Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   waarom doen mensen zo moeilijk over hun leeftijd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430279)

icegirl.com 10-10-2002 08:45

waarom doen mensen zo moeilijk over hun leeftijd?

Ik vind dat dus echt raar. Vraag je zo hoe oud iemand is(tis meestal bij de volwassenen zo..) en dan zeggen ze weer van.. gaat jou niks aan of laten ze je raden.. zonder ooit het echte antwoord te geven.
Waarom doen ze nou zo moeilijk hej??
Tis maar een leeftijd.

het dappere meisje 10-10-2002 08:51

omdat ze bang zijn om de realtiteit onder ogen te zien.

Anne 10-10-2002 09:11

Ik doe niet moeilijk over mijn leeftijd. 18

:p

Serieus: ik denk dat ze bang zijn om de realiteit onder ogen te zien, misschien willen ze weer kind zijn ofzoiets. (ik heb het idee dat ik nu de post van mijn voorganger herhaal :D)

NERD 10-10-2002 09:43

Maar het ergste zijn nog wel die mensen die geen zin hebben om hun leeftijd bij hun nick en avatar te vermelden... :rolleyes:

Ieke 10-10-2002 10:53

Citaat:

Anneee schreef:
Ik doe niet moeilijk over mijn leeftijd. 18

:p

Serieus: ik denk dat ze bang zijn om de realiteit onder ogen te zien, misschien willen ze weer kind zijn ofzoiets. (ik heb het idee dat ik nu de post van mijn voorganger herhaal :D)

Ik ook niet hoor :D

Volgens mijn moeder omdat ze zich dan zo oud voelt. Ze zegt dat ze zich jonger voelt dan ze is. :D Maar verder weet ik het ook niet.

Optima 10-10-2002 10:58

leeftijd is een algemeen goed dat IEDEREEN heeft en is daarom zeer goed om over te hebben gedurende een conversatie. het is een universeel bindmiddel.

Razzle 10-10-2002 11:07

Citaat:

NERD schreef:
Maar het ergste zijn nog wel die mensen die geen zin hebben om hun leeftijd bij hun nick en avatar te vermelden... :rolleyes:
Erg he, die mensen :D

Dark Angel 10-10-2002 12:59

Misschien omdat ze liever op hun woorden/gedrag worden beoordeeld dan op hun leeftijd? Ik kan me er best iets bij voorstellen.

R 10-10-2002 13:24

Snap ik, indeed, ook helemaal niks van.

Piccola 10-10-2002 14:33

Misschien schamen ze zich er wel voor! :p

Firebolt 10-10-2002 15:58

Citaat:

NERD schreef:
idd

Quiana 10-10-2002 16:24

Omdat ze zich dan ouder voelen, schaamte oid :S

Shock 10-10-2002 17:24

Mja ik zeg ook altijd meteen maar dat ik veel jonger ben dan ik eruit zie, waarom zou je erom heen draaien?
Als mensen je laten raden vind ik het meestal wel grappig om te zien hoeveel je ernaast zit, maar als ze het helemaal niet zeggen vind ik het een beetje kinderachtig.

Jan-Diederik 10-10-2002 17:32

Ik maak 'r nooit een geheim van dat ik 17 ben

*supahgirlie* 10-10-2002 19:07

ikkuh isz 16 :D
me moeder zei laats dat ze zich nog 16 voelde :rolleyes: hhmmm moet ze niet meer zegge :P hihi..

the tourist 10-10-2002 19:21

Tja... Ik vind het nogal dom, maar ok....

PardonMe 10-10-2002 19:25

tja tis toch vooral bij de vrouwen rond de 30 en ouder die er moeilijk over doen.. of vrouwen die tegen de 30 lopen..
Tja ik denk dat ze zich oud gaan voelen, en dat willen ze niet, ze willen denk ik ook een beetje jong blijven, wat van hun jeugd bewaren.. Ze willen het gewoon niet echt onder ogen zien dat ze ouder en dat de tijd steeds sneller aan ze voorbij glijdt...

denk ik..

Knutselsmurfie 10-10-2002 21:28

Hmmm, bij mij is het meer dat niemand me gelooft als ik zeg dat ik 17 ben... als ik geen bewijs heb is et: wedden dat jij hoogstens 15 bent! :rolleyes: en ja ik haat et. Als je bijna 18 bent en mensen schatten je 14/15...

