..
Als iedereen zo denkt heb je een fiets nooit langer als 2 dagen omdat iedereen zijn fiets wordt gejat |
mneej, ik denk niet dat ik dat durf :eek:
|
Nou, om te beginnen, ik vindt niks. Wel vind ik het slecht om een fiets te pikken als de jouwe gestolen is. Dat is net zoiets als de mensen die jou slaan, later terug te pakken.
'An eye for an eye ends up making the whole world blind.' - Ghandi |
Citaat:
|
Vinnik onzin..haha dan kan iedereen elkaars fiets wel gaan stelen!
|
Nee, ik jat geen fiets terug, en nee, ik doe niet aan heling, want ik wil ook dat mijn (gestolen) fiets terug wordt gevonden en niet dat iemand 'm voor een prikkie meeneemt (ding van 544 euro was verdorie 16 dagen oud :mad:!)
|
Nee..
ik vind van niet.. Je vindt het zelf al ontzettend kut dat je fiets gestolen is, en als je er dan zelf ook maar eentje "leent" dan kan je mooi wel weer naar huis fietsen ofzo, maar je doet dan dus hetzelfde bij iemand anders.. Zit die ook weer te balen.. stel je voor dat iedereen zo denkt, kunnen we net zo goed onze fiets niet meer op slot zetten en kan je er altijd ff eentje mee nemen.. Nee ik vind dat je dan precies hetzelfde doet bij een onschuldig iemand, alsof die persoon (van wie jij de fiets jat) er iets aan kan doen dat JOUW fiets gejat is... :confused: Maar goed, anderzijds kan ik me de reactie wel goed voorstellen hoor! Want het is gewoon ontzettend balen, zeker als je nog een pokke eind te gaan heb.. Maar ik vind het gewoon angstaanjagend dat mensen zo gemakkelijk met de spullen van een ander omgaan!! Het kan niemand gewoon iets schelen dat je het spul van een ander jat.. In wat voor maatschappij leven wij nou eigenlijk!?!!? |
Citaat:
|
Ik heb wel es fietsen gejat..in mijn zwarte verleden maar zolang ik een fiets heb jat ik er geen...jat er nu nooit meer een...vroeger was dat spannend en soms was die van mij gejat en MOEST ik gewoon een nieuwe hebben en ik heb niet het geld om om de 2 maanden een nieuwe fiets te kopen....
Ik jatte wel altijd (de 4 keer dat ik een fiets gejat heb) een oude of ik ging er 1 kopen bij het kampje om de hoek maar volgens mij zijn die ook allemaal gejat. DUS het is een grote kringloop van gejatte oude fietsen (heb nooit superdurenieuwe fietsen gejat dat vond ik weer te lullig om iemand zijn maandloon af te pakken :)) greetz |
Citaat:
|
Citaat:
Greetz |
Neu, vind ik niet, is mijn recht toch niet?
En als anderen iets slechts gaan doen, moet jij dat ook maar gaan doen? Nee dus. Ondanks dat dat wat anderen doen wel in het nadeel van jou is. Ik zou nie een fiets terug stelen. Ik heb toch een oud wrak en genoeg geld op mijn rekening, dan koop ik wel ff een nieuwe :D en in de tussentijd pak ik die van mijn pa, die fiets toch nooit en dat heb ik de laatste tijd vaker gedaan toen mijn fiets stuk was. :) Een vriend van me doet het wel (n) heeft-ie al 6 keer gedaan. :D (n) |
nee
|
nee
|
Jazeker wel. Mijn MTB werd eens gestolen, toen zag ik verderop een andere fiets staan die niet op slot stond,, mooi van mij dus. En dat ding was dus echt nooit meer waard dan mijn MTB.
|
hmmm nee in principe niet, maar als ik snachts een enkele kilometers van huis verwijderd ben met mijn zatte kop en mijn fiets is gejat dan weet ik toch zeker dat ik met een fiets naar huis ga!
|
Citaat:
Als je fiets wordt gejat en je steelt een andere heb je per definitie niet het recht om te zeuren dat je fiets gejat is. Als je dat wel doet ben je hypocriet. Je bent immers net zo fout als de persoon die jouw fiets gestolen. Denk anders zo na: zou je het iemand vergeven als hij jouw fiets zou stelen als de zijne net gestolen is? Als het antwoord nee is blijf je met je poten van iemand anders eigendom af (dat moet je trouwens sowieso doen, maar dat heet opvoeding). Als het antwoord ja is bedenk je dan dat er ook mensen zijn die nee geantwoord hebben op die vraag, maar als het antwoord ja is ben je toch te sociaal om een fiets te jatten. |
Citaat:
|
Nee natuurlijk niet! Waar slaat dat dan weer op?!
|
Citaat:
|
Een fiets is toch zeker geen eigendom meer tegenwoordig, wie er eentje koopt is gek. Laat die dingen gewoon voor collectief gebruik rondslingeren!
|
ja tuurlijk, en als jij in elkaar geslagen wordt mag je ook een willekeurig iemand in elkaar slaan...niet meer dan logisch toch? :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik heb 20 fietsen gehad in mijn leven en ze zijn allemaal gestolen (en ja ik zet ze altijd vast) ik koop nu gewoon feitsen van junks voor 5 euro, ik zie ze toch weer over een paar maanden met mijn fiets rondlopen. urban recycling :rolleyes:
|
Citaat:
En anders was die fiets vast en zeker door iemand anders meegenomen. Ik weet wel bijna zeker dat jij in zo'n situatie ook echt niet gaat denken aan dat een ouwe stationsfiets ook wel eens van een oude dame kan zijn met bijstandsuitkering. :rolleyes: |
Citaat:
|
Nee, kan die ander d'r wat aan doen dat JOUW fiets is gestolen, nee dus. Je mag gewoon niet stelen. En als jouw fiets gestolen is, klote, maar dat betekent niet dat je maar een andere fiets moet jatten.
|
Citaat:
hey kom je uit leeuwarden?? even ontopic.... ik kan me toch wel een klein beetje voorstellen dat als je fiets echt al super vaak gejat is.. je op een gegeven moment zoiets hebt van... ja daaaaag.. ik jat er gewoon een terug.. t hoort natuurlijk niet zo, maar je moet toch wat als arme student.. (slecht argument.. weet ik.. maar zo gaat t in de wereld van tegenwoordig) |
neej, je hoort toch gewoon van iemand anders eigendommen af te blijven...
|
Ik heb dat wel eens gedaan ja..:o Mijn fiets was gejat, ik had er keihard eentje nodig, en ik had geen rooie cent. Stom , ik weet het, maarja..
|
Al1 als je weet dat diegene jouw fiets gejat had. Maar dan kun je natuurlijk ook zn ass kicken. :)
|
Nee, als dat zou mogen zou iedereen het doen en ik vind het al erg genoeg dát er fietsen gestolen worden.
|
Nee. Dan verlaag je je gewoon tot het niveau van degene die jou fiets heeft gestolen.
|
Ik verafschuw fietsen. Ik heb er geen en ik doe me al helemaal geen moeite er een te jatten.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
trouwens... erg sportief dat je mijn uitgetypte argumentatie overneemt als BLAAT terwijl jij de meest nutteloze blaat psot (blijkbaaar mogen we elkaar er in dit topic ervan beschuldigen dat we blaten dus ik doe dat dan ook maar even :rolleyes: ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |