![]() |
Misschien stomme vraag hoor maar..
ik hoor steeds vaker mensen DUSHI zeggen tegen anderen..iemand enig idee wat het betekent..ik namelijk niet!
Dank u! xx |
volgens mij betekend het schatje ofzoiets :)
|
Schatje idd. :)
|
Citaat:
|
Dushi?
Klinkt als japans eten :s |
Ja, dat is in eh.
Een vooral ándere taal, als je moer taal te praten, jaja (y) |
Schatje
|
Schatje, in het Surinaams gloof ik :)
|
Citaat:
|
beter hou je je mond ja! aight!? ok dan. westside to the massive philly staines booyakasha afrikaa bambataa
|
Citaat:
|
Citaat:
Of niet? |
tja ik had eerst ook geen idee, maar ik begrijp dus dat het schatje betekend..
Ik weet niet hoor, maar ik vind het nou niet echt "lief" klinken.. :confused: Zal misschien wel aan mij liggen, maar ik vind het een beetje een patser-uitspraak... "hey dushi... " blegghh ik zie het al helemaal voor me, zo'n griezelig iemand die zo met je aan het flirten is.. *eek* :eek: bleghz... Tip; zeg dat dus niet tegen mij :confused: |
dushi = schatje :confused:
nouja, weer wat geleerd..... |
ja, het betekent schatje. Laatst liep ik in de stad, en toen zeiden twee Surinaamse jongens dat tegen mij. Toen heb ik maar even gevraagd waar ik voor uitgemaakt werd :D. Volgens mij gebruikt die debiele Def Rhymz het ook wel eens in zijn liedjes :rolleyes:
|
Laatst was ik bij een meisje uit m'n klas, omdat we samen een presentatie moeten houden, en toen vertelde ze in zo'n emotionele uitval dat ze't wou uitmaken met haar zoveelste vriendje maar dat ze't eigenlijk niet wil omdat ie zo lief is.. Gingen we dus op msn om hem te spreken. Hij: 'Heyyaah muh lekkere dushimushi' Zij: KIJK NOU KIJK NOU HOE LIEF! AAaaaawwh.. *verliefde blik richting beeldscherm*
:| :D |
't Betekent schatje.
Waarom kan men niet gewoon 'schatje' gebruiken in plaats van steeds met 'andere woorden' te gaan praten... :confused: |
kvin dushi beetje stom woord eigneiljk....
net alsof je tegen een schattig babytje praat... oeeeeeeeeeee.. hoe is et met mijn kleine peine dushi pushi??? :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het echt een vreselijk populair woordje echt weer zoiets voor van die hippe mensen
|
Citaat:
|
Schatje, lieverd, moppie, lekker ding... iets in die richting mot je het zoeken.
|
goh gaat nederland nu ook al turks praten? het moet niet gekker worden
|
Citaat:
al dat nagepraat.. we lijken wel apen doe ze iets voor, en ze doen het na.. ach ja.. gelukkig hoef ik niet met die mensen die zo praten om te gaan.. :) |
Citaat:
maar sommige woorden worden overgenomen... lekker boeiend, als je ze niet wilt gebruiken doe je het toch niet :confused: |
heeeeeeeey dushi... dushi... draaie met die heupe... :D
DEVVVVVVVVVVVVVVVVV :D |
Citaat:
|
Maar als iemand dat tegen je zegt dan lach je hem toch meteen recht in zijn gezicht uit? Ik zou dat nooit zeggen, het klinkt alleen als je het als surinamer tegen een surinaamse zegt (zonder te willen discrimineren: witte mensen kunnen dit niet zeggen... :D)
|
schatje.....en jah ik vind het super lief klinken :)
|
tis toch antilliaans?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:)
past meer op onzin majah :) |
Citaat:
|
vind et maar een dom woord :p
|
vind ik ook......
dushi..... :confused: :confused: hmmmm, klink zo doesjerig, ja sorry wazig. Maar het ik klinkt onaardig en ik vind gewoon schatje veel liever! |
Dushi vind ik superlief klinken :D een vriendin van me van de Antillen noemt iedereen altijd zo :) ik vind het wel cool.
|
Citaat:
|
Praten als een debiel is hip. :cool:
|
Citaat:
|
dushi sounds like.. uh yeah yeah sushi
maarre mensen mensen praat nu eens normaal, want ik waarom zou je dushi zeggen als je ook schatje kan zeggen en waar komt dushi vandaan? |
Citaat:
en waarom zou je schatje zeggen als je liefie kan zeggen? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een stom woord:)
|
ey man fawaka? allesangiewong??
|
Ik voel me zo oud als ik weer eens zo'n woord zie dat ik niet snap. Heb het overigens ook als ik correct spel.
|
Nog nooit gehoord (gelukkig).
Die paar woordjes die ik hier nu hoor vind ik al erg.. praat gewoon nederlands! |
Zo heet t hondje van Beatrix en Claus
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21. |