Talon 10-10-2002 21:30

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:
Hmmm, bij mij is het meer dat niemand me gelooft als ik zeg dat ik 17 ben... als ik geen bewijs heb is et: wedden dat jij hoogstens 15 bent! :rolleyes: en ja ik haat et. Als je bijna 18 bent en mensen schatten je 14/15...
nu is het in je nadeel, als je wat ouder bent en je leeftijdsgenoten beginnen aan alle kanten te rimpelen zit jij nog in je jeugd en ben je nog mooi in tegenstelling tot de rest ;)

Diablos 10-10-2002 23:09

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:

hmm ik ben al 23 en sommige denken dat ik 16 of 17 ben lol, kan me verder ook niet veel boeien als ik dan straks 30 ben lijk ik nog steeds 20 :D...

en waarom mensen er moeilijk over doen? gewoon omdat de meeste mensen moeilijk zijn, moet je eens iemand naar zijn/haar salaris vragen dan doen ze pas echt moeilijk hehehe

Talon 11-10-2002 07:32

Citaat:

Diablos schreef:
hmm ik ben al 23 en sommige denken dat ik 16 of 17 ben lol, kan me verder ook niet veel boeien als ik dan straks 30 ben lijk ik nog steeds 20 :D...

en waarom mensen er moeilijk over doen? gewoon omdat de meeste mensen moeilijk zijn, moet je eens iemand naar zijn/haar salaris vragen dan doen ze pas echt moeilijk hehehe

doe ik niet moeilijk over :)
alleen hoor ik niet bij de meeste mensen :D

en inderdaad lijkt diablos jong voor zijn leeftijd, babyface he, hehe..

StefanLovertje 11-10-2002 17:30

volwassenen doen lastig als je zelf 15 bent... ik bedoel dan noemen ze je Te jong..
daar kan ik niet tegen.. zoals je al zei....

Het Is Maar Een Leeftijd!

Talon 11-10-2002 18:54

Citaat:

StefanLovertje schreef:
volwassenen doen lastig als je zelf 15 bent... ik bedoel dan noemen ze je Te jong..
daar kan ik niet tegen.. zoals je al zei....

Het Is Maar Een Leeftijd!

is toch ook Te jong voor de meeste dingen.. :confused:

zozze 11-10-2002 19:17

alle mensen van mijn leeftijd willen altijd wel ouder zijn maar ik niet :p *is blij om nog kind te zijn* Je gaat altijd maar uitkijken naar alles en als je stokoud bent denk je: is't nu al gedaan? mja... ik vind dat je moet genieten van elk jaar...
:)

Secreet 11-10-2002 19:19

waarom maken mensen zo'n heisa over leeftijd?

het is heel simpel, vooroordelen....
wanneer je 14 bent kun je nog niet met grote mensen meepraten, wanneer je 16 bent ben je niet voor rede vatbaar en wanneer je 18 bent een studentje dat de werled nog moet gaan zien. Pas ergens na de 25 houden die vooroordelen op en dan gaan mensen zich persoonlijk schamen voor hun leeftijd omdat het heel erg is wanneer je oud word...

Ik denk persoonlijk dat we leeftijden af moeten schaffen en mensen beoordelen op persoonlijkheid en intelligentie...

Talon 11-10-2002 19:20

Citaat:

Secreet schreef:
waarom maken mensen zo'n heisa over leeftijd?

het is heel simpel, vooroordelen....
wanneer je 14 bent kun je nog niet met grote mensen meepraten, wanneer je 16 bent ben je niet voor rede vatbaar en wanneer je 18 bent een studentje dat de werled nog moet gaan zien. Pas ergens na de 25 houden die vooroordelen op en dan gaan mensen zich persoonlijk schamen voor hun leeftijd omdat het heel erg is wanneer je oud word...

Ik denk persoonlijk dat we leeftijden af moeten schaffen en mensen beoordelen op persoonlijkheid en intelligentie...

precies
en vooral ook die lonen enzo
niet pas bij 23 volledig loon.. :mad:

Jan-Diederik 11-10-2002 20:32

Citaat:

Secreet schreef:

'En ik wens dat er vrede op aarde is, de poolkappen niet meer smelten en oma snel van 'r stoma af mag.'

Mr.Oizo 11-10-2002 20:39

Ik laat mensen ook vaak raden, omdat ze me toch jonger inschatten :(

StefanLovertje 11-10-2002 23:45

Citaat:

Talon schreef:
is toch ook Te jong voor de meeste dingen.. :confused:
ja en op de dag dat ik 16 ben mag ik ineens alles want dan ben ik spontaan slim geworden, kan ik beslissingen nemen

:confused: :(

Talon 12-10-2002 08:28

Citaat:

StefanLovertje schreef:
ja en op de dag dat ik 16 ben mag ik ineens alles want dan ben ik spontaan slim geworden, kan ik beslissingen nemen

:confused: :(

uhm nee, dat is ook nog te jong.. :confused:
de 16 grens is veel te laag..
kzou eerder zeggen 18 ofzo dat je wat meer beslissingen mag nemen, maar nog niet alles...
21 is een goede leeftijd waarop je spontaan slim word :)

Quiana 12-10-2002 08:46

Citaat:

Talon schreef:
de 16 grens is veel te laag..
kzou eerder zeggen 18 ofzo dat je wat meer beslissingen mag nemen, maar nog niet alles...
21 is een goede leeftijd waarop je spontaan slim word :)

Waarom zou 16 jaar te jong zijn om (belangrijke)
beslissingen oid te nemen?
Dat hangt van de persoon zelf af,
sommige mensen kunnen op hun 16e perfect in staat zijn
om het juiste te kiezen,
sommige mensen van 21 kunnen dat absoluut niet..

Ik ben nu 15, en meestal neem ik wel goeie beslissingen,
word ik ook niet als 'klein' oid gezien..
behalve als ik vaag doe :P ;)

Qamra 12-10-2002 08:47

Och... Ik zit nu op het hbo en ik ben nog 16.. En je krijgt bij elke opmerking wel naar je kop geslingert dat het komt "dat je nog minderjarig bent".. Ze houden er vanzelf wel mee op en zo niet, dan ga ik boos worden :)

Talon 12-10-2002 08:57

Citaat:

Betamethason schreef:
Waarom zou 16 jaar te jong zijn om (belangrijke)
beslissingen oid te nemen?
Dat hangt van de persoon zelf af,
sommige mensen kunnen op hun 16e perfect in staat zijn
om het juiste te kiezen,
sommige mensen van 21 kunnen dat absoluut niet..

Ik ben nu 15, en meestal neem ik wel goeie beslissingen,
word ik ook niet als 'klein' oid gezien..
behalve als ik vaag doe :P ;)

dat denken mensen van die leeftijd altijd..
je gaat toch niet van jezelf toegeven dat je domme dingen doet?
dat zie je toch niet zo.. want als je dat wel zou zien, en het alsnog doet, ben je wel heel erg stom bezig..
als je straks 18 bent, dan denk je misschien wel: poe hee wat had ik toen stomme plannen..

Aurelia AutumnRain 12-10-2002 09:04

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:
Ja, dat probleem heb ik ook.
Ik ben bijna 21 en mensen schatten me nog steeds 16 ofzo.
Soms vind ik het wel grappig, maar meestal is het best vervelend.
Maar over 10 jaar snap je niet meer waar je je zo druk om gemaakt hebt. Dan ben je blij dat je er zo uitziet. :)

eXo 12-10-2002 10:38

och ik ben18 en 't kan me niet schelen wie 't weet..

moenbase 12-10-2002 10:46

Omdat het bij mij niet in m'n voordeel kan werken.
Of wel ben je te oud, of wel ben je té aardig. Een meisje 'moet' toch een reden 'verzinnen' om je af te wijzen.

Quiana 12-10-2002 11:03

Citaat:

Talon schreef:
dat denken mensen van die leeftijd altijd..
je gaat toch niet van jezelf toegeven dat je domme dingen doet?
dat zie je toch niet zo.. want als je dat wel zou zien, en het alsnog doet, ben je wel heel erg stom bezig..
als je straks 18 bent, dan denk je misschien wel: poe hee wat had ik toen stomme plannen..

Maar op welke leeftijd je ook bent,
IEDEREEN maakt fouten.
Ok, misn denk ik later wel dat ik stomme plannen had,
maar als ik nu in staat ben om iig de juiste beslissing te maken..
Leeftijd maakt wat dat betreft niet uit,
op elke leeftijd maak je fouten,
en je zal ook van elk jaar dat je leeft wel een punt hebben
wat je stom oid vind.

girlmetwijdebroeken 12-10-2002 12:14

omdat in een relatie leeftijdsverschil bepalend KAN zijn?

StefanLovertje 12-10-2002 12:17

Citaat:

Talon schreef:

vinde me ouwelui niet

Talon 12-10-2002 12:21

Citaat:

StefanLovertje schreef:
vinde me ouwelui niet
mjah, niet iedereen is perfect..

StefanLovertje 12-10-2002 12:30

Citaat:

Talon schreef:
mjah, niet iedereen is perfect..
das waar..
eigenlijk zijn het de beste ouders die je kunt hebben hoor :)
'k heb 'n te goed leventje hier :)
maarja... bij sommige dingen zijn ze nogal ouderwets

Shock 12-10-2002 12:38

Citaat:

Secreet schreef:
secreet 4 president (y)

het idee over dat afschaffen geldt btw niet alleen voor leeftijd

Shock 12-10-2002 12:42

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Och... Ik zit nu op het hbo en ik ben nog 16.. En je krijgt bij elke opmerking wel naar je kop geslingert dat het komt "dat je nog minderjarig bent".. Ze houden er vanzelf wel mee op en zo niet, dan ga ik boos worden :)
Jah heb ik ook, ik zit dan op het mbo maar ben ook nog de enige minderjarige in m'n klas, dat was vorig jaar ook al zo. Mja zoiets zegt meer over de ander dan over jou denk ik, als het feit dat jij minderjarig bent het enige is waarop ze je kunnen pakken is dat toch best zonde...

Qamra 12-10-2002 13:18

Citaat:

Shock85 schreef:
Jah heb ik ook, ik zit dan op het mbo maar ben ook nog de enige minderjarige in m'n klas, dat was vorig jaar ook al zo. Mja zoiets zegt meer over de ander dan over jou denk ik, als het feit dat jij minderjarig bent het enige is waarop ze je kunnen pakken is dat toch best zonde...
Ik vond het niet erg, zolang ze maar niet té lang doorgaan en zolang ze me maar nergens van buiten sluiten..

Talon 12-10-2002 13:47

Citaat:

StefanLovertje schreef:
das waar..
eigenlijk zijn het de beste ouders die je kunt hebben hoor :)
'k heb 'n te goed leventje hier :)
maarja... bij sommige dingen zijn ze nogal ouderwets

das mooi :)
en het hoeft niet per definitie slecht te zijn, sommige ouderwetse dingen..
sommige kinderen krijgen zoveel de vrije hand dat ze voor galg en rad opgroeien..
en dat lijkt me van geen enkele ouder de bedoeling..

Secreet 12-10-2002 14:44

Citaat:

Jan-Diederik schreef:
'En ik wens dat er vrede op aarde is, de poolkappen niet meer smelten en oma snel van 'r stoma af mag.'
"een goed begin begint bij jezelf"

Xia 12-10-2002 15:15

Mensen worden voortdurend op hun leeftijd beoordeeld. Wanneer je als 13 jarige uitspraken doet, dan zijn die 'door iemand ingefluisterd' of bij voorbaat al 'dom' en 'kinderachtig'. Ik heb toen ik hier als 13 jarige op het forum rondzwierf (als 14 jarige trouwens ook. ) vaak te horen gekregen op een goed onderbouwde post "Wat weet jij daar nou van? Je bent pas 13/14". Alsof je dan niet na kunt denken en gelijk kunt hebben..

Ik ben het met secreet eens, mensen zouden elkaar eens niet zoveel op leeftijd moeten beoordelen.

Talon 12-10-2002 15:44

Citaat:

Secreet schreef:
een betere wereld.. :rolleyes:

PV 12-10-2002 15:50

Citaat:

Myself! schreef:
Mensen worden voortdurend op hun leeftijd beoordeeld. Wanneer je als 13 jarige uitspraken doet, dan zijn die 'door iemand ingefluisterd' of bij voorbaat al 'dom' en 'kinderachtig'. Ik heb toen ik hier als 13 jarige op het forum rondzwierf (als 14 jarige trouwens ook. ) vaak te horen gekregen op een goed onderbouwde post "Wat weet jij daar nou van? Je bent pas 13/14". Alsof je dan niet na kunt denken en gelijk kunt hebben..

Ik ben het met secreet eens, mensen zouden elkaar eens niet zoveel op leeftijd moeten beoordelen.

Tsja maar als een 12/13jarige gaat posten dat ze depressief zijn en liever maar dood willen, heb ik toch zoiets van.. damn.. je bent 12 :eek: doe normaal.

Jan-Diederik 12-10-2002 16:34

Citaat:

Secreet schreef:
Je snapt mijn intenties dus wel (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.